Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

järki lähtee (valitusta pomosta)

Vierailija
31.05.2020 |

Meillä työntekijät suunnittelevat itse/tiimeissä työnsä esim 3 kk eteenpäin. Sitten pomo vie suunnitelmat ylemmän johdon kokoukseen. Sieltä sitten tulee tieto pitääkö jotain muuttaa, jos esim kaikki (tiimit) olivat suunnitelleet käyttävänsä jotain yhteistä resurssia yhtäaikaa. Yleensä silloin tiimit/työntekijät itse saavat sopia vuorottelusta.

Homma on toiminut ja toimii useimmilla tiimeillä edelleen. Mutta nyt uusi pomo on ottanut tavakseen, että hän oman mielipiteensä pohjalta hyväksyttää muutokset suunnitelmiin siellä johdon kokouksessa. Tulee sitten kertomaan minulle, mitä on sovittu.

Sujuuhan se päätöksenteko nopeammin näin. Ongelmana vain, että käytännössä joudun mahdottomiin tilanteisiin. Esim pomo on nyt varannut yhteisen resurssin meille kesäkuussa kun muut edeltävät hommat vielä ihan kesken ja vasta heinäelokuussa olisi oikeasti tarve. Tämä nyt vain yksi esimerkki. Pomo ei ole käytännön hommia koskaan tehnyt niin ei päätösten seurauksia kokonaan ymmärrä. Luulee, että on vain hyvä juttu hyvä saada yhteinen resurssi ensimmäisenä ja mielestään teki hyvän työn kun näin vaati.

Kun selitän, miksi päätös on aika mahdoton meidän työn kannalta, pomo vain toteaa, että voi voi kun ei sitä nyt enää voi muuttaa. Pitää pärjätä.ä näin.

Työni on nykyään enimmäkseen mahdottomien tilanteiden ratkomista ja niiden selittelyä muille. Kun kaikki muut tiimit pystyvät tekemään yhteistyötä ja sopimaan asiat ennen lopullisia päätöksiä, he eivät ymmärrä miksi me ollaan kokokaan myöhässä tai muissa ongelmissa huonojen suunnitelmiimme kanssa.

Koronan takia ihan turha edes hakea uusia töitä alalta eikä ole varaa lähteä opiskelemaan. Että kertokaas nyt viisaammat miten hitossa selviän tästä menettämättä järkeäni?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut tuollainen pomo!

Meillä oli hieno "yhteisesti sovitut asiat"-lista. Taidat arvata loput. :D

Voitko ottaa asian esille pomon pomon kanssa? Tuolla tavalla pomosi saa tuhottua teidän tiiminne ja toimintanne. Siihen tulee puuttua.

Vierailija
2/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoitat tilanteesta lyhyen ja ytimekkään tiivistelmän paperille.  Esität tämän omalle pomollesi. Jos mitään muutosta ei tule heti tai vänkää vastaan,  otat yhteyttä isompaan pomonpomoon, jolle kuuluu kaikkien tiimien toiminta. 

Olisiko sinulla mahdollisuutta siirtyä edes toiseen tiimiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pomo tosiaan muuten mukava, mutta tästä asiasta ei voi keskustella. Tiiliseinä tulee vastaan. Häntä turhauttaa meidän organisaation hitaus ja aikoo näyttää miten uudistetaan nopeammaksi ja tehokkaammaksi.

Organisaatio on niin hierarkinen, että pomon pomoon en ole koskaan suoraan yhteydessä. Ei tunne mua nimeltä, en tiedä osaisinko selittää hänelle oikein.

Meillä on rekrytointikielto, eli muista tiimeistä lähteviä ei korvata. Joku pitäisi saada vaihtamaan hommia päittäin.

Vierailija
4/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta pomosta lähtee järki?

Vierailija
5/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä luottamusmiestä jonka kanssa tuota vois puida?

Vierailija
6/6 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä luottamusmiestä jonka kanssa tuota vois puida?

Hyvä pointti, kyllä varmaan on. Pitää ottaa selvää kuka. En edes tullut ajatelleeksi, että tällaisessakin asiassa voisi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan