Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajoitukset loppuu tänään ja baarit aukeaa! Miksi jotkut vielä mököttävät kotona?

Vierailija
01.06.2020 |

Ei enää ole mitään syytä välttää ihmisten tapaamista. Eikö jo hitaimmatkin tajua tämän? Jos joku pysyy edelleen kotona tai muuten välttää kontakteja, täytyy todellisen syyn olla jossain muualla kuin ns. epidemiassa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänyt että alkoholinkäyttö on yhteiskunnassa jotenkin epäsuotavaa toimintaa, koska sen käyttöä seurataan ja säädellään niin tarkasti. Miksi muuten ruokakaupasta saa ostaa vain rajallisen ajan, vaikka myymälä olisi auki pitempään.

En koe tarvetta tuollaiseen toimintaan sekoamiseen.

Toki ravintolassa haluaisin käydä edes syömässä hyvin, mutta noita alkoholivapaita ruokaravintoloita on aika vähän olemassa.

Vierailija
22/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ajattelin odottaa vähän aikaa ja katsoa mitä tapahtuu kun kiireisimmät säntää baareihin ja terasseille. Oletukseni on, että tautitapaukset nousevat ainakin jonkun verran koska eihän korona ole mihinkään kadonnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla mennä ulos kun siellä on terr_oristeja.

Vierailija
24/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin mielelläni hidas tässä asiassa.

Vierailija
25/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla mennä ulos kun siellä on terr_oristeja.

Kalaparviteoria on tässä hyvä. Paljon ihmisiä liikkeellä, niin aina joku selviää mahdollisista sattumuksista jatkamaan populaatiota.

Vierailija
26/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me teimme kavereiden kanssa jo maaliskuussa (poikkeutilan julkistamisen jälkeen) yhdessä päätöksen, ettemme aio käydä baareissa, yökerhoissa ja vastaavissa vähään aikaan, koska emme halua ottaa riskiä tartunnasta tai altistaa riskiryhmiä. Odottelemme vielä ainakin jonnekkin elo-syyskuulle asti, ennen kuin seuraavan kerran tuollaisiin paikkoihin menemme.

Eli melko samanlaiset syyt, kuin mitä kirjoittaja nro 22 jo mainitsi.

Vierailija
27/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katellaan syssymmällä. Kesä menee mökillä ja veneillessä. 

Vierailija
28/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloitus provo?

Tärkeää on juuri nyt ymmärtää, että se korona on kyetty hoitamaan juurikin maltillisen käyttäytymisen takia, ja niin nuoret kuin vanhatkin päässeet sinne happihoitoon + tehohoitoon tarvittaessa. Sitten on parannuttu, suureksi osaksi. Ja suurin osa sairastaa sen pienenä heikkoutena, osa flunssan lailla, osa vakavana.

Osa pysyviä keuhkovaurioita tehden + osa tappavana.

Turvavälien pito kaupassa ja näkemisten minimointi + ulkokävelyt itseä ja toisia suojellen on edelleen fiksua + tärkeitä, jotta se leviää vain hitaasti kuten se nytkin tekee.

Puistopicnicillä 4 nuorta juuri oli saanut ' ryppäässä" koronan, kun olivat hengailleet yhdessä. Korona tarttuu tuoleistakin, kuten juuri saimme lukea+ puhuessa, laulaessa yhessä.

Eli nyt tärkeää on just se, että kantaa vastuuta, tekee maltin tekoja, eli ei ryntää kuin ' crazy cow' sinne terassille vaan nauttii kesästä ihan täysin rinnoin kävellen ihanissa paikoissa, jos tapaa ihmisiä, 1- 2 m väliä, kun juttelee ja lenkkeilee yhessä. Kun lähtee liikkeelle

Käy terassilla, jossa väljää. Pesee käsiä + vaatteita.

Suomessa on niin ihanaa kesällä, että ulkona voi hyvin viihtyä paljonkin, kallioilla, vesien äärellä jne.

Kahvilat, sama juttu. Aurinko + kesä ihania, tehään hyvin, että saadaan nauttia niistä - terveinä.

Vierailija
29/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni virus ei ole mitenkään mystisesti kadonnut mihinkään, vaan se on ja voi tarttua edelleen. Aion vältellä väkijoukkoja niin kauan, kunnes virus on oikeasti tukahtunut, jopa globaalisti. Toinen vaihtoehto vapaammalle elämäntavalle on rokotus. Sen jälkeen uskaltaa taas hillua vapaasti.

Korona-aika kirkasti kuinka vähän ravintoloita / terasseja edes mihinkään elämässään tarvitsee. Satunnaisen oluen voi naukata kotipihalla. Luultavasti stressaantuisin baarissa ihmistungoksista ja yskivistä ihmisistä kuitenkin niin paljon, että on muidenkin ihmisten kannalta parempi nimenomaan jäädä kotiin mököttämään.  Baarissa humalaiset ihmiset unohtavat turvavälit, alkavat halata ja huutaa ja laulaa karaokea. Siinäpä sitten virus kivasti leviää. 

