Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto, kun töissä ei tekemistä

Tylsyysjuhta
02.06.2020 |

Onko muita, jotka kokevat näin?

Olen ollut töissä nyt 1,5v. Alku meni uuden opetteluun ja kotiutumiseen, mutta jatkuvasti sellainen olo, että voisin antaa itsestäni paljon enemmänkin. Olen insinöörialalla. Tuntuu, että viikosta työskentelen 25% tehokkaasti ja 75% lusmuan ja mietin, mitä tekisin.

Olen ennen ollut kaupan alalla, missä oli jatkuvasti kiire. Olen parhaimmillani, kun on pieni kiire jatkuvasti. Olen pomolle sanonut asiasta, että haluaisin tehdä lisää, oppia uusia asioita ja mielelläni ottanut kaikki hommat vastaan, mitä tarjotaan. Kollegan työkuormaa olen yrittänyt helpottaa tarjoamalla apuani, mutta eipä sieltäkään töitä juuri tipu.

Poden tästä huonoa omaatuntoa ja koen itseni paskaksi. Työpaikka ja työilmapiiri on muuten kiva. Olen turhaa aikaa kuluttanut esim opiskeluun, mutta koen siitäkin huonoa omaatuntoa, koska en tee töitä. Toisaalta opiskelut auttaa myös työuralla.

Onko muilla toimihenkilöillä tälläistä? Ajattelin hakea jotain muuta paikkaa samasta firmasta, kunhan vaan aukeaa hakuun. Ja varmaan pitää ottaa uudelleen vielä puheeksi esimiehen kanssa, että näin ei voi jatkua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alkuun tuollaista, kun ei osaa vielä oma-aloitteisesti valmistella kohta eteen tulevia tehtäviä. Käytä aikasi kaikenlaiseen perehtymiseen ja tutustumiseen, kohta se työmäärä lisääntyy, ja sitten et enää ehdi

Vierailija
2/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kuin meidän yksi sijainen, täällä on niin kiva kun ei ole koskaan kiire.

Et näe töitä.

Sitten on niitä, jotka näkevat kahvikupin 5m päässä, kävelevät 5m, kantavat kupin tiskipöydälle 5m ja huomaavat edellisen vieressä oon toinen kuppi ja kävelevät taas 10m, kiire on kova mutta työ ei edeisty

Sitten on niitä, jotka näkevät tuolla on sotkuisia pöytiä otan mukaan brikan ja rätin. On paljon töitä mutta työt ehtii tekemään ja kahvikin juomaan.

Oli työ mikä tahansa niitä kuppeja on ja metsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on alkuun tuollaista, kun ei osaa vielä oma-aloitteisesti valmistella kohta eteen tulevia tehtäviä. Käytä aikasi kaikenlaiseen perehtymiseen ja tutustumiseen, kohta se työmäärä lisääntyy, ja sitten et enää ehdi

Mulla oli päinvastoin. Aikaa myöten työt katosivat. Töitä olisi kyllä ollut, mutta niitä ei saanut tehdä. Siirryin toisiin tehtäviin, jossa työtä riittää niin paljon kuin ehtii tehdä.

Käytä aika hyödyksesi. Opiskele käyttämään ohjelmistoja tehokkaasti. Aseta itsellesi tavoitteet opiskeluusi, niin jaksat pitää motivaation yllä.

Vierailija
4/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan yhteiskunnassa ole tekemistä. Tuntuu että varsinkin toimistotöissä ei koskaan ikinä ole mitään tekemistä. Nyt kun tehdään etätöitä ja vielä 40h viikossa, niin ainoastaan 1,5h menee työn tekemiseen.

Kauhean väkisin yritetään ylläpitää tätä 8-16 yhteiskunta vaikka se ei tuota mitään. Sit fyysisillä aloilla tiputaan kuin kärpäsiä pois.

Vierailija
5/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/6 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. Minulla on töitä ihan perkeleesti ja lisää vain antaisivat. Ei tunnu yhtään, että olis joku pandemia ulkomaailmassa. Käyn kotona nukkumassa, että ehdin tehdä työni. Toimin erikoiskaupan hallinnolisissa tehtävissä ja luulin, ettämeillä työt vähenee. Päin vastoin meille on kerääntynyt ihan uusia asiakaskuntia, jotka työllistävät alussa melkoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi