Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koirat ei saa uida uimarannoilla

Vierailija
29.05.2020 |

Itselläni ei ole koiraa eikä aikomusta hankkia, mutta seuraan yhtä facebook-keskustelua, joka käy kiivaana. Eli jos vaikka siellä rannassa ei oo ihmisiä ja koira käy siellä uimassa, niin mitä voi tapahtua?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko et sinne kukaan koira kakkii tai pissii. Helsingissä ainakin omalla alueella kaikki koiranomistajat on tosi tunnollisia. Tosin lapsena pienimmässä kaupungissa, koirien annettiin tehdä mitä lystää.

Ei ole uskon varassa tämä. Kiva, että teidän alueella koiranomistajat on tosi tunnollisia, mutta se ei päde kaikkialle. En ole enää pitkään aikaan asunut Helsingissä, mutta käyn siellä melko usein. Sukulaisiani asuu Viikissä, missä olen itsekin asunut, ja siellä kyllä on koiranjätöksiä joka paikassa. Nykyään koiria on ihan älyttömästi (ero siihen, kun olen itse siellä asunut, on aivan valtava), eikä tarvita montaa yksittäistä koiranomistajaa, jotka eivät jätteitä kerää, niin niitä paskoja on joka paikassa. Ja vaikka paskat keräisikin, niin pissaa ei kerätä. Esim. oman uroskoirani kusi haisee niin pahalta, että jos pari sellaista kävisi uimarannalla vähän suhuttamassa, niin kyllä siitä jo aika voimakas haju syntyisi.

Siis miksi olet ottanut koiran? Inhottaa kun koiria annetaan ihan väärille omistajille. Koirasi ansaitsee paremman omistajan.

Vierailija
22/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten äidit on yleensä kovimpia valittajia. Ei kuitenkaan kaikki, ne joilla on myös koiria niin eivät pääsääntöisesti kuulu valittajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko et sinne kukaan koira kakkii tai pissii. Helsingissä ainakin omalla alueella kaikki koiranomistajat on tosi tunnollisia. Tosin lapsena pienimmässä kaupungissa, koirien annettiin tehdä mitä lystää.

Ei ole uskon varassa tämä. Kiva, että teidän alueella koiranomistajat on tosi tunnollisia, mutta se ei päde kaikkialle. En ole enää pitkään aikaan asunut Helsingissä, mutta käyn siellä melko usein. Sukulaisiani asuu Viikissä, missä olen itsekin asunut, ja siellä kyllä on koiranjätöksiä joka paikassa. Nykyään koiria on ihan älyttömästi (ero siihen, kun olen itse siellä asunut, on aivan valtava), eikä tarvita montaa yksittäistä koiranomistajaa, jotka eivät jätteitä kerää, niin niitä paskoja on joka paikassa. Ja vaikka paskat keräisikin, niin pissaa ei kerätä. Esim. oman uroskoirani kusi haisee niin pahalta, että jos pari sellaista kävisi uimarannalla vähän suhuttamassa, niin kyllä siitä jo aika voimakas haju syntyisi.

Siis miksi olet ottanut koiran? Inhottaa kun koiria annetaan ihan väärille omistajille. Koirasi ansaitsee paremman omistajan.

Ai kun mun mielestä mun koiran kusi haisee pahalta, niin mä oon väärä omistaja koiralle? :D Tälle oli pakko nauraa ääneen.

Vierailija
24/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillehän on omat paikkansa yleensä jossain lähellä että miksi valittaa mokomasta?

Vierailija
25/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Ulkomailla uidaan ihan sulassa sovussa kaikki koiranpennuista suvun mummoihin asti eikä kukaan vingu. Lapset on vanhempien piknikillä myöhään illalla mukana, koirat on vapaana ja osaavat olla hienosti.

Ei siellä ole tällaista menoa kuin Suomessa.

Missä ulkomailla koirat saavat tulla rannalle?

Vierailija
26/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta kun uimakausi ei ole vielä alkanut voi koiraa huoletta uittaa yleisillä rannoilla, mutta kun niiden ylläpito aika alkaa niin ei sen jälkeen. Koiran ulosteet eivät ole hyväksi siellä ranta hiekassa, eikä voida ottaa tapaturma riskejä ihmisten tai toisten koirien välillä. Koirille on omia uittopaikkoja.

Eikös yleinen uimaranta ole yleinen uimaranta läpi vuoden? Ja koiran vieminen yleiselle uimarannalle on järjestyslaissa kielletty. Paska laki, mutta silti.

Vierailija
27/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ihan itsestään selvää ettei koirat kuulu uimarannoille.

Vierailija
28/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun mun mielestä mun koiran kusi haisee pahalta, niin mä oon väärä omistaja koiralle? :D Tälle oli pakko nauraa ääneen.

No naura ääneen jos saat siitä paremman mielen. Naura ihmeessä lisää.

Vierailija
29/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Ulkomailla uidaan ihan sulassa sovussa kaikki koiranpennuista suvun mummoihin asti eikä kukaan vingu. Lapset on vanhempien piknikillä myöhään illalla mukana, koirat on vapaana ja osaavat olla hienosti.

No jokapaikassa.

Suurimassa osassa etelän maita on katukoiriakin, jotka ei kieltoja noudata, joten ei ole mitään jäkeä kieltää rokotettuja ja hoidettuja lemmikkejäkään menemestä uimarannoille.

Vierailija
30/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes vie koiraa yleiseltä uimarannalta uimaan? Mä en edes itse mene yleiseltä uimarannalta uimaan, inhoan niitä yli kaiken. Me uidaan koiran kanssa yhdessä omalla mökillämme kaikessa rauhassa kaukana valittajista 😍

Vierailija
31/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naura ääneen jos saat siitä paremman mielen. Naura ihmeessä lisää.

Unohdit nyt ihan kokonaan kertoa, johtuiko mielestäsi huonouteni koiranomistajana siitä, että koirani kusi haisee pahalle. Vastaathan toki kysymykseeni. Muuten on pakko tulla siihen johtopäätökseen, että raivoat jostain ihan muusta syystä.

Vierailija
32/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me koirattomat emme nauti märän koiran hajusta uimarannalla. Moni myös pelkää koiria eikä uskalla mennä uimarannalle jos siellä on jollain koira vapaana.

Vapaanapito on eri aihe.

Vierailija
33/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa.

Vierailija
34/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisiä uimarantoja pidetään yllä ihmisille, ei eläimille. Jos saisi tuoda koiran, niin miksei sitten esim hevosta? Isommissa kaupungeissa on koirauimarantoja, vie sinne.

Suomessa riittää meren- ja järvenrantaa, jossa voi uittaa sitä koiraa. Tai sitten voi hankkia ihan oman rannan, ei tarvitse rakentaa edes sitä mökkiä siihen kylkeen.

Hyvin harva koira on kunnolla kasvatettu. Eivät tottele omistajaansa ja juoksevat muiden ihmisten luo, koskaan ei tiedä, jos koira on aggressiivinen, jne. Lisäksi hygieniakysymykset.

Meillä on koira. Meillä on myös oma hiekkaranta. Kyllä vaan niin pissii ja kakkaa sinne rannalle se koira, jos ei sitä ole ennen rantaan menoa pissittänyt ensin muualla. Pihapiiriin ei ukosta edes suuressa hädässä, mutta rantaan kyllä.

Vierailija
35/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset kiellettävä uimarannoilla! Paskantavat veteen ja mekastavat. Hygieniasyitä...

Vierailija
36/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokapaikassa.

Suurimassa osassa etelän maita on katukoiriakin, jotka ei kieltoja noudata, joten ei ole mitään jäkeä kieltää rokotettuja ja hoidettuja lemmikkejäkään menemestä uimarannoille.

Tuo ei nyt riitä ollenkaan vastaukseksi. Mä oon käynyt rannalla ainakin Tanskassa, Ruotsissa, Virossa, Etelä-Afrikassa ja Australiassa, eikä noissa maissa ole koiria yleisillä rannoilla. Mä vähän luulen, että sä keksit nyt tuon omasta päästäsi.

Vierailija
37/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa.

Nimeä muutama.

Vierailija
38/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat myös kusee ja paskoo joka paikkaan. Pitäisikö uimarannalle laskea muutkin kotieläimet, siat, lampaat ja lehmät?

Onneks ihmiset ei roskaa eikä kuseksi ympäriinsä kesäisin noilla rannoilla, varsinkaan humalassa 😂😂😂

Eikä oksenna tai roskaa...

Vierailija
39/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne yleisölle uimarannoille kannata muutenkaan mennä. Hirveesti porukkaa, levotonta, ei luonnonrauhaa.. kivempi mennä jostain sivusta ihan muutenkin.

Vierailija
40/49 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa.

Nimeä muutama.

Espanja, Italia, Kreikka, Portugali