Lääkkeen iterointi ja matkustaminen.
Monta päivää ennen iteroitua päivää voi lääkkeen hakea apteekista? Pitäisi olla jo matkalla ennen kuin tuo iteroitu ajankohta on.
Kommentit (5)
Suomi on kommunistinen maa jossa on tämmöisiä paskakäytäntöjä joista ei juuri poiketa. Vaikeuttavat normaaleitten ihmisten elämää valtavasti.
Miksi minun pitää kärsiä siitä, että narkkarit käyttävät lääkkeitä väärin?
Yliopistonapteekki antaa lääkkeet 2-3 päivää ennen, tai ainakin ennen antoi. En ole hakenut vuosiin. Näin kesällä kun on lomat, tuo iterointi tuottaa valtavasti ongelmia.
Itse haen lääkkeet 3kk:n välein. Kiva aina mennä ennen lomia apteekkiin vain kuulemaan sen, että ei saa vaan vasta viikon päästa. Joskus osuu tuurilla kohdalleen ja voi hakea jo ennen lomaa. Ei vapaassa yhteiskunnassa ihmisten pitäisi joutua suunnittelemaan lomiaan lääkkeiden saamisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen lääkkeet 3kk:n välein. Kiva aina mennä ennen lomia apteekkiin vain kuulemaan sen, että ei saa vaan vasta viikon päästa. Joskus osuu tuurilla kohdalleen ja voi hakea jo ennen lomaa. Ei vapaassa yhteiskunnassa ihmisten pitäisi joutua suunnittelemaan lomiaan lääkkeiden saamisen perusteella.
Siis onko ne iteroituja vai ei? Jos ei, niin kyllähän saat ne hakea, mutta et vain saa kela-korvausta. Jos joku toinen (Kela) sponssaa/maksaa melkein kokonaan, niin silloin saa kyllä minun mielestä sponssaaja päättää milloin lääkkeet saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Kysy apteekista. Eivät välttämättä anna paljoa etukäteen. Jos matkustat Suomessa voit käydä missä tahansa apteekissa. Tai soita lääkärillesi että tekee matkaa varten erillisen reseptin. Ja jos on huumaavaa lääkettä ja menet ulkomaille niin pyydä todistus tullia varten.
Apteekit ei saa antaa ennen sitä tiettyä hakupäivää. Eli paras ohje on tuo, että pyydät uuden reseptin lääkäriltä matkaa varten. T. Farmaseutti
Kysy apteekista. Eivät välttämättä anna paljoa etukäteen. Jos matkustat Suomessa voit käydä missä tahansa apteekissa. Tai soita lääkärillesi että tekee matkaa varten erillisen reseptin. Ja jos on huumaavaa lääkettä ja menet ulkomaille niin pyydä todistus tullia varten.