Kuin huomaamatta minustakin on tullut yksi heistä, jotka eivät enää katso tv:tä
En muista, milloin viimeksi olisin avannut television. Joskus talvella se varmaan oli, kun iäkäs sukulainen kävi kylässä ja halusi katsoa toisella silmällä hiihtoja.
Aina välillä olen lukenut ohjelmatietoja, mutta mitään sellaista ei ole tullut vastaan että olisin miettinyt, että tuopa täytyykin katsoa.
Perheen teinitkään eivät ole vuosikausiin olleet kiinnostuneet tv-tarjonnasta. Kaikki on netissä.
Onko muille käynyt lähiaikoina samoin?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Katsot kumminkin Netflixiä.
Itse asiassa en. Meillä ei ole mitään suoratoistopalveluja ja kumma kyllä, lapset eivät ole niitäkään kaivanneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot kumminkin Netflixiä.
Itse asiassa en. Meillä ei ole mitään suoratoistopalveluja ja kumma kyllä, lapset eivät ole niitäkään kaivanneet.
Ap
Eli katselette YouTubea?
Minusta tuli jo vuosia sitten kun annoin television esikoiselle kun hän muutti kotoa.
Ihan hyvin olen pärjännyt.
Minä katson joitakin sarjoja, joita tulee Yleltä, esim. Nuori Morse (oi voi, taas loppui kausi ja saa odotella ties kuinka kauan seuraavaa) ja lauantain brittidekkarit (esim. Midsomer ja Grantchester) ja Murdochin murhamysteerit ja Poirot. Myös norjalaisten tekemät sarjat ovat hyviä, ja se kieli kuulostaa mukavalta. Niitä tulee Femmalta tavallisesti. Välillä tulee tosi hauskoja juttuja, niin kuin se yksi sarja siitä naisesta, joka piti hamsterikahvilaa mutta jonka nimeä en nyt millään saa päähäni.
Harvemmin katson mainoskanavia. Joskus tulee joku hyvä leffa, jonka saatan katsoa, mutta sarjoista en juurikaan piittaa.
Minäkään en katso telkkaria, eikä ole Netflixiä.
Tuo youtubea ehdotellut ei varmastikaan ole kuullut Areenasta mitään... Sieltä löytyy aina jotain tosi kiinnostavaa. Eilen katsoin The Long song -minisarjan. Aivan uskomattoman hyvin tehty ja tunteita herättävä tarina!
Mä katson youtubea, areenaa jne television kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en katso telkkaria, eikä ole Netflixiä.
Tuo youtubea ehdotellut ei varmastikaan ole kuullut Areenasta mitään... Sieltä löytyy aina jotain tosi kiinnostavaa. Eilen katsoin The Long song -minisarjan. Aivan uskomattoman hyvin tehty ja tunteita herättävä tarina!
Areena = tv
Tv tarjonta on niin surkea, ettei jää mistään paitsi, jos ei katso sitä. Käytämme Youtubea, lähes päivittäin.
Kanavia on paljon mutta ei kunnollista tarjontaa.
Siis mikä kaikki on netissä? Ohjelmat? Vai uutiset? Ajankulu?
En minäkään perinteistä tv:tä katso kuin harvoin, mutta sarjoja ja leffoja katson kyllä Netflixistä, HBOlta ja Areenasta. Pidän siitä, että saan katsoa omaan tahtiini, eikä tarvitse olla telkkarin ääressä tiettyyn kellonaikaan. Ja televisiolaitteen kautta katson tietty, se kun on isoin näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Tv tarjonta on niin surkea, ettei jää mistään paitsi, jos ei katso sitä. Käytämme Youtubea, lähes päivittäin.
Mitä youtubesta oikein katsotaan? Itse en ole ikinä sitä oikein ymmärtänyt, kuuntelen lähinnä musiikkia ja katselen jotain juonettomia pikkuvideoita, mutta minulle se on lähinnä netin hömppäsivuja vastaava, tyyliin buzzfeedin listat, ajankulu.
Mies seuraa jotain entisöintikanavaa.
Kaikki elokuvateollisuuden tuotteet ovat televisiotoimintaa. On ihan sama, katsooko sen ohjelmansa suoraan lähetysaikaan, boksille tallennettuna tai Areenasta. Sama koskee Netflixiä ja Ruutua ja Viaplaytä ja muita sellaisia.
Sitten kun kuuntelee vain radiota tai podcasteja ja lukee lehtiä ja kirjoja eikä seuraa mitään kuvallista tarjontaa, voi sanoa elävänsä ilman televisiota.
Minä taas aloin katsomaan telkkaria taas kun sieltä tulee Ingallsin Laura
Vierailija kirjoitti:
En minäkään perinteistä tv:tä katso kuin harvoin, mutta sarjoja ja leffoja katson kyllä Netflixistä, HBOlta ja Areenasta. Pidän siitä, että saan katsoa omaan tahtiini, eikä tarvitse olla telkkarin ääressä tiettyyn kellonaikaan. Ja televisiolaitteen kautta katson tietty, se kun on isoin näyttö.
Tallentavat boksit on keksitty. Vaikka katsoisi jälkikäteen tallennetun ohjelman, se on silti television katsomista. Meillä on boksilla odottamassa katsomista puolitoista vuotta sitten tallennettu Slummien miljonääri... Ei tahdo löytyä kolmea tuntia yhteistä aikaa miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki elokuvateollisuuden tuotteet ovat televisiotoimintaa. On ihan sama, katsooko sen ohjelmansa suoraan lähetysaikaan, boksille tallennettuna tai Areenasta. Sama koskee Netflixiä ja Ruutua ja Viaplaytä ja muita sellaisia.
Sitten kun kuuntelee vain radiota tai podcasteja ja lukee lehtiä ja kirjoja eikä seuraa mitään kuvallista tarjontaa, voi sanoa elävänsä ilman televisiota.
Monille kyllä "telkkarin katsominen" on sama asia kuin istuminen sen ääressä tiettyyn kellonaikaan, tiettynä päivänä vahtaamassa jotain. Tai summanmutikassa kanavasurffailu ja pysähtyminen jonkun kanavan ääreen. Ei niinkään suoratoistopalvelu jota käyttäessä saa itse valita mitä katsoo, mistä katsoo ja milloin katsoo.
Vierailija kirjoitti:
No näin. Enkä tajua motä hienoa on sanoa, ettei katso tv:tä, jos katsoo elokuvia jostain puhelimesta tai padista. Helpompi niitä on katsoa televisioista, ihan pelkän ergonomiankin kannalta.
Toisekseen, ”olen joskus katsellut ohjelmatietoja”... kyllä ei niiden kuvausten perusteella tiedä onko kiinnostava vai ei. Vanhalla kunnon kanavasurffailulla usein löytää kiinnostavan ohjelman ihan vahingossa. Esim. dokumentteja tms. Teemalta.
Joudun katsomaan televisiota pari sekuntia aina kun avaan sieltä suoratoistopalvelun, jota haluan katsoa.
YLE saisi lakkauttaa itsensä, maikkari ja muut eläkööt mainostuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallentavat boksit on keksitty. Vaikka katsoisi jälkikäteen tallennetun ohjelman, se on silti television katsomista. Meillä on boksilla odottamassa katsomista puolitoista vuotta sitten tallennettu Slummien miljonääri... Ei tahdo löytyä kolmea tuntia yhteistä aikaa miehen kanssa.
En ole meidän telkkarista vielä löytänyt tallennusominaisuutta, muistutuksia sillä voisi asettaa. Mutta mitäpä sillä tekisikään, kun lähes kaikki löytyy sitten juuri Areenasta, Ruudusta, Katsomosta tai jostain muusta suoratoistopalvelusta. Enkä ole väittänytkään olevani ilman televisiota, en vain katso sitä siihen perinteiseen tapaan.
Ja ap on siis hieman yli 40v. nainen.