Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko kukaan muu tyytyväinen, kun ei tarvinnut järjestää tänä keväänä ylioppilasjuhlia?

Vierailija
02.06.2020 |

Itse olin ja syy on ihan siinä, että meillä on niin pienet suvut, että on vaikea löytää vieraita "riittävän" paljon. Olen tietysti onnellinen, että lapseni sai hyvät yo-paperit ja olisin mielelläni suonut hänelle hienot juhlat.
Meillä on vanhempiakin sisaruksia ja on ollut todella vaikea löytää heidänkin juhliin sellaisia ihmisiä, joita voi luontevasti kutsua. Joitakin sukulaisia on, mutta ovat jo sairaaloisia ja eivät halua matkustaa. Työkavereita ei yksityisyrittäjillä juuri ole ja ainoat tuttavat ovat lasten vanhempia ja heillä on aina ollut samaan aikaan omia juhlia. Onko muita vastaavassa tilanteissa, että rippijuhlia tai valmistujaisia on vaikea järjestää vieraspulan takia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin vaikea saada vieraita rippijuhliinkaan, että ylioppilasjuhliin ei kutsuta ketään. Enää ei anella ketään käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se sinun ylioppilaasikin on jo huomannut, että sinulla ei ole ystäviä. Hänelle mieluisia vieraita kuitenkin olisi ollut HÄNEN ystävänsä.

Vierailija
4/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se sinun ylioppilaasikin on jo huomannut, että sinulla ei ole ystäviä. Hänelle mieluisia vieraita kuitenkin olisi ollut HÄNEN ystävänsä.

Ne ylioppilaan ystävät pääsivät samaan aikaan ylioppilaiksi ja viettävät omia juhliaan. Lasten vanhemmissa on omia ystäviäni, mutta he juhlivat omissa kodeissaan omia lapsiaan.

Ja asian ydin on se, että kun on pieni suku tai ne harvat sukulaiset asuvat kaukana. Ja tosiaan yrittäjällä ei ole työkavereita ja ystävyyssuhteitakin työn takia vaikea hoitaa. Ne lapsuuden ja nuoruuden kaverit asuvat ympäri Suomea.

Vierailija
5/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vieraiden määrä vaan laatu. Mulla oli ainakin ylppäreissä paljon vähemmän vieraita kuin rippijuhlissa, jonne oli kutsuttu kaiken maailman sukulaisen sukulaisetkin. Ylppäreissä paikalla oli lähes kaikki minulle oikeasti tärkeät henkilöt ja vain sillä oli merkitystä. Siten myös itse juhlapäivä tuolloin ylppäreinä oli huomattavasti miellyttävämpi. 

Vierailija
6/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi juhlat parin vuoden päästä ja nyt jo ihan "kauhuissani" keitä hittoja sinne kutsuu. Meidän lähipiiri on yhteensä 10 ihmistä ja siinä on jo mun sisarusten lapset.

Sitten on toiselta puolelta eno ja mun puolelta täti, jotka eivät tule, kun on muita vieraita. Tulevat mielellään, mutta eri aikaan kuin kukaan muu.

Tietenkin juhlakalu päättää, mutta ei vaan sukulaisia ole tai ei olla koskaan tavattu. Vuosi sitten vitsailtiin, että pitää varmaan ottaa isosetään yhteyttä nyt, että kehtaa kutsua sitten juhliin. Tyttären kaveritkin juhlii omia lakkiaisiaan samaan aikaan. Pari kirjoittaa eri aikaan ja muutama on eri koulussa.

Mulla ei ole juurikaan kavereita, koska viihdyn itekseni ja kotona. Miehellä taas on laaja kaveripiiri, mutta niitä lähinnä tapailee harrastuksen parissa. vain kaksi niistä on meillä koskaan käynyt ja nähnyt perheen.

Mulla on tasan yksi työkaveri, enkä halua niin hönttiä kotiini. Mies taas töissä tekee duuninsa ja jättää sosiaalisen puolen vapaa-aikaan.

Mietittiin myös, että varataan kabinetti ja pidetään vastaanotto siellä parille kymmenelle ihmiselle, ettei näyttäis niin pieneltä porukalta.

Onhan tässä vielä aikaa. Jotenkin harmittelin, ettei meidän juhlat osunut tähän vuoteen. Vaikka eihän sitä tiedä mitä tulevaisuudessa odottaa...

Vierailija
7/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vieraiden määrä vaan laatu. Mulla oli ainakin ylppäreissä paljon vähemmän vieraita kuin rippijuhlissa, jonne oli kutsuttu kaiken maailman sukulaisen sukulaisetkin. Ylppäreissä paikalla oli lähes kaikki minulle oikeasti tärkeät henkilöt ja vain sillä oli merkitystä. Siten myös itse juhlapäivä tuolloin ylppäreinä oli huomattavasti miellyttävämpi. 

Jäin miettimään, että tosiaan jos vaan tärkeet pyytää, niin eihän meillä varmaan sitten perheen lisäksi olis kuin viisi ihmistä. Ne tyttären kaverit.

Pienet suvut ja keskinäinen tärkeys/rakkaus hyvänpäivän tutut tasolla. Ollaan yhteydessä vain "pakosta".

alempi

Vierailija
8/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin itse tänä keväänä ammattikorkeasta ja olen todella iloinen, että voin nyt koronaan vedoten olla järjestämättä juhlia.

Vierailija
9/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meillä on juuri se ongelma, että ei ole niitä sukulaisia, joita voisi kutsua edes teoriassa perhejuhliin.

Jos ei ole niitä tärkeitä henkilöitä; lapsuuden ja nuoruuden kaverit ovat siellä 600 km päässä. Tuossa rappukäytävässä on sellaisi moi-tuttuja, joita näkee yhtiökokouksessa ja pihassa roskia viedessä.

Enkä yleensä tunne itseäni yksinäiseksi, olen sosiaalinen, työssäni tapaan ihmisiä, mutta he ovat asiakkaitani. Niitä harvoja sukulaisiamme tapaamme  kesälomalla, kun autoilemme kotipitäjään.

Mutta noita rippijuhlia ja yo-juhlia järjestäessäni olen tuntenut itseni avuttomaksi. Japanissahan on kai sellainen palvelu, että voi maksusta tilata juhliinsa vieraita. Tätäkin joskus olen suunnitellut. 

Vierailija
10/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin! Abi saa urakkansa suunnitellusti valmiiksi vasta syksyllä. Ihanaa, ettei ollut stressiä juhlista tällaisena keväänä. Tosin, mistä sitä tietää, minkälainen tilanne joulukuun alussa on. Stressiä ei aiheuta vieraitten määrä vaan järjestäminen ihan yleisesti. Vieraiksi kutsutaan sukua vanhempien serkkuja myöten.

Vierailija
11/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valmistuin itse tänä keväänä ammattikorkeasta ja olen todella iloinen, että voin nyt koronaan vedoten olla järjestämättä juhlia.

Lämpimät onnittelut!

ap

Vierailija
12/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid-19 viruksen vuoksi tänä keväänähän tuolla ei ole mitään väliä: Ei kai kukaan vastuullinen ihminen järjestänyt tai järjestä mitään isoja kekkereitä muutenkaan? Onneksi olkoon AP, sait vapaudu vankilasta kortin tämän vuoden osalta!

Vierailija
13/13 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Covid-19 viruksen vuoksi tänä keväänähän tuolla ei ole mitään väliä: Ei kai kukaan vastuullinen ihminen järjestänyt tai järjestä mitään isoja kekkereitä muutenkaan? Onneksi olkoon AP, sait vapaudu vankilasta kortin tämän vuoden osalta!

Niin aloitus oli juuri tuosta. Kun juhlia ei tarvinnut eikä voinut järjestää niin kysyin sitä, moniko oli helpottunut. Pystyn järjestämään juhlat, osaan leipoa ja tehdä herkkuja, mutta tuo vieraspula pienen suvun takia olisi ollut se ongelma. Olemme mieheni kanssa muuttaneet kauaksi kotiseudulta ( n 600km ), kummankin lapsuuden kaverit ja vanhat ystävät ovat kaukana. Mutta nyt pääsimme tästä ongelmasta, kun tuli tämä korona-aika.

ap