Olet nyt töissä ja haluat vaihtaa työpaikkaa
Kuinka toimit? Miten valehtelet ja pääset työajalla haastatteluun ja psykologisiin testeihin työajalla?
Kommentit (14)
Siis miksi muka psykologiset testit tai haastattelut pitäisi tehdä 8-16?
Tässä kohtaan rekryfirmat on väärässä.
Hyvä kysymys. En halua esimieheni tietävän, jos näin kävisi. Pidän työstäni, mutta olen jo sillä tasolla, ettei pienessä firmassa juurikaan voi edetä tai palkkakaan ei enää nouse indeksikorotuksia enempää ja olen miettinyt, vieläkö yrittäisi jotain muuta. Alallani on pienyrittäjyys yleistä, joten ainakin yksittäisen yrittäjän kanssa voisin yrittää sopia lauantaipäivästä, jos pääsisin vähän vastuullisempaan hommaan. Minulla on kyllä jonkin verran ylityösaldoja, joten ehdottaisin näistä vapaan pitämistä jollain tekosyyllä. Parin viikon päästä alkaa kesäloma, joten silloin se ei ole ongelma. Psykologisia testejä ei ole pienissä firmoissa kovin usein ja niitä tuskin järjestetään muulloin kuin arkipäivänä, joten siihen yrittäisin saada saldoja. Nykyiseen työhöni kävin loma-aikana, joten se oli helppoa, oli pitämätöntä lomaa, jota pidin syyskuussa. Mulla oli kyllä määräaikainen päättymässä, mutta sille oli jo alustavasti luvattu jatkoa, itse en ollut vielä antanut suostumusta, sanoin miettiväni asiaa lomalla...
Nyt siis haetaan työnvaihtajia, jotka on valmiita valehtelemaan?
Käyttäisin liukumaa tai jos se ei onnistu, pyytäisin palkattoman vapaapäin. Jos pomo haluaa tietää syyn, aina voi puhua epämääräisesti perhesyistä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin liukumaa tai jos se ei onnistu, pyytäisin palkattoman vapaapäin. Jos pomo haluaa tietää syyn, aina voi puhua epämääräisesti perhesyistä.
*vapaapäivän
Moni ottaa noihin saldovapaita, lomapäivän tai ilmoittautuu sairaaksi, jos mahdollista.
Pistäisin kalenteriini ja kävisin "pitkällä lounaalla" kuten käyn hoitamassa muitakin asioita, Miiten pitkiä nuo psykologiset on? Voihan sitä pitää saldopäivän tms. Jos samana päivänä on joku asiakaspalaveri, niin on niistäkin joskus päässyt luistamaan omien menojen vuoksi.
Meillä on aika rentos, siksipä en llekaan vaihtamassa paikkaa 😃
Ei tarvitse mitään syitä ja perusteluja, voi toki sanoa että olisi tärkeä meno, sen kun vaan pyytää johonkin palkattoman vapaapäivän tai käyttää saldoja.
Oikeasti noiden rekryfirmojen aukioloaikojen pitäisi olla 18-21.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siis haetaan työnvaihtajia, jotka on valmiita valehtelemaan?
Just nin. Ne joutuu hakemaan työajallaan uutta työpaikkaa.
Ihan kyllä sanoisin esimiehelleni jos olen menossa työhaastatteluun. Ja kysyisin saanko laittaa hänet suosittelijaksi.
Siis on ollut ihan ongelmallista hakea töitä. Me ollaan jouduttu valehtelemaan, että työpaikanvaihto olisi ollut mahdollista,
Tietenkin me myös tiedetään ne, jotka yrittäessään hakea työtä kilpailevasta yrityksestä torpataan. Omistajat ovattehneet sopimuksen , jonka mukaan......
Rehellisten ihmisten on vaikeaa vaihtaa työpaikkaa.