Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se kertoo, että mies/nainen/puoliso/ystävä yrittää "kouluttaa" säännöstelemällä viestejä yms. jos asiat eivät mene hänen toiveidensa mukaisesti?

Vierailija
31.05.2020 |

Olen huomannut erään ihmisen kohdalla selkeän, siis toistuvan kaavan.

Jos jotenkin poikkean hänen toiveistaan tai tarpeistaan laittaen välillä omani etusijalle, hän tavallaan "rankaisee" minua olemalla esim. viestilakossa. Ei siis suoraan arvostele minua sanallisesti, mutta vetäytyy ikään kuin käytöksellään niin että tunnen oloni keljuksi.

En suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa, koska tasavertaiseen kanssakäymiseen kuuluu että molempien tarpeita huomioidaan yhtälailla. Mutta mietityttää kyllä että mitähän ihmettä tämä on?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuutta, että olisi vain omaa kuvitelmaasi?

Vierailija
2/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikirjaesimerkki passiivis-aggressiivisuudesta. Lisää vielä tahallinen myöhästely ja oharit, niin olet ihan ytimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mahdollisuutta, että olisi vain omaa kuvitelmaasi?

Miten niin?

Tämä ihminen muuten viestittelee Nibirulta.

Vierailija
4/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee fiilikset ja sitten taas unohtaa.

Vierailija
5/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri teki tätä, olin ihan varma että suuttui asiasta jossa ilmoitin ystävällisesti ajoissa että suunnitelmat omalta osalta hieman muuttuvat, jätti vastaamatta seuraavaan viestiin, kuitenkin kun kysyy perään ei myönnä suuttuneensa? En tiedä miten tuollaista tilannetta lähtisi avaamaan. Itse tykkään jutella asiat selviksi. Toisaalta hän oli myös perunut jotain juttuja aiemmin, enkä minä alkanut tuollaiseksi, ja hänen omat syyt oli vähän tökerömpiä kuin omani. Onko se sitten itsekkyyttä siltä toiselta? Mutta siis tämä vain oma näkökulmani

Vierailija
6/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vähintäänkin rasittavasta luonteesta. Kenties jostain persoonallisuushäiriöstä, mutta muuten vaan rasittavia luonteita on varmaan maailmassa enemmän. Läheinen ihminen harrastaa tuota, ei pelkästään minua kohtaan, vaan olen sivusta seurannut kun hän on ihan suoraan selostanut minulle miten "näpäyttää" sitä sun tätä ystäväänsä tai tuttavaansa jostain ihan mitättömästä syystä. Koomista kyllä, yleensä näpäyttely osuu hänellä omaan nilkkaan, kun näpäytetty kaveri ei olekaan moksiskaan ja näpäyttäjä on raivoissaan kun jää ilman huomiota näpäyttelylleen.

Vierailija
7/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väsyttävä ja lapsellinen. Vaihda maisemaa, elämä on liian lyhyt.

Vierailija
8/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vähintäänkin rasittavasta luonteesta. Kenties jostain persoonallisuushäiriöstä, mutta muuten vaan rasittavia luonteita on varmaan maailmassa enemmän. Läheinen ihminen harrastaa tuota, ei pelkästään minua kohtaan, vaan olen sivusta seurannut kun hän on ihan suoraan selostanut minulle miten "näpäyttää" sitä sun tätä ystäväänsä tai tuttavaansa jostain ihan mitättömästä syystä. Koomista kyllä, yleensä näpäyttely osuu hänellä omaan nilkkaan, kun näpäytetty kaveri ei olekaan moksiskaan ja näpäyttäjä on raivoissaan kun jää ilman huomiota näpäyttelylleen.

Jestas, omakin tämä kaveri on suoraan myöntänyt olevansa näpäyttelijä! t. aiempi viestittäjä. En ajatellut asiasta mitään kummempia kunnes näpäytys taisi ilmeisesti osua omalle kohdalle. Tai lähinnä ajattelin että no hyvä että joku uskaltaa näpäyttää väärintekijää, kun itse en sellaista uskalla, osaa tai haluakaan tehdä. Mutta kun se väärinteko voikin olla jotain pientä tai pelkkä väärinkäsitys, niin ikävää jos näpäytyksen sijaan ei vaan puhu asiaa kaverin kanssa selväksi. Menee kaveruus kiville kuten meillä kävi ilmeisesti. Näpäytyksenä otin myös tosi tylyn oloiset lyhyet viestit. Siis että jos vastaa ”K” vaikka ennen oli viestitellyt enemmän. Ei sitten viitsi enää ottaa yhteyttä.

Vierailija
9/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen näin ihmisiä kohtaan, jotka eka käyttäytyvät minua kohtaan itsekkäästi/ alistavasti/ hyväksikäyttäen. Tämä on lähinnä suojelukeino itseäni kohtaan. Eikö se nyt olisi paljon pahempaa, jos käyttäytyisin jatkuvasti oikein miellyttävästi ja jatkuvasti yhteyksissä ollen jokaisen ihmisen kanssa joka tekee minua kohtaan väärin? Pitäisikö ehdointahdoin alkaa täysin hyväksikäytettäväksi osapuoleksi?

Niin ja olen mies.

Vierailija
10/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaahan se yhteistyö on jos toinen ei osallistu ongelmatilanteissa eikä kerro mikä on ongelma. Kertoo siitä että joko nostat kissan pöydälle tai jatkossakin olet samassa tilanteessa ja ihmettelet että mikäs nyt meni vikaan - ja yksin ihmettelet kuntoinen ei osaa kohdata ongelmia

Vierailija
11/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä kyllä miettii että jospa hän on vaan oikeasti unohtanut vastata viesteihin, tai että oli kiireessä kun vastasi tylysti.

