Mistä se kertoo, että mies/nainen/puoliso/ystävä yrittää "kouluttaa" säännöstelemällä viestejä yms. jos asiat eivät mene hänen toiveidensa mukaisesti?
Olen huomannut erään ihmisen kohdalla selkeän, siis toistuvan kaavan.
Jos jotenkin poikkean hänen toiveistaan tai tarpeistaan laittaen välillä omani etusijalle, hän tavallaan "rankaisee" minua olemalla esim. viestilakossa. Ei siis suoraan arvostele minua sanallisesti, mutta vetäytyy ikään kuin käytöksellään niin että tunnen oloni keljuksi.
En suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa, koska tasavertaiseen kanssakäymiseen kuuluu että molempien tarpeita huomioidaan yhtälailla. Mutta mietityttää kyllä että mitähän ihmettä tämä on?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se haluu antaa sulle omaa tilaa.
Musta sä vaadit itse liikaa, odottamalla että muut toimii kuten sinä haluat eli viestii jatkuvasti. Oletko ajatellut itse olevasi jotenkin riippuvainen, kun ilmeisesti et pidä tilanteesta.
Ei, tästä ei satavarmasti ole kyse. Minä en ole muutenkaan mikään jatkuvasti viesteilijä.
Mainitsemani kaava toistuu aina silloin, kun asiat eivät mene tuon ihmisen haluaman mukaan.
AP
Jos näin on, miksi yleensä viestittelet tällaisen ihmisen kanssa?
Mä pyrin aina kohtelemaan toisia niin kuin he kohtelevat minua. Eli jos henkilö alkaa pelleilemään viestiin vastaamisen kanssa, niin hän voi odottaa jatkossa samaa minulta. Hänhän on itse näyttänyt mallin miten haluaa asiat, esim. viestittelyn hoidettavan, ja mielelläni teen kaverille niin kuin hän haluaa itselleen tehtävän :)
Juu, mulla "masentunut" ex kamu tekee tätä. En enää aio vastata ikinä, jos laittaa viestiä.
Sairasta valtapeliä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Tai sitten niillä on vaan paska olo siitä, kun asiat eivät suju toivotusti, eikä yksinkertaisesti tee mieli viestitellä tai olla tekemisissä. Se ei ole mitään kouluttamista.
Ap, jos olet viesteitellessä harmistunut johonkin henkilöön, niin mitä itse tekisit?
AP siis oli tämäkin, unohdin allekirjoittaa.