Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on garderobisi kivijalka eli perusvaate joka on ”aina”?

Vierailija
03.06.2020 |

Kauhukseni huomasin että taidan olla tätiytymässä. Mulla se on neuletakki. Asu on joko kotelomekko ja neuletakki, suorat housut/sifonkitoppi ja neuletakki, kynähame/paitapusero ja neuletakki, kesämekko ja neuletakki... hyvä ettei yöasunakin neuletakki.
Töissä pitää olla bisness casual mutta inhoan jakkuja kun kädet ei nouse eikä liiku jakussa. Siksi neuletakki on korvannut tämän.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin tärkeintä "perusvaatetta", on se kotelomekko. Minulla on lukuisia. Päällä on vaatteesta riippumatta lähes aina neuletakki - olin töissä tai vapaalla.

Näinä etätyöaikoina pukeutumisen kulmakiveksi ovat muotoutuneet salihousut. Mukavat ja hyvännäköiset.

Vierailija
22/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulepusero tai neuletakki se on mullakin. On ollut aina, eikä neule ole mikään tätivaate. Tai sitten suomalaiset on tätejä vauvasta vaariin.

Lapsena mulla oli kylminä kesinä ja koulussa aina neule. Nuorena mulla oli neule ensin solmittuna lantiolle, sittemmin olkapäillä kesäisin.

Nykyisinkin neule on aina mukana. Kesällä olkapäillä, mikä on näin vanhemmiten tosi näppärää kun se lämmittää hartioita ja niskaa mutta ei hiosta liikaa.

Me kun asutaan suht kylmässä maassa, eikä edes kesät ole niin takuu varman lämpimiä, etteikö jotakin paksumpaa paitaa pitäisi olla aina mukana, niin neule on kevyempi ja näppärämpi kuljettaa mukana kuin mikään takki tai jakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähihainen musta trikoopusero. Talvella villapaita tai -takki sen päälle, kesällä voi kiskoa hihoja vähän ylemmäs. Omistan näitä puseroita 9 kpl, piti ihan käydä laskemassa ne.

Vierailija
24/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakki se on minullakin. Liittyy myös ikään sikäli, että lämmittää tarvittaessa, mutta kun kuuma aalto iskee se on helppo riisua pois.

Toinen on farkut. Niitä löytyy eri mallisina ja eri väreissä. Pidän väljemmistä, mutta pillifarkuista myös.

Juhliin pukeudun mielelläni mekkoon tai hameeseen. Kesällä tulee käytettyä myös arkisin. Talvella ei niinkään.

Vierailija
25/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakki. Mulla on n. 20 eriväristä, -pituista ja -mallista neuletakkia. Joskus yritin opetella beisereitä käyttämään, mutta ei musta ollut siihen. Neuletakki on rennompi vaate.

Vierailija
26/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli niin hirveätä suomen rai.skaamista, että ilmoitin ketjun asiattomaksi. Vaikka ollaan netissä, enkä itsekkään viitsi oikolukea ortografien mieliksi tekstiäni, niin en jaksaisi lukea joka toista sanaa finglish-mongerruksella. Käyttäkää sitä suomea.

Vierailija
27/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä pellavapaita.

Vierailija
28/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli niin hirveätä suomen rai.skaamista, että ilmoitin ketjun asiattomaksi. Vaikka ollaan netissä, enkä itsekkään viitsi oikolukea ortografien mieliksi tekstiäni, niin en jaksaisi lukea joka toista sanaa finglish-mongerruksella. Käyttäkää sitä suomea.

Mitähän kohtaa tarkoitat? Bisnes casual on ihan käyttökelpoinen termi kuvaamaan työpukeutumista mikä ei ole esim. hoitajan tai palomiehen univormu. Ei ainakaan mua närästä tuo.

Vierailija
29/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas neule/neuletakki. Myös basic trikoopaidat ja pillifarkut löytyy multa usein päältä.

Vierailija
30/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja pitkähihainen t-paita.

Vierailija
31/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tvinsettejä vähän joka värissä ja eri materiaaleista, pari hyvää housupukua, pari laadukasta neuletta ja muutama mekko. Lisäksi erilaisia toppeja, paitapuseroita, farkkuja, suoria housuja ja taitaa pari hamettakin löytyä. Näillä pärjää työelämässä vähän virallisemmissa tilaisuuksissa sekä rennommassa menossa. Aika harvoin tulee jakkua käytettyä, yleensä se on joku neule housujen/farkkujen kanssa.

Kenkiä on useampi pari, vaihtelen mielialan ja asun mukaan.

Kysyttiin vaatekaappisi kivijalkaa, ei sen sisältöä.

Vierailija
32/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkonen 2/3 hihat kauluspaita

Vierailija
33/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut. En oikeastaan käytä muita alaosia missään paitsi juhlissa, ja sielläkin minulla on aina sama musta mekko. Olen juristi, ja olen kehittänyt farkkujen ympärille kivan smart casual -tyylin, jota voi käyttää asiakastapaamisillakin.

Vierailija
34/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi hyvä kysymys kohdallani. En oikeastaan tiedä.

Todennäköisesti merkkilaukku. Ehkä se on myös hyvät nahkakengät, tai hyvä huivi.

Vaatteita ja koruja vaihtelen mielen mukaan ja toisaalta en osaa ennustaa käytäntö housuja, farkkuja, shortseja, mekkoja vai hameita eniten.

Vierailija
35/42 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös neuletakki. Neulon niitä itse. Edellisessä työpaikassa oli todella kylmä, niin lämmin villatakki oli tarpeellinen, ja minulla on myös jakun korvikkeena neuletakki.

Vierailija
36/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun joidenkin on pakko aina lisätä sen vaatesanan eteen "laadukas". Sama jossain laukkukysymyksissä, "minä käytän vain laadukasta nahkaa". Tämmöisistä tulee mieleen aina joku ylimielinen täti tantta. Luulee, että jotenkin nostaa itsensä korkeammalle, kun kertoo ihmisille että käyttää "vain laadukasta".

Vierailija
37/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapusero ja t-paita.

Vierailija
38/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan pukeutumiseni aina alushousuista, joiden päälle rakennan lopullisen kokonaisuuden.

Vierailija
39/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun joidenkin on pakko aina lisätä sen vaatesanan eteen "laadukas". Sama jossain laukkukysymyksissä, "minä käytän vain laadukasta nahkaa". Tämmöisistä tulee mieleen aina joku ylimielinen täti tantta. Luulee, että jotenkin nostaa itsensä korkeammalle, kun kertoo ihmisille että käyttää "vain laadukasta".

Näiden ihmisten teekupeissa on käsinmaalattuja talvioita.

Vierailija
40/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko. Hyvin istuvat alusvaatteet. Nämä kesät talvet, siihen lisäksi takkia, neuletta, kimonoa (joka toki voi itsessäänkin palvella mekkona).

Jos ei ole mekko, on muutamat vartalolleni sopivat paremmat housut sekä järeät farkut, mutta harvemmin näin.