Vierailija
12/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloi...

Vierailija
13/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä esimerkkini henkilö on myöskin myöntänyt näpäyttelevänsä ja säännöstelevänsä viesteillään ja viestittömyydellään esim. muille ystävilleen. Tietty se tekee sitä sitten mullekin, eli en varmaankaan kuvittele.

Passiivis-aggressiivista käytöstä siis, aivan... just sen  verran ärsyttävää, ettei hommasta saa oikein otetta. Eikä taatusti myöntäisi suoraan sitä minulle. Mutta kuten sanottu, olen havainnut selkeän kaavan ja kun sen kerran tajuaa, se toimintatapa on ihan kristallinkirkas.

Vierailija
14/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen näin ihmisiä kohtaan, jotka eka käyttäytyvät minua kohtaan itsekkäästi/ alistavasti/ hyväksikäyttäen. Tämä on lähinnä suojelukeino itseäni kohtaan. Eikö se nyt olisi paljon pahempaa, jos käyttäytyisin jatkuvasti oikein miellyttävästi ja jatkuvasti yhteyksissä ollen jokaisen ihmisen kanssa joka tekee minua kohtaan väärin? Pitäisikö ehdointahdoin alkaa täysin hyväksikäytettäväksi osapuoleksi?

Niin ja olen mies.

Mitä jos se on vain omaa tulkintaasi? Mutta onhan sitä tuollaisiakin ihmisiä ja heistä kannattaa pysyä etäällä. Riippunee siis tilanteesta onko ok.

Vierailija
15/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja olen mies.

Lisäyksenä tähän vielä: katsokaas kun minä olen aika mukava tyyppi noin yleisesti ottaen ( vaikka niinhän ei miehenä saisi täällä sanoa). Minä en hyväksikäytä ihmisiä. En alista. En tee ihmisistä sivuhenkilöitä ja pelkkiä itsekkyyteni kohteita. Olen lähtökohtaisesti aika kiltti. En siis halua mitään sellaista, mitä varmasti osa ihmisistä tekee, että kaverisuhteessa tai parisuhteessa tai muussa ihmissuhteessa eka toinen hyväksikäyttää toista, sitten toinen hyväksikäyttää, sitten taas toinen puhuu pahaa selän takana, ja taas hetken päästä toinen puukottaa selkään. Tämä on kai se kauhun tasapaino, joka "tavallisten ihmisten" ihmissuhteissa heiluu jatkuvasti puolelta toiselle. Minua ei tällainen vastavuoroinen iskujen jakelu kiinnosta, ja siksi säätelen sitä toisen ihmisen ilkeilyä ja hyväksikäyttöä säätelemällä häntä välillä ulommalle kehälle ihmissuhteissani.

Vierailija
16/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri tekee juuri tätä ja myöhästelee törkeästi, siis en puhu mistään 5 minuutista. Siksi minuakaan ei kauheasti nämä "kostot" ole ikinä hetkauttaneet, kun on alusta asti kohdellut mua huonosti. Yrittänyt iskeä kumppaneitani, yritäänyt maksattaa omia menoja minulla ja varmaan muillakin. Tuskin olen ainoa. Vittuilee kun on huonolla tuulella, vaikka tiedät itse ettet liity millään tavalla hänen lapsellisiin kiukunpuuskiinsa. Se on jännä että monet tällaiset on vielä äitejä. Tällaisten ihmisten pitäisi pysytellä lapsettomina. Epäilen hänellä olevan jonkin sortin persoonallisuushäiriötä, mutta aika lievänä. Vaikuttaa todella tyhjältä ihmiseltä, eikä osaa ja pysty olemaan yksin. Lisäksi hän kopioi kaiken pukeutumisesta lauserakenteisiin toisilta ihmisiltä. Sekin on alkanut häiritsemään. En usko että menetän mitään jos emme kavereita enää olisi. Nytkään ei ole vastannut viesteihini (viikkoon) mitään, vaikka näen että on useasti päivän aikana paikalla. No kiukutelkoon yksinään.

Vierailija
17/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kaava, niin ehkä kannattaa ottaa puheeksi. Mutta unohtelijoitakin on. Itsekin sellainen olen. Usein olen kirjoittanut viestiä, alkanut tekemään muuta ja unohtanut lähettää koko viestin. 

Vierailija
18/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluu antaa sulle omaa tilaa.

Musta sä vaadit itse liikaa, odottamalla että muut toimii kuten sinä haluat eli viestii jatkuvasti. Oletko ajatellut itse olevasi jotenkin riippuvainen, kun ilmeisesti et pidä tilanteesta.

Vierailija
19/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja.

Manipulointia eli kouluttamista siis, jotta osaisin jatkossa tanssia _hänen_ pillinsä mukaan. Olevinaan hienovaraista, vaikkei oikeasti ole: kaavan kyllä tajuaa kun riittävän kauan ihmisen tuntee. Hän ymmärtää ehkä itsekin olevansa tavallaan kohtuuton, jonka vuoksi harrastaa tuollaista passiivis-aggressiivista käytöstä eikä reilua puhetta jos jokin hiertää.

AP

Vierailija
20/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se haluu antaa sulle omaa tilaa.

Musta sä vaadit itse liikaa, odottamalla että muut toimii kuten sinä haluat eli viestii jatkuvasti. Oletko ajatellut itse olevasi jotenkin riippuvainen, kun ilmeisesti et pidä tilanteesta.

Ei, tästä ei satavarmasti ole kyse. Minä en ole muutenkaan mikään jatkuvasti viesteilijä.

Mainitsemani kaava toistuu aina silloin, kun asiat eivät mene tuon ihmisen haluaman mukaan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi