Punaisia näppylöitä ympäri kehoa, mistä voisi olla kyse?
Muistuttaa luomia, mutta hieman koholla ihosta ja pieniä. Vesirokon olen sairastanut. Olisiko syytä mennä lääkäriin?
Kommentit (32)
Ihan oikeasti voi olla koronaviruksen aiheuttamia. Jos ei muita oireita ole, et kyllä varmaan pääse testiin, mutta kannattaa lääkäriltä kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko niitä on ollu?
Noin pari vuotta. Ja sitten jos yritän puristaa kasvoista sellaista valkoista huokosta(eri juttu) , sieltä tulee verta ensimmäisenä. Ennen tuli se tali ulos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko niitä on ollu?
Noin pari vuotta. Ja sitten jos yritän puristaa kasvoista sellaista valkoista huokosta(eri juttu) , sieltä tulee verta ensimmäisenä. Ennen tuli se tali ulos.
Ap
Ei edes kannata spekuloida täällä. Mene ihotautilääkärille.
Ai pari vuotta ollut, ja nyt ap kyselee vauvapalstalta😂😂😂
Ei tainnut olla aloittaja tuo parin vuoden kirjoittaja.....
Sanokaas, miten lintukirpun purema erottuu luteen puremasta? Minulla on ollut luteen puremia, ja ne ovat kolmen sarjoissa pehmeällä ihon osalla, yleensä vyötäröllä, mutta voi olla muuallakin. Kutiavat, kun näpyt tulevat isoiksi. Näyttävät hieman tulehtuneelta hyttysenpuremalta. Kun näin lehdessä kuvan puremajäljistä, ne olivat täsmälleen luteen pureman näköisiä, mutta lääkäri oli daignosoinut ne lintukirpun puremiksi.
Mulla oli syksyllä todella kutisevia näppylöitä ympäriinsä. Lähti syyhypunkkivoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Nuo jonkun mainitsemat veriluomet kuulostaisi ehkä varteenotettavimmilta. Ei kutise mitenkään. Pieniä verenpunaisia pisteitä. Lintukirpun puremiksi varmaan liian pieniä.
Ap
Kuulostaa petekkioilta. Ovatko ihon tasossa (kuten petekkiat) vai ihosta koholla? Kokeile painaa esim. läpinäkyvällä viivottimella, jos häipyvät painettaessa, eivät ole petekkioita. Jos ovat, voivat ne liittyä vakaviin infektioihin tai leukemiaan. SIinä tapauksessa mars päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko niitä on ollu?
Ap
No sitten ei tarvi petekkioita pelätä. Talirauhasten sarveispatit todennäköisimmin, keratosis pilaris.
sama homma, rinnassa ja käsissä ja mahassa, ihan kuin kirsikkaluomi 🤔
dermatosis pilaris?