Ekstrovertit, huolettomat ihmiset, menkää vaan rauhassa baareihin. Ei virus mihinkään ole hävinnyt, vaikka Suomea avataan. Se on taloudellinen ja poliittinen päätös. Lääketieteen ja virologian kanssa sillä ei ole muuta tekemistä kuin ehkä tilastollisesti hieman pienempi riski saada koronavirus. 

Koronaviruksen toinen aalto on hyvinkin mahdollinen kun paikat aukeavat ja väki rynnii innoissaan joka paikkaan. 

Vierailija
30/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy ikinä baareissa, miksi menisin sinne kuuntelemaan kännisten idioottien länkytystä ?! Ehei, jos haluan olutta, istun paljon mielummin omalla partsilla ja nautin juomani kaikessa rauhassa. Sen sijaan odotan jo kuumeisesti milloin tanssilavat aukeaa ! Sinne aion rynnätä heti, kaipaan todella paljon jo tanssiin pääsyä. 

Vierailija
31/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei sitä pakko ole juuri baariin mennä, mutta pääasia, että viimeistään nyt lähtee pois kotoa ja tapaamaan ihmisiä. Rajoitukset ovat virallisesti loppu tänään, ja enää ei tarvitse vältellä tapaamasta muita. Vainoharhaisia ovat ne, jotka vielä koronaa pelkäävät.

-ap

Olen miettinyt, kuinka paljon helpompaa olisi olla lammas. Aina kun viranomainen napsauttaa sormia, niin lammas tulee paikalle. Ei väliä onko maanantai-aamu vai lauantai-ilta, lammas tulee paikalle, kun portit avataan.

Ja juu, ei ole juuri tällä siunaamalla tarpeen päästä baariin, ravintolaan tai tapaamaan ihmisiä. Olen tavannut heitä kyllä jo, en tarvitse siihen mitään lupia erikseen.

Vierailija
32/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on nyt jääneet turvavälit ja eristäytyminen päälle. Ettekö tajua, että tuo ankeus päättyi viimeistään menneenä viikonloppuna? Nyt on kesäkuu, eikä rajoituksia enää tarvita!

Eivät ne turvavälit mihinkään jääneet. Jos ymmärtäisit kuulemasi ja/tai lukemasi, tietäisit, että turvavälien pitäminen on edelleen tärkeää - itse asiassa kaikissa virallisisssa ohjeissa juuri sitä korostetaan, koska nyt kun ihmiset alkavat liikkua, tartuntojen riski kasvaa, joten on ensisijaisen tärkeää välttää isoja ihmismassoja (etenkin sisätiloissa) ja pitää kahden metrin turvaväli muihin kuin oman perhekunnan jäseniin. 

Vierailija
33/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Kello on 10 maanantai-aamuna, ensin duunit.

Ja vakavammin. Virus ei ole kadonnut minnekään, tilanne on toimien takia rauhoittunut. Me ei olla menossa heti ravintoloihin vaan katsotaan ensin kuinka tilanne kehittyy. Olen kyllä iloinen siitä, että lähikulmien lempiravintolani avaa tänään ja aion käydä hakemassa sieltä take awaytä, jonka voin syödä joko omalla terassilla tai läheisessä hiljaisessa puistossa. Kirjastossa aion kyllä käydä.

Jos tilanne näyttää juhannuksen tienoilla yhtä rauhalliselta kuin nyt niin sitten voin alkaa miettiä muutakin, mutta minun elämistäni nämä rajoitukset eivät ole pahemmin haitanneet. Paitsi että toivon että korona-ulkoilijat hiljalleen häipyisivät jo minun suosikkiulkoilupaikoiltani

Vierailija
34/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muussa maassa lähetetään suoraa lähetystä terassilta? Kun ihmiset pääsevät juomaan.

Vierailija
35/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään, että ruokaravintolat sitä virusta levittävät, mutta onko pakko, jos ei jumalauta jaksa?? Ruokaa olen ravintolasta hakenut tasaiseen tahtiin.. se ravintolan penkillä perseellään istuminen ei kyllä muuta mitään.

Vierailija
36/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ravintolaan, en mene baariin, en mene terassille. En mene harrastuksiini, joissa on kymmeniä ihmisiä samassa tilassa tai lähekkäin tuntien ajan. En tapaa ihmisiä tai käy kaupassa kovinkaan usein. Kirjastossa saatan käydä illalla hakemassa varaamani kirjat nopeasti. En siis aio muuttaa käytöstäni juuri mihinkään tästä pandemian aikaisesta käytöksestäni. Monet voivat kutsua minua pelkuriksi, idiootiksi ja pelleksi - ja ovat kutsuneetkin, jopa kaverini, koska he eivät ymmärrä päätöstäni. He voivat olla oikeassa, mutta tämä on mun päätös, jonka teen, koska se tuntuu oikealta ja se on mun kaikenpuolisen hyvinvointini puolesta se paras päätös.

Vierailija
37/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks laikkaan (lainasto) sit pubii.

Vierailija
38/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rynnätä baariin. Hävettää oikein olla suomalainen. ”Baariin! Baariin! Baariin! Viinaa tänne ja heti!”

Vierailija
40/44 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole vielä ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi