Mitä tehdä, mies juo, on arvaamaton
Illalka seitsemän jälkeen laskeutuu pimeys. Mies on jounut tarpeeksi ja hän on arvaamaton. Puhuu tyhmiä, niihin ei uskalla reagoida tai jos ei reagoi, sekin on paha., Hän suuttuu raivokkaasti tyhjästä. Joskus ilta menee ilman mitään. Yleensä menen nukkumaan jo yhdeksän jälkeen, koska se on parhainta tehdä.
Olen yrittänyt puhua hänelle, ettei joisi joka ilta. Pelkään. Ihan satunnaisia iltoja on toteutunut. Hän raivostuu puheista, haukkuu minua hulluksi ”uskovaishöyrähtäneeksi”?? ja korostaa että ihan normaalia ottaa pari lasillista iltaisin, kaikki ottaa. Kaikki nauravat minulle., sanoo hän.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Arvaamatin ja suuttuva, sekoileva mies öitäisi jättää vaikka olisi selvinkin päin
In.
Ot, mutta suosittelen lukemaan viestin ennen kuin lähetät sen.
Aina näitä itku-parku-vonku-miesjuo-mieshakkaa-valituksia, odotetaan että kyllä se mies muuttuu kohta. Sulla on kaksi vaihtoehtoa; joko jäät siihen hakattavaks ja haukuttavaks tai häivyt. Ei sen kummempaa.
On olemassa kodinhoitajat ja kotisairaanhoito, ei tarvitse yksin pärjätä jos on sairas. Joudut kohta vielä pahemmin alakynteen siellä juopon kanssa, heikot on muutenkin huonossa asemassa ja juopon kanssa todellisessa hengenvaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti sairas ja elinaikaa on ehkä pari vuotta. Puntarissa rauhaisa loppuelämä yksin, tai että joku on luonani lopun ajat (päivisin selvinpäin)
Tuossa moni sanoo ekan, mutta yksin kuoleminen ja kärsiminen on ikävä vaihtoehto, etenkin kun silloin joudun hoitokotiin. En voi olla kotona
Olen pahoillani puolestasi. Sinuna kuitenkin kallistuisin tuohon lähtemisajatukseen. Et voi mitenkään taata, että mies on luonasi loppuun asti, tai että hänen juomisensa pysyy edes nykytahdissa. Saatat silti joutua kärsimään yksin, vaikka olisit kotona. Miehestäsi tuskin on tukijaksi siinä vaiheessa, ja hyvin mahdollista on, että hän on silloin kännissä myös päivisin.
Rauhaisa loppuelämä on arvokkain asia, jonka voit nyt itsellesi suoda.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa tietää, voinko saada mitenkään hänet vähentämään juomistaan. Edes yksi ilta viikossa?
Se oli tuo kysymykseni ydin?
Et voi saada. Seuraava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies juo ja en voi ottaa yhtään alkoholia silloin. Hänen käytöksensä on myös niin arvaamatonta että jonkin pitää olla täysin vesiselvä ja tolkuissaan.
Kuulostaa kyllä todella surulliselta.
Et sinä ole miehesi holhooja.
Miksi toinen ottaa vastuun sen juovan käytöksestä?
Jos se toinen on vaarallinen, niin miksi se toinen suojelee sitä?
Miksi sen, joka juo ei oleteta lopettavan juomista vaan suojellaan ja autetaan juomaan lisää sitä, joka juo?
?
Eikö itsestäänselvyys ole, että siinä on kaksi aikuista ja molemmilta oletetaan aikuisen käytöstä ja vastuuta.
Ihan valetta on ne, että ei pysty.... Kyllä pystyy, kun jättää viinan. Jos ei jätä, niin sehän on valinta.
Liian moni jää siihen ihmettelemään ja kärsimään ja pelkäämään.
Ja lapset. Lapset kärsii, kun vanhemmat kärsii. Lapset ri edes voi tehdä mitään muuta luin pelätä. Pelkäävät että se toinen tappaa sen toisen vanhemman.
Alkoholistien juomista suojelevat ja siinä pysyvät on kyllä niin ikävässä asemassa.
Voi olla, ettei taloudellisesti pääse irti. Voi olla, että se toinen uhkailee.
Apua toivon, että haette ja jos voimia vaan on, niin lähtekää pois tilanteesta.
Kyllä se juoppo pärjää. Hänelle tulee sillon mahdollisuus ryhdistäytyä tai jatkaa.
Usein se juoppo pistää juomisensa sen selvän syyksi.
Ehkä ei ole kenenkään vika. Helpompi olisi omillaan.
Näkisi miten menee ja mitä elämässään valitsee.
Voimia.
Miksi ihmeessä sinä siedät miestä, joka haukkuu sinua? Juominen on sivuseikka - tuossa vaiheessa.
Pelasta itsesi nyt heti hankkiutumalla tuosta eroon. Ajattele sitä, että jossakin maailmaa on ihminen, joka rakastaisi sinua ja puhuttelisi kauniisti. Sinulla ei vaan ole mahdollisuutta löytää häntä, kun roikut tuossa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti sairas ja elinaikaa on ehkä pari vuotta. Puntarissa rauhaisa loppuelämä yksin, tai että joku on luonani lopun ajat (päivisin selvinpäin)
Tuossa moni sanoo ekan, mutta yksin kuoleminen ja kärsiminen on ikävä vaihtoehto, etenkin kun silloin joudun hoitokotiin. En voi olla kotona
Laiminlyötynä juopon armoilla onkin se mitä ihminen haluaa kuollessaan. Vielä viimeisinä hetkinä anella ihmismäistä kohtelua mitä juopolta ei saa. Lopussa juopolla on syynä juoda se kun kuolet. Sitten saa juoda vuorokauden ympäri. Haukkuminen lisääntyy koska olet marttyyri ja määkimisesi ärsyttää. Juoppo huutaa kuole jo saatana! Vieläkö olet hengissä? Pitäiskö sut ite tap-paa niin hiljenet?! Katsos noin se menee.
Ap haluaa tietää, voinko saada mitenkään hänet vähentämään juomistaan. Edes yksi ilta viikossa?
Se oli tuo kysymykseni ydin?