Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sopiva tuntipalkka teinille lapsenvahtina olosta?

Vierailija
30.05.2020 |

Meidän 15-vuotiasta tyttöä on pyydetty vahtimaan tuttavaperheen lapsia kesäaikana joinakin päivinä. Lasten äiti nyt kyselee paljonko olisi sopiva tuntipalkka. Meillä ei ole vielä tästä kokemusta, joten osaisitteko sanoa mikä olisi sopiva palkka?

Perheen lapset ovat 8- ja 10-vuotiaita, joten ihan pienistä ei tarvi huolehtia. Teini lämmittää valmista ruokaa ja katsoo perään nelisen tuntia päivässä parina päivänä viikossa. Käy ulkoilemassa lasten kanssa jne. Tuttuja lapsia siis ovat ja teini mielellään lähdössä tienaamaan taskurahaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysä homma. 5€/h.

Vierailija
22/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen tuntia eli 40€ + ruoka voisi olla sopiva. Ei ainakaan alle tuon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 - 10 €/h

Voi tehdä myös könttäsopimuksen, mutta silloin tuntipalkka helposti tippuu. Ihmettelen kyllä, miten ton ikäiset tarvii lapsenvahtia?

Vierailija
24/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oletetaan, että palkka maksetaan suoraan käteen eikä mitää työnantajamaksuja makseta niin sanoisin, että 10€/tunti on ihan hyvä palkka. Huomattavasti ammattilaista halvempaa eikä nyt ihan orjapalkka vaan jotain myös jää käteenkin...

Vierailija
25/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e/pv 

Vierailija
26/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 - 10 €/h

Voi tehdä myös könttäsopimuksen, mutta silloin tuntipalkka helposti tippuu. Ihmettelen kyllä, miten ton ikäiset tarvii lapsenvahtia?

No niinpä. Ton ikäiset on omatoimisia.

Lähinnä päältä kattomassa ja seuraa pitämässä siinä ollaan.

Ei semmosesta hommasta paljon makseta.

Tietty jos panee koko porukan oikeisiin töihin niin sitten.

Mihin 10-vuotias muka tarttee lastenvahtia?

Vierailija
27/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä maksaa pimeästi, kun virallisesti maksamalla saa tehdä kotitalousvähennykset eikä tuon ikäisen pienistä palkoista mene sivukuluja tai veroja?

Vierailija
28/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaalle maksetaan tietysti saman verran kuin aikuiselle.

Kai lasten hoitaminenkin jonkun TESin alle menee. Sieltähän sen minimipalkan näkee.

Vierailija
29/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tuota 8€/h miniminä. Ihan kohtuu korvaus teinille noin isojen lasten hoitamisesta.

Vierailija
30/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkapalkka.

Max 20€/päivä ja ruoka.

Jos mukuloita on paljon, ehkä sit voi

maksaa enemmän.

Jos tuolla hinnalla tuet, niin asia sovittu!

Vierailija
31/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 - 10 €/h

No niinpä. Ton ikäiset on omatoimisia.

Lähinnä päältä kattomassa ja seuraa pitämässä siinä ollaan.

Ei semmosesta hommasta paljon makseta.

Tietty jos panee koko porukan oikeisiin töihin niin sitten.

Mihin 10-vuotias muka tarttee lastenvahtia?

Samaa mietin. Päiväkodissa voisi lastenhoitajan palkka olla 600 e/kk ja varhaiskasvattajan 1200 e/kk. Lähinnä seuraa pitämässä ovat!

Vierailija
32/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€/ neljän tunnin keikka. En kehtaisi maksaa sen vähempää. En kyllä enempääkään, paitsi jos lapseni olisivat jotain riiviöitä

Vierailija
33/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin 80-100€ tuosta jos ei olisi kovin usein vahtimassa. Sitten voisi sopia teinin kanssa ehkä hieman pienemmästä summasta. Eli tuntipalkaksi tulisi 20-25€. Vaikka on "helppo" työ ja ruokaa ei tehdä alusta asti on siinä silti iso vastuu ja minusta palkan pitää korreloida sen kanssa. Eikä teinejä(kään) saa käyttää hyväksi.

Ymmärrän jos on jollekin liian suolaista antaa tuo raha, mutta sitten voi myös hakea vahdin muualta. Totta kai teini on menossa hoitamaan kun kerta rahaa saa, mutta kyllä korvauskin pitää antaa.

Vierailija
34/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maksanut naapurin likalle 120€/h

Aika halpa. Tsekkiläiset ottaa 100€/30min.

Vierailija
35/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e

Vierailija
36/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äityleillekin pitää maksaa kotona olemisesta palstan mukaan. eläkerahasto myös 

Vierailija
37/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko nää vastaukset totta vai tarua? Teinille kevyestä lapsen vahtimisessa 10€/h pimeenä kuulostaa todella paljolta. Moni ammattiin koulutettu pienipalkkaisella palvelualalla ei saa niin paljon, järjetöntä. Itse maksaisin urakkapalkkaa esim. 20€/pv

Vierailija
38/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä onko nää vastaukset totta vai tarua? Teinille kevyestä lapsen vahtimisessa 10€/h pimeenä kuulostaa todella paljolta. Moni ammattiin koulutettu pienipalkkaisella palvelualalla ei saa niin paljon, järjetöntä. Itse maksaisin urakkapalkkaa esim. 20€/pv

Toisaalta se teini voi ilmoittaa lapsille, että nyt on vapaata ruutuaikaa ja vetäytyy itsekin puhelimensa ääreen. Jos hoitopaikassa ei ole netflixiä tms., niin teini tuo oman läppärin ja siinähän se aika menee. Tuolla summalla ei voi odottaa saavansa muuta.

Vierailija
39/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten palkkaa sen ammattilaisen mikäli riistopalkat on susta ok. En ymmärrä miten teinin vapaa-ajan kunnioitus voi olla näin paha. Ole hyvä ja palkkaa firmasta.

Vierailija
40/43 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista!

Ap