Miksi koirat ei saa uida uimarannoilla
Itselläni ei ole koiraa eikä aikomusta hankkia, mutta seuraan yhtä facebook-keskustelua, joka käy kiivaana. Eli jos vaikka siellä rannassa ei oo ihmisiä ja koira käy siellä uimassa, niin mitä voi tapahtua?
Kommentit (49)
En tiedä onko sitten allergia- ja siisteyssyistä. Helpompi kieltää kaikkien koirien käyttäminen virallisilla uimarannoilla, jos jotku koirat esim. tekevät tarpeensä hiekalle. Toisekeen turvallisuus, koira saattaa säikähtää vedessä tolskaavia lapsia ja näyttää aggressiivista käytöstä. Etenkin vedessä tällainen tilanne on vaarallinen. Ja joojoo, varmasti suurin osa koirista, jotka rannoilla kävisi, osaisi käyttäytyä.
Ainakin se voi tapahtua, että joku, joka sinne rannalle olisi tulossa, jää tulematta tai odottaa sivummalla, kunnes koira on poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Me koirattomat emme nauti märän koiran hajusta uimarannalla. Moni myös pelkää koiria eikä uskalla mennä uimarannalle jos siellä on jollain koira vapaana.
No ei se märkä koira nyt niin voimakkaasti haise, että siitä olisi jotain häiriötä, jos ei se syliin tule :D
Ennen kaikkea kyse on hygieniasta: koirat kakkivat ja pissivät ympäriinsä, ja siitä syystä niitä ei saa tuoda rannoille.
Koirat myös kusee ja paskoo joka paikkaan. Pitäisikö uimarannalle laskea muutkin kotieläimet, siat, lampaat ja lehmät?
Tähän aikaan vuodesta kun uimakausi ei ole vielä alkanut voi koiraa huoletta uittaa yleisillä rannoilla, mutta kun niiden ylläpito aika alkaa niin ei sen jälkeen. Koiran ulosteet eivät ole hyväksi siellä ranta hiekassa, eikä voida ottaa tapaturma riskejä ihmisten tai toisten koirien välillä. Koirille on omia uittopaikkoja.
Läskit pois rannoilta. Oksettavan näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta kun uimakausi ei ole vielä alkanut voi koiraa huoletta uittaa yleisillä rannoilla, mutta kun niiden ylläpito aika alkaa niin ei sen jälkeen. Koiran ulosteet eivät ole hyväksi siellä ranta hiekassa, eikä voida ottaa tapaturma riskejä ihmisten tai toisten koirien välillä. Koirille on omia uittopaikkoja.
Koirat eivät pasko tai kuse veteen, toisin kuin ihmiset.
En mä usko et sinne kukaan koira kakkii tai pissii. Helsingissä ainakin omalla alueella kaikki koiranomistajat on tosi tunnollisia. Tosin lapsena pienimmässä kaupungissa, koirien annettiin tehdä mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Koirat myös kusee ja paskoo joka paikkaan. Pitäisikö uimarannalle laskea muutkin kotieläimet, siat, lampaat ja lehmät?
Onneks ihmiset ei roskaa eikä kuseksi ympäriinsä kesäisin noilla rannoilla, varsinkaan humalassa 😂😂😂
Ei ole tarkoitus, että koirat tekevät jätöksiään paikassa, jossa ihmisten on tarkoitus makoilla, leikkiä pelailla ym. Uiminen kiihdyttää muuten koiralla tarvetta ulostaa. Esim koirauimalaan ei pidä viedä juuri syönyttä koiraa.
Itsellänikin on koira, mutta ei nyt helvetti ikimaailmassa tulisi mieleenikään viedä sitä yleiselle uimarannalle uimaan. Muitakin paikkoja uimiselle löytyy.
Meidän seuduilla kaikkien muiden koirarotujen omistajat tuntuu olevan tosi tunnollista ja hyviä omistajia PAITSI amstaffien omistajat! Amstaffit on aina vapaana. Mikä h itto siinä on?
Terveisin pienen koiran omistaja jota inhottaa vapaana juoksevat amstaffit
Koirat levittävät ripulitaudia, punkkeja, jne. Miksi koiran omistajien pitää tunkea samalle uimarannalle? Suomesta löytyy tuhansia järviä. Luulisi koiranomistajan löytävät sieltä tyhjää tilaa.
No ei koirat kyllä pissi rannoilla. Pikkulapset tekee niin ja oksentelee. Inhottava viedä koira sinne uimaan 🤪
Jotkut mammat valittanu ja siks tullu kielto. Harva kai muutenkaan vie koiria täysin yleiselle uimarannalle? Yleensä jostain sivusta päästetään koira uimaan ellei sitten joku itsekäs mamma ole sitäkin kieltänyt.
Minä ja minun lapset. Minä minä minä. Me olemme täällä uimassa, muut eivät saa edes sivusta uimaan mennä. Minä ja mun napa.
Vierailija kirjoitti:
En mä usko et sinne kukaan koira kakkii tai pissii. Helsingissä ainakin omalla alueella kaikki koiranomistajat on tosi tunnollisia. Tosin lapsena pienimmässä kaupungissa, koirien annettiin tehdä mitä lystää.
Ei ole uskon varassa tämä. Kiva, että teidän alueella koiranomistajat on tosi tunnollisia, mutta se ei päde kaikkialle. En ole enää pitkään aikaan asunut Helsingissä, mutta käyn siellä melko usein. Sukulaisiani asuu Viikissä, missä olen itsekin asunut, ja siellä kyllä on koiranjätöksiä joka paikassa. Nykyään koiria on ihan älyttömästi (ero siihen, kun olen itse siellä asunut, on aivan valtava), eikä tarvita montaa yksittäistä koiranomistajaa, jotka eivät jätteitä kerää, niin niitä paskoja on joka paikassa. Ja vaikka paskat keräisikin, niin pissaa ei kerätä. Esim. oman uroskoirani kusi haisee niin pahalta, että jos pari sellaista kävisi uimarannalla vähän suhuttamassa, niin kyllä siitä jo aika voimakas haju syntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut mammat valittanu ja siks tullu kielto. Harva kai muutenkaan vie koiria täysin yleiselle uimarannalle? Yleensä jostain sivusta päästetään koira uimaan ellei sitten joku itsekäs mamma ole sitäkin kieltänyt.
Minä ja minun lapset. Minä minä minä. Me olemme täällä uimassa, muut eivät saa edes sivusta uimaan mennä. Minä ja mun napa.
Voi mamma sitä ja mamma tätä. Ihan tervettä järkeä, ettei koiria saa tuoda uimarannoille. Pätee ihan koko Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
No ei koirat kyllä pissi rannoilla. Pikkulapset tekee niin ja oksentelee. Inhottava viedä koira sinne uimaan 🤪
Sulla ei taida olla ihan hirveästi kokemusta koirista.
Niimpä. Ulkomailla uidaan ihan sulassa sovussa kaikki koiranpennuista suvun mummoihin asti eikä kukaan vingu. Lapset on vanhempien piknikillä myöhään illalla mukana, koirat on vapaana ja osaavat olla hienosti.
Ei siellä ole tällaista menoa kuin Suomessa.
Me koirattomat emme nauti märän koiran hajusta uimarannalla. Moni myös pelkää koiria eikä uskalla mennä uimarannalle jos siellä on jollain koira vapaana.