Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää mun kamalat hiukset

Vierailija
01.06.2020 |

Mua hävettää mun kamalat hiukset. Olen piilottanut ne takin ja pipon alle koko talven, mutta nyt pitäisi kehdata liikkua ihmisten ilmoilla.

Hiukseni ovat todella ohuet ja lirut. Ne on ohentuneet niin paljon, että päässä näkyy harvempia kohtia. Hiuksia katkeilee ja lähtee irti. Väri on muuttunut yhtäkkiä luonnonvaaleasta maantienharmaaksi.

En ole kunnossa henkisesti ja minulla on mm. kilpirauhassairaus. Oma ulkonäköni ei ainakaan tee oloa yhtään paremmaksi.

Mitä näille voi tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukki, ne on tosi luonnollisia ja nättejä nykyään. Ja voit myös alkaa käyttämään jotain lisäravinteita ja shampoota auttamaan hiustenkasvua. Cutrin bio+ shampoo ja biotiinitabletit on vähän lisännyt ainakin omaa hiusten kasvua.

Vierailija
2/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kilpirauhasarvot, voi olla syytä korjata lääkitystä. Pelkkä TSH ei riitä, tärkeintä on vaikuttavien hormonien pitoisuus eli T4-V ja T3-V. Vahva biotiinivalmiste voi auttaa, ylipäätään ravitsemus kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itsellä hiukset harvenneet pitkän kortisonikuurin vuoksi. Erityisesti päälaelta. Alunperinkin hiukset olleet suht ohuet, mutta nyt jäljellä enää puolet. Yritän olla välittämättä, mutta tunnustan kadehtivani kaikkia niitä, joilla hiukset on normivahvat. Peruukki ei silti oikein innosta, taitaa omat hiukset loppua kokonaan, jos siihen pysyvästi siirtyy. Ainut toivo, että saisin kortisonin käytön lopetettua, vaikka ei voi olla varma, että hiukset palautuisivat ennalleen sen jälkeenkään.

Vierailija
4/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta päänahan hoitoon, esim. hierontaa harjalla, jossa pyöreät puiset "piikit", ja kuorintaa (kannattaa ostaa oma aine tähän, kahvinpurut ym. voivat olla liian karkeita). Mutta ei liian voimakkaita aineita tai otteita, ettet aiheuta lisävahinkoa.

Varmista, ettei tali tai kuolleet ihosolut tuki hiustuppia. Älä siis venytä pesuväliä liian pitkäksi, vaikka tuntuisikin, ettet jaksa käydä suihkussa tms. Se pilaa helposti päänahan.

Panosta ennen kaikkea ruokavalioon (paljon kasviksia sekä rasvaa kaloista, pähkinöistä, avokadosta...). Syö myös kunnon vitamiineja ja hivenainevalmisteita.

Peruukki on sitten myös hyvä vaihtoehto, mutta vähän hintava, jos ja kun ostaa aidosta hiuksista tehdyn (ja nämä ovat tietenkin niitä parhaimman näköisiä).

Vierailija
5/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset yöksi nutturalle (pikku Myy tyyliin). Aamulla hiukslakkaa ja jo näyttää hieman paksummilta. Lisäravinteita kannattaa varmaankin alkaa käyttämään. Sinkkiä + kollageenia+ öljyjä.

Vierailija
6/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väri yhtäkkiä muutu, kesäisin on vaaleampi kuin talvella. Aurinko ei ole vielä ehtinyt vaalentaa hiusta.

Luulisi sinun tämän tietävän, kun on omista hiuksistasi kyse.

T. Toinen jolla tyypilliset suomalaiset hiukset.

Minulla riippuu ihan päivästä miltä hiukset näyttävät. Hennon hiuksen hoito on tarkkaa hommaa. Muotoilutuotteitakaan ei saa laittaa liikaa, itselleni käy joskus näin.

Minusta on ihanaa että hiukset vaihtavat väriä vuodenajan mukaan.

Vierailija
7/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakuuri!

Mulla ei ole mitattu rauta-arvoja, mutta hiukset oli hauraat ja olo ihan vetämätön. En jaksanu edes lenkillä. Nyt syön apteekista ostettua rautaa kolmatta viikkoa ja olo kohenee vähitellen ja hiukset ovat jo vahvistuneet (jopa latvoista, mikä on outoa kun niiden pitäisi olla kuollutta solukkoa...). Mulla on kilpparin vajaatoiminta. Raudan lisäksi otan gramman c-vitamiinia päivässä (kyllä noin paljon) ja b-vitamiinin.

Ja panosta myös hyvään shampooseen (keratiini ja kosteuttava) ja hoitoaineeseen (keratiini ja kosteuttava). Vuorottele noita. Älä pese liian usein ja ennen kaikkea yritä olla stressaamatta.

Vierailija
8/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ap. Ohutta laatua on hiukset olleet aina, mutta kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi niitä lähti niin, että sisäkumi vaan paistaa. Jotain apua saa suolasuihkeesta ja hiuspuuterista. Suolasuihke tosin kuivattaa. Yksi ongelma on sekin, että hoitoainetta pitää osata laittaa tosi ministi aivan hiusten latvoihin. Muuten hiukset on pestävä seuraavana päivänä.

Rautakuurin aloitin jo, kun hb oli laskenut. Saas nähdä onko mun kohdalla merkitystä.

Vierailija
9/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu ap. Mitä jos käärisit jostain nätistä huivista sellaisen leveän pannan mikä samalla peittäisi sitä pilkottavaa päänahkaa. Nykyään on myynnissä myös jotain päänahkaan tarkoitettua suihketta joka tavallaan naamio harventuneet kohdan näyttämään hiuksilta. En kyllä tiedä toimiiko hyvin käytännössä.

Vierailija
10/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hattuja, osta peruukki, pysy sisällä, lakkaa välittämästä.

Vierailija
11/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sinulle linkin yhden saksanturkkilaisen naisen kivoille sivuille, huivin voi laittaa monella eri tavalla. Siitä on lähdettävä, että hiuksiasi et takaisin saa, nyt on vain valittava esitteleekö päässään kaljuaan joko leikkaamalla hiukset kokonaan pois tai surkeaa päätään luonnontilassa (tiedän tuon tuskan koska oma pääni vajaatoiminnan takia samanlainen) vai peittääkö sen tyylikkäästi. Itselläni ei olisi varaa hyviin peruukkeihin aidoilla hiuksilla enkä ylipäänsä pidä ajatuksesta kulkea tekohiuksissa. Jos kokeilet huiveja niin 80x200 hyvä koko ja puuvillainen tai puuvilla-viskoosi pysyy paikoillaan parhaiten, yleensä heillä on huivin alla omissa hiuksissa iso scrunchie/donitsi, joka videossa näkyykin niskassa. Itse ostan huivit muslimien vaatekaupoista, hyviä on mm. aab Britanniassa, the Modest online Suomessa, Haute hijab Usassa.

Vierailija
12/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä. Minulla on lisäkilpirauhasen liikatoiminta ja kohonneita arvoja ei ole saatu laskemaan. Rauta-arvot on olleet aina matalat ja pitäisi nekin arvot tarkistaa. Myönnän, että ruokavalioni ei ole ihan kunnossa tällä hetkellä ruokahaluttomuuden takia. Syön liian vähän. Yritän kiinnittää siihen enemmän huomiota. 

Tutustun lisää noihin vitamiinivalmisteisiin. Nuo erilaiset huivityylitkin näyttävät kivoilta. 

Unohtui sekin mainita, että päänahkaani tulee helposti finnejä tai jotain muita näppyjä ja hiukset rasvoittuvat nopeasti. Pidin ennen hiuksistani, mutta nykyään inhoan näitä. Vaikka nämä on olleet aina aika ohuet, ennen ne oli kuitenkin ihan kauniit ja hyväkuntoisen näköiset. 

ap. 

Vierailija
13/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nokkosta lisäaineena. Mulla auttoi huimasti. Hiukseni ohenivat "miesmäisesti" ohimoilta synnytyksen jälkeen, eivätkä ikinä meinanneet palautua, mutta nyt ovat lopulta hyvät.

Vierailija
14/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin omaan ohueen/hienoon tukkaan teippipidennykset jotka ostin netistä ja tähän mennessä ihan fine.

Vierailija
15/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos pystyt käymään niin mene ihotautilääkärille päänahkaasi näyttämään, hän varmaan neuvoo siihen jotain apteekista saatavaa shampoota ym.

Käytän itse Life - luontaistuotekaupan Solgar - merkkisiä lisäravinteita, niiden pitäisi olla erittäin hyvin imeytyviä,esim. Gentle iron/rauta nostaa minulla ferritiiniarvoja, mutta Apteekin rautatabletti ei auttanut mitään. Myös Multitabs on minulla käytössä, Molkosania sekoitan veteen, se muuten on erinomaista juotavaa helteellä.

Muista hyvälaatuinen oliiviöljy, kalaöljyvalmisteet tekevät hyvää iholle. Viljat+maitotuotteet ehkäisevät ravinteiden imeytymistä, pidä niistä parin tunnin tauko ennen/jälkeen.

Luontaistuotteita saa edullisesti myös Urjalan makeistukussa, viimeksi kun katsoin niin joku nestemäinen rautavalmiste oli n. 5 euroa.

Älä vaivu synkkyyteen, sinulla on tuhansia kohtalotovereita, et ole yksin tässä asiassa. Kivaa kesää sinulle toivoen:) ❤️

Vierailija
16/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä otattamassa verikokeita. Jotain puutoksia löytynee noilla oireilla.

Vierailija
17/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kommentti tähän..

Itselläni lähti käytännössä kaikki hiukset jo ennen armeijaikää.

Kärsin siitä aikanaan paljonkin, ei ollut nykyisiä lääkkeitä yms. Ja tyttären isänä ( jolla Luojan kiitos tuuhea tukka ) , ymmärrän huolesi.

Käy ihan lääkärillä, ja pyydä sieltä resepti ja tarvittaessa hoitoa. Koska hiukset ovat ihmille tärkeät, eikä sinun pitäisi pipo päässä sen takia kulkea, että hävettää.

Muista kuitenkin, että olet täydellinen juuri tuollaisena kuin olet, kuka oletkin.

Vierailija
18/18 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppik.fi! Vaikka on kallista, on se sen arvoista.