Lapseni on huono koulussa
Kamalasti lukee, tekee töitä ja keskiarvo 7,3. Ehkä hän syrjäytyy.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap millä luokka-asteella lapsesi on? Lukiossa 7 ka on sellainen perushyvä, etenkin jos on juuri sattunut sellaisia aineita, jotka eivät ole lapsesi vahvuuksia. Jos taas lapsi on peruskoulussa, niin silloin on yleensä joko ymmärryksessä, motivaatiossa tai oppimistaidoissa vikaa. Sillä jos kolme edellä mainittua ovat kaikki kunnossa, peruskoulusta nappaa helposti yli 9 ka. Suosittelisin lapsen kanssa käymään läpi hänen oppimistekniikkaansa ja etsikää vaikka netistä tietoa lisää.
8 on nykyään perushyvä.
Tarkoitin siis, että lukiossa 7 on ihan ok ja etenkin ankarissa lukiossa aika yleinen arvosana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa opettajia ja just puhuttiin että kummanlaisen lapsen ottaisit, epäsosiaalisen jolla on kuvis liikka musiikki seiskoja ja lukuaineet ysejä vai sosiaalisesti aitavan, joustavan, hauskan jolla lukuaineet seiskaa mutta taideaineet ysejä ja kymppejä. Minä ottaisin jälkimmäisen mutta mieheni ekan. Maailma muuttuu niin paljon, ihmisiltä vaaditaan töissä tulevaisuudessa aivan muita taitoja kuin ulkoaopettelua ja pänttäystä.
Hah! Mulla oli liikka 9, musa 10 ja kuvis 9, muut lukuaineet pelkkää seiskaa. Enkä todellakaan ollut sosiaalisesti taitava joustava hauska yms millä nyt heitä paremmiksi kehuskelet. Päinvastoin. Menee todellisuudessa niin päin, että ne yleisesti "huonompana" pidetyt epäsosiaaliset outolinnut ovat taideaineissa yleensä parhaita.
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Hän ei ehkä ole hyvin älykäs. Normaaliälyisetkin joutuvat tekemään koulun eteen töitä.
2. Hänellä on todennäköisesti vähän huonot opiskelutaidot.Näiden yhdistelmänä voi ajautua tilanteeseen, jossa tekee kovasti töitä, mutta mitään menestystä ei silti tule. Samaan aikaan joku toinen silmäilee asiat kerran läpi ja pärjää erinomaisesti.
Ykköseen ei voi vaikuttaa, älykkyys on sisäsyntyistä.
Kakkoseen voi vaikuttaa paljonkin.Juuri luin artikkelin tästä älykkyyden periytymisestä. Älykkyys yhdessä vanhempien koulutustason kanssa vaikuttaa eniten lapsen opiskelumenestykseen. Tosiasia on, ettei koulu voi ratkaisevasti muuttaa eikä peitota näitä lähtötekijöiden vaikutusta.
Elämäni suurin pettymys on ollut se, että lapseni ei perinyt minun ja sukuni älykkyyttä. Koulutustasoni kyllä peri, mutta itsellä se johtui laiskuudesta, hänellä tyhmyydestä.
Ps. Kirjoitin tarkoituksella provosoivasti. En halveksi lastani ja pettymykseni olen niellyt. Ei minuakaan sukuni hylännyt, vaikka laiskuuttani jätinkin opiskelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon edelliseen pitää vielä lisätä, että kävelee koulun keväiset juoksutestit koska protestoi sitä vastaan kun terveitä ja siitepölyallergikkoja astmaoirein verrataan saman mittapuun mukaan. Hän pitää outona, ettei kuntotestiä voi muka tehdä vaikka syyskuussa.
Meillä on saanut tehdä nuo testit muuna aikoina, jos on tuoda lääkärin lappu noista allergioista/astmoista.
Eivät auta mitkään laput kyllä meilläpäin liikkamaikkoihin. Osa ei edes tajua jos oppilas ottaa avaavaa astmalääkettä.
Missäpäin?
Tehkää valitus.
Mun keskiarvo oli justjust seiskaa vaikka aina yritin päntätä kovasti ja kaikki läksyt tein aina ajoissa. Sama lukiossa, vähän lähemmäs kasia sain kai keskiarvon hilattua. Nyt kun opiskelen amkissa oikeasti konkreettista, minua kiinnostavaa alaa enkä vain yleistä lätinää kaikesta, mun keskiarvo on 4 (asteikko 1-5 siis käytössä korkeakouluissa, ei 4-10 :D). Riippuu mitä lukkeepi
Voi se kertoa myös heikkoIahjaisuudesta.
T: ahkeran heikkoIahjaisen vanhempi