Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elääkö kukaan pelkällä toimeentulotuella?

Vierailija
29.05.2020 |

Jotkut opiskelijat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo on vasemmistolainen ajatus, että työhön kykenevien ihmisten pitäisi pystyä elämään normaalisti muiden kustannuksella, ja että se olisi jotenkin oikeudenmukaista.

Vierailija
2/4 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat elää opintotuella ja lainalla, jos ei pappa betalar. 

Mun exä. Se ei pääse millään työkyvyttömyyseläkkeelle (mielenterveys, päihde), mutta ei sen pää minkäänlaista työtä tai edes 9 e/pvä "työtä" kestä. Joten toimeentulotuellä elää ja näin on ollut jo 15 vuotta. Minä en oikein tiedä, mitä tässä säästetään? Eläkkeellä säästyisi hänen osaltaan turha sosiaalityö jne. ohjaus mihin yhteiskunta käyttää hänen kohdallaan aikaa tolkuttomasti. Eikä se eläke olisi montaa sataa isompi kuin ttt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo on vasemmistolainen ajatus, että työhön kykenevien ihmisten pitäisi pystyä elämään normaalisti muiden kustannuksella, ja että se olisi jotenkin oikeudenmukaista.

Olen tehnyt työtä, eikä palkkaa haluttu maksaa. Vaikka opiskelen siis niin halusin myös tehdä työtä. Heti potkitaan ulos kun 6kk määräaika menee umpeen ja uusi hyväksikäytettävä tilalle.

Ei ole myöskään mitään pankkiireja tai lakimiehiä isovanhemmissa tai vanhemmissa jotka vippailisivat tonneja ihan omaksi ilokseen.

Joten voit hv, minun on pakko elää tuilla tai varastaa ruoka kaupasta.

Vierailija
4/4 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa toimeentulotukea, joten työmarkkinatuki + asumistuki on ollut pääasiallinen tulonlähteeni viimeiset noin 15 vuotta. Ei kai tässä silti suurta eroa ole vaikka olisinkin toimeentulotuen asiakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä