Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä miehen on käydä armeija kun vapautuksenkin saa?

Vierailija
30.05.2020 |

Tuhlaa vaan vuoden elämästään ja kymmenien tuhansien tulonmenetykset. Onpa tyhmää!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset c babers setit sieltä :D oot nolannu ittes täydellisesti

Vierailija
2/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viettää vuoden leppoisasti hyvässä seurassa vailla huolia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla nuorilla miehillä on helppo (?) keino armeijan välttämiseen: useiden kymmenien kilojen ylipaino.

Vierailija
4/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli syy vapautukseen?

Vierailija
5/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään totaalikieltäytyjätkään joudu edes vankilaan eli käytännössä pakkoa ei ole.

Joillekkin armeija sopii ja osalle ei.

Kyllhän se pitäisi olla myös naisille pakollinen.

Vierailija
6/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai monet vain käyvät tavan vuoksi, kuten lukion ja rippikoulun.

Vierailija
7/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyään totaalikieltäytyjätkään joudu edes vankilaan eli käytännössä pakkoa ei ole.

Joillekkin armeija sopii ja osalle ei.

Kyllhän se pitäisi olla myös naisille pakollinen.

Suomessa ei ole armeijaa vaan puolustusvoimat.

Vierailija
8/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tosissaan vieläkin vuonna 2020 kukaan oikeasti käy keskustelua vihjaillen siihen suuntaan, että intin käynyt poika on intin käymättömää parempi? Tai että sillä olisi tasan minkäänlaista merkitystä yhtään mihinkään. Ainoana poikkeuksena tietenkin se jos mielii töihin puolustusvoimille. 

Vierailija
9/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan samaa. Ehkä jollekin se kokemus on vuosipalkan arvoinen?

- valintaansa tyytyväinen c-mies

Vierailija
10/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Itse olisin totaalikieltäytyjä jos olisin mies ja tätä olisin arvostanut kumppanissakin. Systeemi, jossa valtion johto istuu bunkkereissa piilossa leikkimässä kansan elämällä on täysin käsittämätön. Vapaaehtoisuuteen perustuvana vielä menisi, mutta pakko on eettisesti täysin kestämätön ratkaisu. Tulevaisuudessa koko konseptia tullaan vertaamaan historian pahimpiin hirmutekoihin ja ihmettelemään miten tämä on voinut mennä kansalle läpi.

Vierailija
11/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tosissaan vieläkin vuonna 2020 kukaan oikeasti käy keskustelua vihjaillen siihen suuntaan, että intin käynyt poika on intin käymättömää parempi? Tai että sillä olisi tasan minkäänlaista merkitystä yhtään mihinkään. Ainoana poikkeuksena tietenkin se jos mielii töihin puolustusvoimille. 

Aika tehokkaasti kaikkosi kaikki tuttavat jotka ajattelivat tällä tavalla kun luistin intistä. Ihan hyvä niin. Itse jätin käymättä, koska minulla on auktoriteettiongelma. Nimittäin siinä tapauksessa kun käsketään tekemään turhaa paskaa, joka ei hyödytä ketään. Työelämässä pärjään vallan mainiosti. Työstä saa palkkaa ja minua sekä osaamistani arvostetaan.

Vierailija
12/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenien tuhansien tulonmenetykset :D Ihan varmasti joo.

Vierailija
13/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivarit nyt vaan on oikeasti nössöjä. Tosi se on, että armeijassa tehdään miehiä. Ja tarpeen tullen puolustavat maata. Mitähän esim kirjastossa sivarin käynyt "mies" silloin tekee? Lukee😂?

Huonoin provo-yritys miesmuistiin. Onnittelut siitä.

Vierailija
14/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenien tuhansien tulonmenetykset :D Ihan varmasti joo.

No minä tienasin ennen inttivuotta 50k€ - olihan se kallis koulu mutta homma joka pitää vaan miehen hoitaa.

Vierailija
15/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUK:ssa on oikeasti ihan tosi hyvä johtajakoulutus, jota arvostetaan yritysmaailmassa. Ja antaahan se muutenkin särmän kuvan, kun on armeija käyty. Nainenkin voi sillä erottautua edukseen.

Vierailija
16/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa vaan työhakemus suoraan roskiin jos vapautus armeijasta kun varaa valita.

Niinpä. Mieluummin ottaa sen, joka ei pääse töihin kertausharjoitusten vuoksi.

Vierailija
17/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi töihin sivarivätystä, ovat varmaan hyviä jossain kirjastossa laittamassa palautuskirjoja takaisin hyllyyn.

Eihän nyky leikkiarmeija ole kuin 6 kk....

Itsellä takana 10 vuotta ammattimiehenä töissä alalla, jota yleisesti pidetään oikeiden MIESTEN kovana työnä. Terveisin sivari. Että näin.

Vierailija
18/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki mennä töihin ku kelastaki saa rahaa?

Omaan ammattiin oli armeijan käynnistä hyötyä.

Että se hyöty on hoitaa velvotteensa kunnialla

Vierailija
19/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se avartava kokemus. 8kk valtion kustantama asuminen ja muona+vaatetus, poikaporukassa hengailua.

Paljon oli tylsää ja turhauttavaa palvelusta, mutta ihan hyödyllinen oli omalla kohdallani.

Vierailija
20/33 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika alkoi selittämään jotain sivarijuttuja lukion jälkeen. Tein selväksi että siinä tapauksessa kaveri on maailmassa omillaan, ei asu minun talossa eikä aja minun autoilla. Pääsi kuitenkin heti opiskelemaan ja luki itsensä DI:ksi. Sinä aikana miehistyi sen verran että kävi intin ja tuli itse asiassa vänskänä pois.

Eli aioit toisissasi hylätä lapsesi siinä tapauksessa että hän ei olisi ”miehistynyt” sinun maailmankuvasi mukaiseksi.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän