Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tämä on? Sitoutumiskammoa? Pelkoa? Erakkoluonne?

Kärsivällinen
28.05.2020 |

Tutustuin useampi vuosi sitten mieheen joka vei jalat alta. Juttu ei kuitenkaan alun jälkeen lähtenytkään. Yritimme molemmat aina tietyin väliajoin uudelleen lähentyä, mutta se vaan ei oikeen koskaan mennyt kovin pitkälle. Hyvin satunnaisia tapaamisia.

Mies kuitenkin oli hiljaisen vaiheen aikana lopulta alkanut seurustella. Huomasin tämän facesta ja kysyin oliko mies rakastunut? Ehkä vähän oli vastaus. Toivotin onnea ja ilmaisin keveästi loppuun toivovani salaa, että tiemme vielä joskus kohtaisivat.

Muutaman kuukauden päästä kuitenkin sorruin tunnustamaan jälleen rakkauttani "hieman" humalapäissäni viestillä. Mies ei tuolloin vastannut viestiini.

Kului taas muutamia viikkoja, kunnes mies otti yllättäen yhteyttä. Oli eronnut. Tuosta alkoi nyt uusi taipaleemme.

Olemme nyt tapailleet aluksi n. kerran kk ja siitä pikkuhiljaa useammin. Viimeaikoina muutaman kerran viikossa.

Tämä kerta tuntuu erilaiselta. Olemme puhuneet suhteesta. Olemme harrastaneet seksiä ensimmäistä kertaa. Aiemmin seksistä vain "haaveiltiin". Mies jopa odotti tuota seksiä useamman kuukauden, sillä minulla todettiin muutoksia kohdunkaulalla ja vaati toimenpiteitä ja hpv oli positiivinen. Olisi ollut valmis ottamaan jopa rokotteen. En siis usko, että on seksin perässä.

Mutta siis asiaan. Mies ei halua parisuhdetta. Asiasta puhuttiin aika paljon aluksi. Yritin vakuuttaa miehelle, että hän saa pitää omat harrastuksensa ja menonsa. