Sähkökitarat
Hiukan on tullut kitaraa rämpytettyä, mutten ole kovinkaan taitava. Tilasin just kitaran, onko kokemuksia? eli Fender squier bullet stratocaster with tremolo HSS. Onko ihan ok?
Toinen vaihtoehto oli Fender squier bullet mustang HH.
Kommentit (14)
Juu hyvä aloitus soitin. Itsellä oli Squier kans ja hinta/laatu-suhde oli kyllä hyvä. Tosiaan säädättää ammattilaisella niin saa tatsin hyväksi ja kaulan suoraksi. Siinä voi olla uutena sanomista...
Mistä tilasit Thomanniltako? Mikä oli hinta
Ihan kelpo soittimia, itsekin Stratolla vetänyt 40 vuotta. Yleensä koppa tehty kolmesta palasta, mutta ihan ok ne soi. Kielet tosiaan kannattaa vaihtaa myös heti, ne alkuperäiset on ihan tumput.
Verkkokauppa.comista 128,80€ katoin kyl ihan musiikkiliikkeetkin läpi. Myös Thomannin.
Onko tää mun ostos parempl kuin toi mustang?
Kannattaa kysyä jostain muualta kuin täältä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kelpo soittimia, itsekin Stratolla vetänyt 40 vuotta. Yleensä koppa tehty kolmesta palasta, mutta ihan ok ne soi. Kielet tosiaan kannattaa vaihtaa myös heti, ne alkuperäiset on ihan tumput.
40 vuotta vanha aito jenkkistrato on kyllä ihan eri soitin, kun nämä Aasiassa valmistetut Squier halpisstratot.
Muusikoiden netistä saat enemmän asiantuntevia vastauksia... toki täälläkin voi jonkun verran kitaristeja pyöriä
On se nykyään helppoa tuo kitaransoiton aloittaminen. Satkulla saa kelpo soittimen ja muutamalla kympillä kaiutinvahvistimen. Youtube taas on täynnä ilmaisia opetusvideoita, joissa opetetaan alkeista lähtien.
Kun itse 70-luvulla koulupoikana haaveilin kitaransoitosta, niin kovasti täytyi paiskia kesätöitä ja kotona ekstrahommia, että sai rahat mikkiin. lankkuun. otelautaan ja muuhun tilpehööriin, josta sitten käsityötunnilla työstettiin sähkökitara. Vanha putkiradio toimi vahvarina ja kasettimankalta kuunneltiin kitaristien soittoa, josta sitten yritettiin korvakuulolta opetella.
Mutta tosiaan hienoa, että nykynuorisolla on mahdollisuudet kunnossa, kun vaan viitsisivät niitä hyödyntää.
Tjaa, en oo enää nuoriso-osastoa, tulee 40 mittariin kesällä :D
Kysy muusikoiden.netistä. Siellä on muusikoita, täällä yh-harppuja.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, en oo enää nuoriso-osastoa, tulee 40 mittariin kesällä :D
Joo en olettanutkaan, että olisit. Täällä tuskin teinit pyörii, muuta kuin trollaamassa.
Nimenomaan sitä tarkoitinkin, että nykyajan nuorisolla ei olisi enää periaatteessa minkäänlaisia esteitä kitaransoiton aloittamiseen, mutta kiinnostusta tuskin hippustakaan siihen verrattuna, mitä 60-70-luvun teineillä. Kuinkahan paljon meillä olisikaan kitaralegendoja, jos aikoinaan olisi olleet mahdollisuudet sellaiset, kuin tänä päivänä?
Tämän päivän aloittelijoista taitaa aika moni olla juurikin niitä keski-ikäisiä, joilla ei teininä ollut mahdollisuuksia aloittaa kitaransoittoa ja nyt sitten toteuttavat lapsuuden unelmiaan.
Mun eka sähkökitara oli Squier Stratocaster ja kyllähän sillä pääsi tosi hyvin alkuun. Soitettavuus oli hyvä, mikä on mulle tärkeintä, tärkeämpää kuin saundi.
Nyt olen soittanut kymmenisen vuotta ESP LTD 1000-sarjan kitaroilla, jotka on helvetin hyviä säröllä soittamiseen ja tilutukseen. Jos haluaa soittaa enemmän puhtailla saundeilla, niin toki esim. Stratocaster on silloin parempi, koska ne soi heleämmin.
Ihan ok aloittelijan soitin. Kannattaa viedä soitinliikkeeseen säädettäväksi, yleensä nuo Squierit tulee ihan pisin seiniä säädettyinä.