Mitä tehdä, mies juo, on arvaamaton
Illalka seitsemän jälkeen laskeutuu pimeys. Mies on jounut tarpeeksi ja hän on arvaamaton. Puhuu tyhmiä, niihin ei uskalla reagoida tai jos ei reagoi, sekin on paha., Hän suuttuu raivokkaasti tyhjästä. Joskus ilta menee ilman mitään. Yleensä menen nukkumaan jo yhdeksän jälkeen, koska se on parhainta tehdä.
Olen yrittänyt puhua hänelle, ettei joisi joka ilta. Pelkään. Ihan satunnaisia iltoja on toteutunut. Hän raivostuu puheista, haukkuu minua hulluksi ”uskovaishöyrähtäneeksi”?? ja korostaa että ihan normaalia ottaa pari lasillista iltaisin, kaikki ottaa. Kaikki nauravat minulle., sanoo hän.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (29)
Hänen pari lasia on pari litraa viiniä, tai pullo votkaa
Et voi tehdä muuta kuin lähteä. Miksi sietäisit tuollaista, vieläpä joutuisit pelkäämään?
Sellaiset ketkä käyttävät alkoholia ja ovat vailla ymmärrystä muille alkoholin käyttönsä takia, niin sellainen ei vain toimi maapallossa. Alkoholi ei ole mikään seurapiirikaveri ellei kaikki sitä käytä. Yksin juopottelu on ok, mutta jos seurassa on muita niin kyllä sellanen humalassa turha rääkyminen yksin on ärsyttävää jos ei osaa edes kertoa ymmärtäväsesti että miksi rääkyy.
Mun pelko on ollut sellaista, että hän voi pikkuasian tai harhan takia vaikka tappaa minut. Hän ei tunne mitään sääliä.
Jos esim. itken pelosta ja pyydän lopettamaan hän pahentaa käytöstä
Ja miehellä on lompakko tai maksaa ainakin puolet ap:n elämisestä?
Voimaantunut ja itsenäinen nainen vuonna 2020
Minä en tykkää alkoholista. Alkoholi on pahan hajuista, makuista ja se tuo huonon olotilan.
Mä en kestäisi jos en saisi viettää päiviäni selvän ihmisen kanssa. Juoppohullujen kanssa menettäisin järkeni.
Tuo ’pari lasillista’ on tapa oikeuttaa juopoksi
Arvaamatin ja suuttuva, sekoileva mies öitäisi jättää vaikka olisi selvinkin päin
In.
Mies on alkoholisti. Se tarkoittaa, että puheesi menevät kuuroille korville. Hän ei muutu sinun toiveestasi tai järkiperusteluistasi, vaan jos itse niin haluaa ja päättää. Elät siis miehen ja kuningas alkoholin kanssa, jonka koko on virtahepo olohuoneessa, joka päivä ja lopun ikäsi.
Se, että joudut olemaan varovainen ja arvailemaan miehen käytöstä ei ole elämää. Joku päivä uuvut ja sen jälkeen itsetuntosi on miinuksen puolella. Olet täynnä epävarmuutta, niin kuin jo nyt, mitä pitäisi tehdä. Rakastat häntä ja haluaisit elää hänen kanssaan, mutta tilanteesi on sama kuin ahtaisit itsesi pieneen laatikkoon ja jossa ei ole ikkunoita.
Voit päättää, että rakkautesi vuoksi jatkat sisukkaasti eteenpäin. Hyväksyt miehen tavat ja valheelliset puheet liialisen alkoholin käytöksestä. Tai voit päättää, että eroamisen kivusta huolimatta pidät huolen itsestäsi ja elämästäsi ja jatkat matkaasi yksin jäämistä pelkäämättä.
Jos päätät lähteä vie arvaamattoman alkoholistin aiheuttamasta traumasta toipumiseen oma aikansa. Siksi hae jo nyt apua, vertaistukea, jotta olisit vahva kohtaamaan haasteet.
Muutoin toivotan sinulle voimia ja jaksamista, jos päätät jäädä miehen luokse. Kirjoita tänne, jos et muuta keksi kesäiltana maatessasi sängyssäsi odottamassa miten yks helvetillinen päivä päättyisi taas.
Niin, mitähän sinä voisit tehdä? Olisko lähteminen suhteesta hyvä idea? Siinä ne vaihtoehdot on noilla taustatiedoilla.
Olen vakavasti sairas ja elinaikaa on ehkä pari vuotta. Puntarissa rauhaisa loppuelämä yksin, tai että joku on luonani lopun ajat (päivisin selvinpäin)
Tuossa moni sanoo ekan, mutta yksin kuoleminen ja kärsiminen on ikävä vaihtoehto, etenkin kun silloin joudun hoitokotiin. En voi olla kotona
Et voi tehdä mitään muuta kuin lähteä. Alussahan se kirpaisee, koska nykyinen helvetti on sinulle kuitenkin "tuttu ja turvallinen". Mutta kun asut omassa kodissasi ja saat olla oma itsesi pelkäämättä, tiedät että olisi kannattanut lähteä jo paljon aiemmin.
Ihanko oikeasti sinun täytyy kysyä meiltä mitä tehdä? Etkö muka tiedä vaihtoehtojasi.
Miten miehen saa lopettamaan juomisensa?
Mikä ristus teitä naisia vaivaa??? "Pelkään parisuhteessamme lähes joka ilta, mitä tehdä?". Ja tällaista pitää vielä kysyä erikseen.
Minun mies juo ja en voi ottaa yhtään alkoholia silloin. Hänen käytöksensä on myös niin arvaamatonta että jonkin pitää olla täysin vesiselvä ja tolkuissaan.
Mikäli aloittajan tilanne on tuommoinen niin eihän siinä ole vaihtoehtoja.
Kun toinen ei kuuntele eikä ota aloittajan sanomaa lainkaan vastaan tai tosissaan, niin ei aloittajan kannata jäädä omaa elämäänsä pilaamaan. Varsinkin jos on pelkona että itselle tapahtuu jotain ikävää.
Mitä pikemmin lähdet omille teillesi, sen parempi.
Jätä se.