Laihduin kuukaudessa 10 kiloa kävelemällä 12 km päivässä.
Aamulla 4 km lenkki, päivällä 4 km ja illalla 4 km. Ruokailua en muuttanut ainakaan tarkoituksella.
Kommentit (40)
Ethän.
Aikaa tuohon menee 2 h päivässä, mikä tekee kulutukseksi maksimissaan noin 500 kcal per päivä (noin 70 kg ihmisellä).
Kuukaudessa tällä laihtuu laskennallisesti noin 2 kg. Käytännössä tuskin edes sitä.
Vaivaudu edes laskemaan niin saat uskottavampaa trollausta aikaiseksi.
Tervetuloa katsomaan, jos et usko. Painan huomattavasti enemmän kuin 70 kg tosin.
Pas*apuhetta. Ei kävelemällä laihdu. Se ei kuluta kaloreita juuri ollenkaan.
Minäkin olen laihtunut niin mutta kävelin kerran päivässä kympin.
Kannustan suomea lisää tälläisiin!
Käveleminen tekee hyvää terveydelle ja mielelle!
Aiotko jatkaa tuota kävely nyt tulevaisuudessa, vai onko sinulla jokin muu suunnitelma laadittuna laihdutuksen jälkeiseen aikaan, millä pidät saavutetut tulokset yllä. Mietin lähinnä sitä, että 2 tuntia päivässä (tai ylikin kävelyvauhdista riippuen) on kuitenkin aika paljon aikaa normaaliarjessa, jos se menee päivittäin yhteen asiaan. Mutta toki, jos jalat ja pää kestää ja tuo arkeesi mahtuu, niin kyllähän tuota voi teoriassa hamaan hautaankin asti jatkaa.
Nyt olen ollut etätöissä ja lenkit on kivasti rytmittänyt päivää. Meillä saa töissä kyllä käydä lenkillä päivälläkin, eli ajattelin syksyllä jatkaa päivä ja iltalenkkejä. Aamulla ei ehdi kun aikaa menee työmatkaan, suihkuun, meikkiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen laihtunut niin mutta kävelin kerran päivässä kympin.
Kannustan suomea lisää tälläisiin!
Käveleminen tekee hyvää terveydelle ja mielelle!
Minä laihdutin 15 kiloa viidessä kuukaudessa sauvakävelyllä (10 km 3-4 krt/vko), toki myös säännöllinen ruokarytmi tuli mukaan ja hieman ruokavalion muokkausta - se sellainen sipsi-karkkimättö jäi pois lähes kokonaan. Kävely kiinteytti aivan hirveesti, kaikki ei edes näkynyt vaa'assa. Vaatekoko tippui 44:stä 38:iin.
Ite en viitsisi kävellä noin paljon. Tulisin hulluksi tuollaisesta tallaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ethän.
Aikaa tuohon menee 2 h päivässä, mikä tekee kulutukseksi maksimissaan noin 500 kcal per päivä (noin 70 kg ihmisellä).
Kuukaudessa tällä laihtuu laskennallisesti noin 2 kg. Käytännössä tuskin edes sitä.
Näin se menee. Ihmisten tyhmyydellä ei ole rajaa.
Joo ei kävelemisellä todsellakaan laihdu. Siksi se on ihan turhaa. Istukaa kotona vaan, kävely ei kannata eikä siitä ole mitään hyötyä, enemmänkin haittaa! Varsinkin ylipainoisille kävely on suorastaan vahingollista. Kenelle sitten naurettaisiin jos kaikki ylipainoiset pääsisivät liikakiloistaan?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kävelemisellä todsellakaan laihdu. Siksi se on ihan turhaa. Istukaa kotona vaan, kävely ei kannata eikä siitä ole mitään hyötyä, enemmänkin haittaa! Varsinkin ylipainoisille kävely on suorastaan vahingollista. Kenelle sitten naurettaisiin jos kaikki ylipainoiset pääsisivät liikakiloistaan?
