Ketään ei enää kiinnosta korona?
Kukaan ihminen jonka kanssa olen tekemisissä tai jonka näen esim. kaupassa ei enää tunnu välittävän koronasta hölkäsen pöläystä. Ei turvaväleistä tietoakaan saati maskeista tai edes käsien pesusta. Kaikki suunnittelee reissuja ties minne ja haluaa mennä terdelle. Anoppi suuttui kun en päästä katsomaan vauvaa Helsingistä, itse en ole PK-seudulla. Olen kuulemma tyhmä ja hallitus on sanonut että nyt ei ole enää koronaa. Eikä ole sanonut mitään sellaista, vai onko??? Tuntuu että kaikki pitää mua ihan hulluna. Ei kai se vielä ole ohi?
Kommentit (33)
Ihmiset osaavat lukea sen verran, mikä äänne vastaa mitäkin kirjainta, mutta todellinen lukutaito puuttuu. Siitä syystä nyt juhlitaan "voittoa koronasta", vaikka missään ei ole sellaista sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kansalaiset että media ovat jo kyllästyneet koko aiheeseen. Ylekin lopetti joka arkipäivä klo 15 alkaneet koronalähetykset viime perjantaihin. Hallitus on sanonut, että kotimaassa voi taas matkailla, kunhan huolehtii turvaväleistä ja pesee käsiään.
Mutta kun pointti oli juurikin se että kukaan ei enää pidä niitä turvavälejä eikä edes pese käsiään!!! Vaikka sua ei kiinnosta niin minä en halua tartuntaa...
No en minäkään halua saada tartuntaa. Sen vuoksi pysynkin kotona eikä meille tule kukaan käymään. Sano sille anopillesi, että kyläily ei nyt käy. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että sekä median että kansalaisten mielenkiinto koronaa kohtaan on laskenut.
Ei ole ohi ei, mutta meinaatko oikeasti pitää vauvasi erossa mummostaan mahdollisesti jopa vuosia? Mieti, mikä on realistista. Ei Helsingissäkään sairastumisen riski suuri ole.
Ei ole missään kohtaa kiinnostanutkaan. Tauti jota juuri kellään ei ole ja niistäkin valtaosa sairastaa oireettomana. Hui kauhistus.
Ei muakaan kyllä jaksa enää kiinnostaa seurata korona-asioita, mutta noudatan silti suosituksia, pesen käsiä ja pidän turvaväliä. Ja olen kotona mahdollisimman paljon. Täällä minun asuinkunnassa on onneksi hyvä tilanne, eikä täällä ole ollut kuin yksi todettu tapaus kuukausia sitten. Mutta olen silti varovainen.
Helsingissä tilanne on paha ja pahenee vain tyhmien ihmisten takia. Mennään joukolla terassille, puistoihin ja ravintoloihin. Järki päähän ihmiset, kohta on Suomi kiinni taas
Tätähän monet pelkäsivät jo alusta asti: kun suht tiukat rajoitukset tulivat voimaan, ennen kuin Suomessa ehti tapahtua oikeastaan mitään, uhka ei konkretisoitunut. Nyt nopeaan mediatempoon tottuneet ihmiset ovat jo kyllästyneet koronaan eivätkä jaksa välittää enää asiasta ollenkaan. Toivotaan, ettei epidemia räjähdä käsiin nyt, kun höllennettävät rajoitukset tarkoittavat monille paluuta normaaliin.
Eipä tuo ole pahemmin kiinnostanut tähänkään asti. Elän normaalisti, mitään en varo. Kädet pesen kuten normaalistikin. Hömpötystä kaikki tyynni.
Ei kiinnosta enää, pari kk hiljaiseloa riittää. Ei myöskään kiinnosta jos sairastun. Toivon oikein, että töissä joku sairastuu, jotta pääsisi taas etätöihin.
Oon vahvasti sitä mieltä että kyllä se kohta taas nousuun lähtee kun ihmiset ei jaksa välittää. En aio ottaa ylimääräisiä riskejä vaan pysyttelen koko kesän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ohi ei, mutta meinaatko oikeasti pitää vauvasi erossa mummostaan mahdollisesti jopa vuosia? Mieti, mikä on realistista. Ei Helsingissäkään sairastumisen riski suuri ole.
Jos vauva tai mummo saa koronan niin mahdollisesti ei nähdä enää koskaan. Mutta niinhän se mummokin sanoo, että voihan vaikka taivas pudota niskaan tai vauva jäädä auton alle. Ap
Ei koronan sairastamisessa mitään hirveää ollut , normi nuha...
Kannattaa sairastaa pois ja sen jälkeen elää hyvää elämää ilman mitään rajoituksia...
Aiotko muumioitua yksin kotiisi ?
Aika säälittävää ja surullista.
Olen hieman huolissani edelleen. Sanotaan että "otsa kurtussa" ja asia kyllä mietityttää. Jos tauti olisi ohitse niin kukaan ei siihen enää sairastuisi. Ihmettelen tätä kun ihmiset on kuin villivarsat ja kuitenkin tauti jyllää täysillä vielä Usa, Venäjä, Brasilia ja onko yhtään maata jossa olisi ollut tartunnaton päivä?
Hysteriaa en kannata mutta kyllä tässä pitää edelleen varovainen olla ja muistaa hygienia jne. Mies ei jaksa enää yhtään koronaa ja vähättelee asiaa entistä enemmän. Kuten sanoin; mietteliääksi mielen edelleen vetää ja varovainen olen eli en mene ravintoloihin tms. Kirpputorilla haluaisin käydä mutta siellä on kymmeniä ihmisiä ja ilma huono kirpputorilla joten siellä se leviää jos on levitäkseen matalassa huonosti ilmastoidussa tilassa.
Toki mies on varautunut siihen että kesäloma menee pitkälti kotosalla eikä ole suunnitellut matkoja tms.