Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahattomasti lapseton, mikä on pahinta mitä sinulle on sanottu?

Vierailija
31.05.2020 |

lapsettomuuteesi liittyen siis.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä ei mitään pahaa, netissä sitäkin enemmän. Suuri osa ihmisistä on aika ilkeitä keskustelupalstoille. Siksi täälläkin kannattaisi rajoittaa sitä, mihin keskusteluun ottaa osaa.

Vierailija
2/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää mitä oikea rakkaus on, jos ei ole omia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kaikkien ei vain kuulu saada lapsia.”

Olen aivan normaali itsestään huolehtiva aikuinen ihminen.

Vierailija
4/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan hankkia jonkun lemmikin.

Vierailija
5/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota pidä ottaa henkilökohtaisesti. Luonto yrittää huolehtia syntyvyyden säännöstelystä. Ihminen ei vain itsekkyydessään sitä tajua.

Vierailija
6/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän elämällä ole mitään merkitystä, ellei ole lapsia.

Vierailija
7/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota pidä ottaa henkilökohtaisesti. Luonto yrittää huolehtia syntyvyyden säännöstelystä. Ihminen ei vain itsekkyydessään sitä tajua.

Kas näin. Toivottavasti sulle tuli hyvä mieli, kun sait tämä  sanottua. Nyt voit mennä pois. Hei hei.

Vierailija
8/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavan yleinen. Itse uskon niin, että ihminen voi itse määritellä merkityksen elämälleen. Aivan kuten ihminen voi päättää uskooko jumalaan vai ei eikä se ole mikään ylhäältä annettu tai geeneihin koodattu asia. Se liittyy vain yksilön henkilökohtaiseen näkemykseen.

Vierailija
9/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla parempi näin, kun en oikein näe sinua äitinä." Työkaverini näkemys asiasta.

Vierailija
10/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään. Ehkä yksi asia jäi ärsyttämään. Kerran sukulaiseni puhui juhlissa kovaan ääneen, kuinka meidän harvinainen sukunimemme ei tule enää jatkumaan, elleivät eräät tytöt pidä tyttönimeään. En viitsinyt kysyä miksi hän piti mahdottomana, että minä löytäisin vaimon, joka ottaa sukunimeni ja hankkisimme lapsia hedelmöityshoidoilla.

Vierailija
11/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi olla parempi näin, kun en oikein näe sinua äitinä." Työkaverini näkemys asiasta.

Au! Varmaan teki mieli lyödä. Idiottimainen kommentti.

Vierailija
12/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä olisit loistava äiti."

Vierailija
13/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Myös: " et voi olla oikeasti onnellinen ilman lapsia" ja "elämä on aika tyhjää ja merkityksetöntä ilman lapsia".

Vierailija
14/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista kohtalonuskoisuutta huomaa paljon netissä, kun puhutaan tahattomasti lapsettomista. Kertonee jotain lausujansa älykkyydestä. Joku voi toki tyytyä siihen, että hänen ei kuulu saada lasta, koska esim. koki aikoinaan pahan tapaturman. Samaten joku voi kokea, että hänen kuuluu kuolla syöpään edes yrittämättä parannuttaa sitä hoidoilla. No, me emme ole kohtalonuskoisia, ja onneksi lähdimme hoitoihin ja onnisti. 

Vierailija
15/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan hankkia jonkun lemmikin.

Tämä on ikävästi sanottu ja mitätöi lapsettoman kokemuksen pohjattomasta surusta ja kaipauksesta.

Tämä ei varsinaisesti liity asiaan kuin hiukan, mutta meille kävi pitkän lapsettomuuden jälkeen niin, että pystyimme lopulta päästämään irti lapsitoiveesta ja olemme nykyään puolisoni kanssa hyvin onnellisia eläinlasten kanssa. (Jotta kukaan trolli ei vedä hernettä, niin kyllä, eläimiä kohdellaan lajityyppinsä mukaan, eivät siis ihmislapsen korvikkeita. ;) )

Mutta tämä onnellisuus tuli vasta mahdolliseksi, kun aidosti tunnetasolla pystyimme päästämään haaveesta irti ja iloitsemaan aidosti muiden lapsista ja muiden eläinten lapsista. Kaikille tämä ei sovi, mutta meille oikein hyvin. T. Kahden enkelilapsen ja karvalasten äiti

Vierailija
16/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono idea sanoa päin naamaa kenellekään, mutta ei se liity siihen oletko kunnollinen veronmaksaja vai asutko katuojassa.

Siinä on ajatuksena, että "kaikkien värkkejä ei ole luotu lisääntymiseen, ja kenties sinun elämällesi on jokin muu tarkoitus"

Ihan sama loukkaako tämä ajatus silti, nyt ainakin tiedät mitä tarkoittaa.

Vierailija
17/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sinusta, mutta en voisi kuvitella tekeväni lapsia kanssasi.

Kiitos exä, osuit arkaan paikkaan sillä minulla on yksi ikävä sairaus, joka voi olla periytyvä. Olisin halunnut isäksi mutten varmaan enää pysty, ehkö parempi niin ettei tuo geenivirhe pääse yleistymään

Vierailija
18/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsia syntyy niille, jotka ansaitsevat ne" -_-

Vierailija
19/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi äitienpäivää edeltävänä päivänä, että olen itsekäs kun en ole ns juhlatuulella. Olimme sinä keväänä käyneet mieheni kanssa lapsettomuustutkimukset läpi, kun lapsia ei yrittämisestä huolimatta kuulunut ja sain juuri tietää, että vika on minussa enkä välttämättä saa koskaan lapsia. Se kirpaisi, koska yleensä äitini on muita kohtaan todella empaattinen..

Vierailija
20/45 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanottu, syynä se kun en muutenkaan ole paljoa tekemisissä ihmisten kanssa. Vain yksi sukulainen kerran ihmetteli enkö aio hankkia lapsia, kun ikääkin jo alkaa olla.