Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten siirrän puhelimen kuvat koneelle?

Vierailija
01.06.2020 |

Pitäisi siis siirtää useampi kansio missä aika paljon kuvia "talteen" koneelle. Mutta miten? Vai mikä on helpoin tapa säilyttää kuvat jos esim känny hajoaa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo teidän tyhmyydestä sekin, että yhden pällin mielestä tiedostoja, jotka ei tule ulos tietokoneelle voi lähetellä tietokoneelta ;)

Zinc

Miten tyhmiä idiootteja sitä onkin ..

Vierailija
42/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onedrive on jees. Itse en kyllä enää koneelle siirtäisi. Kannettavien kapasiteetti ei ole valtava.

Mikä kännykkä? Ainakin Samsungilla pilven käyttö on simppeliä. Maksan 2 e kuussa.

Yksi vaihtoehto hankkia ulkoinen kovalevy. Jo 1 teratavun kovalevylle mahtuu järjettömästi kuvia eivätkä ole enää kovin kalliitakaan.

Miksi ulkoinen ? Oi, miksi ihmeessä ei sisäinen ?

Zinc

Siksi, että se ulkoinen on helpompi siirtää toiseen koneeseen sit kun se tietokone kone leviää. Raidaava ulkoinen on paras valinta.

Ja nopea siirtää varkaan taskuun.

Zinc

No meillä ei vieraile varkaita, niin ei ole tuota ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuvasi katoavat kokonaan siirto-operaation myötä, moukka!

Vierailija
44/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat ulkoisen kiintolevyn verkkokauppa.comista, tökkäät sen kiinni puhelimeen ja siirrät kuvat.

Vierailija
45/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo teidän tyhmyydestä sekin, että yhden pällin mielestä tiedostoja, jotka ei tule ulos tietokoneelle voi lähetellä tietokoneelta ;)

Zinc

Tietääkä Zink-pälli, mikä on pleonasmi?

Vierailija
46/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ei tuo kerro kuin sun lukutaidottomuudestasi. Se "yksi pälli" sanoi lähettävänsä niitä puhelimelta, ei tietokoneelta.

Vierailija
47/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tekniikasta juuri mitään esim usb:stä mutta olen lähettänyt kuvia entiseltä puhelimeltani omaan sähköpostiini liitteinä. Siellä ne säilyvät, Googlella on tilaa. On tietty työlästä, jos kuvia on paljon. Voitte haukkua mutta itselleni tämä riittää.

Mä teen samoin. Tai sitten lähetän ne Google Kuviin. En ole edes ajatellut, että pitäisi hankkia jotain piuhoja tai lisäpalveluja tähän tarkoitukseen.

Vierailija
48/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä, jos kone ei tunnista kännykkääsi. Minulla ainakin kävi yllättävän helposti. Ei mitään ongelmia.

Kun kuvat ovat koneella, ne voi siirtää muistitikullekin, niin eivät katoa, jos kone sattuisi hajoamaan.

Vierailija
49/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onedrive on jees. Itse en kyllä enää koneelle siirtäisi. Kannettavien kapasiteetti ei ole valtava.

Mikä kännykkä? Ainakin Samsungilla pilven käyttö on simppeliä. Maksan 2 e kuussa.

Yksi vaihtoehto hankkia ulkoinen kovalevy. Jo 1 teratavun kovalevylle mahtuu järjettömästi kuvia eivätkä ole enää kovin kalliitakaan.

Zinc

Siksi, että se ulkoinen on helpompi siirtää toiseen koneeseen sit kun se tietokone kone leviää. Raidaava ulkoinen on paras valinta.

Zinc

No niinpä, murtomiehethän kutsutaan aina erikseen vierailulle.

Vierailija
50/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä se sinun puhelimesi ilmoittaa silloin kun se on kiinni usb-johdolla tietokoneessa. Irrota johto ja kytke uudestaan tarvittaessa. Puhelimen akun voi ladata ensin täyteen, jos haluaa vielä simppelimmäksi vaihtoehdot.

Puhelimesta ja tietokoneen käyttöjärjestelmästä riippuen saatat joutua lataamaan erillisen ohjelman tietokoneeseen, uusilla laitteilla toimii automaattisesti.

Vierailija
51/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sähköpostilla itsellesi.

Tai eihän niitä tarvitse lähettää. Laitat vain siihen viestiin liitteeksi, ja sitten kirjaudut sähköpostiin tietokoneellasi, ja avaat sen viestiluonnoksen, johon olet kuvat laittanut. Ei muuta kuin lataamaan niitä siitä tietokoneelle.

Vierailija
52/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on varmuusvarasto kuvillesi:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/13217/kcnvd

Vierailija
53/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti täyttyy äkkiä kuvista ja lisätila maksaa. Mä käytin kyllä tuota menetelmää graduni varmuuskopiointiin v. 2001.

Nykyään on pilvi ja edulliset ulkoiset tallennusvälineet.

Vierailija
54/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

No niinpä, murtomiehethän kutsutaan aina erikseen vierailulle.

Murtomiehetkö ei varasta tietokoneita, pelkät ulkoiset levyt vain?

Vierailija
55/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut usb-latureiden piuhat on sellaisia jotka kuljettavat vain virtaa muttei dataa, tällöin tietokone ei tunnista puhelinta, pukkaa vain 5 volttia kännyä kohti.

Tällainen ongelma ratkeaa käyttämällä laadukasta kokonaan kytkettyä usb-johtoa. Eikä sitä tietenkään näe päällepäin onko pelkkä virtajohto vai virta+datajohto

Vierailija
56/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Trollaatko sinä ihan tosissaan?

Itsellänin on kuvat tietokoneen kovalevyllä, mutta myös varmuuskopio ulkoisella kovolla.

Vierailija
57/57 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ei tuo kerro kuin sun lukutaidottomuudestasi. Se "yksi pälli" sanoi lähettävänsä niitä puhelimelta, ei tietokoneelta.

Mikä tätä nimimerkki Zinciä vaivaa? Itse et lue vastausta kunnolla ja alat nimitellä vierasta ihmistä, joka yrittää hyväntahtoisesti neuvoa apua pyytänyttä, vaikka vajavaisestikin? Etkö osaa käyttäytyä? Opettele käytöstavat. Ihminen kärsii itse eniten ihmissuhteissaan, jos totuttaa itsensä tuontyyppiseen, epärakentavaan kommunikaatioon.

Mutta käytöksestäsi huolimatta: kaikkea hyvää sinulle, valoa ja iloa kesääsi :) !