Aivan 😂 Parempi olla kotona sohvalla vaan!
Käytän askelmittaria, jonka mukaan mun lenkki päivässä kuluttaa noin 1400 kaloria. Viikossa tämä tekee 9800 kaloria. Kävelen kympin joka päivä. Painoin pari kuukautta sitten 115 kg. Mun ois pitänyt laihtua kävelemällä siis noin 1,5 kiloa viikossa ja oikeasti olen laihtunut jopa yli kaksi kiloa viikossa. Loput on varmaan tullut ruokavaliosta mutta ihan hyvin on mahdollista tuo ap:n laihtuminen jos painoa on ollut enemmän.
Käveleminen on hyvää liikuntaa, hoitaa kroppaa ja päätä. Stressi vähenee ja oli paranee. Suosittelen!
Huh, mahtoi olla puuduttavaa hommaa joka päivä kävellä tuon verran. Siis kävely on ihan kivaa, mutta 12 km joka päivä... Ja miten sulla oli aikaa??
Vierailija kirjoitti:
Ethän.
Tuo olisi jo erittäin reipasta kävelyä. Mulla tuo kuluttaisi lähemmäs 1000 kaloria, olen yli 100-kiloinen mies by the way. Jos aloittajan lähtöpaino oli iso niin tuo kulutus voi olla paljon enemmänkin.
Sitten kun laihdutuksen alussa voi lähteä useita kiloja nesteitäkin, niin 10 kilon kuukausipudotus on aivan mahdollinen.
Piti ihan tarkistaa omien kävelyiden kulutuksia sykemittarin mukaan, kun täällä aiheesa väännetään. Siis eihän tuo sykemittarinkaan kulutus ole kuin arvio, mutta sinänsä kuitenkin keskivertoa tarkempi arvio, että se huomioi iän, sukupuolen ja painon lisäksi myös sen sykkeen ja tietää yksilölliset sykerajani ja aktivisuustasoni. Mutta joo, viime viikolla minä, n. 60 kg aktiiviliikkuja, tein yhden pitkähkön kävelylenkin (8,9 km) reipasta tahtia (noin 9 min/km eli noin 6,7 km/h keskivauhdilla), kävelyn kesto oli noin 1h 20 min. Suorituksen kulutukseksi tuo mittari antaa 489 kcal. Toki tuossa pitää huomioida, että vähän yli tunnissa olisin koomailemallakin kuluttanut jotakuinkin tuo 89 kcal eli esktrakulutusta tuosta tulee 400 kcal. Vähän pyöristellen saisin siin 12 km talsimalla tuota tahtia kulutettua noin 600 kcal ekstraa. Jos kävelijä on sitten minuun verrattuna painoltaan lähes kaksikertainen ja kunto on huonompi (eli suoritus rankempi, vaikka vauhti olisi hitaampi - minulla ei sykkeet pahemmin päälle 100 nouse kävellen, jos ei mennä todella jyrkkää ylämäkeä), niin ihan varmasti saa päälle 1000 kcal ylimääräistä kulutettua 12 km kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko jatkaa tuota kävely nyt tulevaisuudessa, vai onko sinulla jokin muu suunnitelma laadittuna laihdutuksen jälkeiseen aikaan, millä pidät saavutetut tulokset yllä. Mietin lähinnä sitä, että 2 tuntia päivässä (tai ylikin kävelyvauhdista riippuen) on kuitenkin aika paljon aikaa normaaliarjessa, jos se menee päivittäin yhteen asiaan. Mutta toki, jos jalat ja pää kestää ja tuo arkeesi mahtuu, niin kyllähän tuota voi teoriassa hamaan hautaankin asti jatkaa.
Tämä. Esim päivittäinen kalorintarve on pienempi 10 kg kevyempänä. Eli miten se ylläpito hoituu.
Minä olen kävellyt jo vuoden alusta 12 km päivässä. Juhannuksena painan enää 6 kiloa.