Tahattomasti lapseton, mikä on pahinta mitä sinulle on sanottu?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän elämällä ole mitään merkitystä, ellei ole lapsia.
Tämä. Myös: " et voi olla oikeasti onnellinen ilman lapsia" ja "elämä on aika tyhjää ja merkityksetöntä ilman lapsia".
Juu. Ja sitten jos on itse siinä tilanteessa, että miettii, mistä löytää merkityksen elämälle, jos lapsia ei saa. Ja sitten tuollainen heitetään päin naamaa.
Vähän sama kuin jos miettisi itsemurhaa ja toinen heittäisi päin naamaa, että "Niin, ei elämäsi kyllä paremmaksi muutu, tapa vain itsesi".
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä sä et vaan ansaitse lasta" kiva kiitti 🙄
Halaus! Toivottavasti et joudu olemaan tuon sanojan kanssa enää missään tekemisissä. Mulla on mennyt muutama kaveri kierrätykseen tuon tyyppisten kommenttien takia. Mä tarvitsen tukea omassa tilanteessani, ja jos tuon parempaa ei ole tarjolla, sitten ei voida olla enää ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän elämällä ole mitään merkitystä, ellei ole lapsia.
Tämä. Myös: " et voi olla oikeasti onnellinen ilman lapsia" ja "elämä on aika tyhjää ja merkityksetöntä ilman lapsia".
Juu. Ja sitten jos on itse siinä tilanteessa, että miettii, mistä löytää merkityksen elämälle, jos lapsia ei saa. Ja sitten tuollainen heitetään päin naamaa.
Vähän sama kuin jos miettisi itsemurhaa ja toinen heittäisi päin naamaa, että "Niin, ei elämäsi kyllä paremmaksi muutu, tapa vain itsesi".
Mä varmaan vaan purskahtaisin itkuun, jos joku sanoisi noin. En pystyis hillitsemään itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään yksittäistä ilkeyttä. Mutta takana on pari aika raskasta vuotta, kun minulla on ollut opiskelukaverina suurperheen äiti. Hänellä on paljon pieniä mielipiteitä lapsettomista ja sinkuista (elävät helppoa elämää, ovat itsekkäitä, elämä ilman lapsia on sisällötöntä jne.) ja niiden säännöllinen kuunteleminen on kyllä ollut raskasta.
Onpas ärsyttävää! Oletko sanonut mitään hänelle? Mä saattaisin tokaista ykskantaan, että noi sun puheet on todella loukkaavia, ja kannattaa muistaa, ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lasta vaikka kuinka haluaisi.
Kun mun avoliitto päättyi, koska mies ei halunnutkaan lapsia, mäkin muutuin yhdessä yössä itsekkääksi pinnalliseksi sinkuksi, jonka elämässä ei ole mitään sisältöä. Edellisenä päivänä olin vielä kunnon aikuinen ja potentiaalinen lisääntyjä.
Varmasti kaverillasi itsellään on identiteetti aika heikoilla ja jollain tavalla paha olla, kun sitä omaa olemista pitää rakentaa ja oikeuttaa muita polkemalla.
En siis ole tuon ihmisen kanssa muuten enemmälti tekemisissä, on vain opiskelukaveri... en ole siksi sanonut mitään, koska olen halunnut pitää koko ihmisen hieman etäällä. Nyt opiskelut onneksi loppuivat, joten ei tarvitse enää nähdä!
Luuleekohan muuten osa noista viestin 38 tyyppisistä mammoista, että sen näkee ihmisestä jotenkin päällepäin, voiko hän saada lapsia vai ei? Että osataan olla empaattisia ehkä niitä kohtaan, jolla on joku lääketietellinen syy, miksi lapsia ei tule, mutta kaikki muut ovat ihan säälittäviä itsekkäitä urpoja? Kas kun se tahaton lapsettomuus ei näy päällepäin ja myös sinkku voi olla tahattomasti lapseton.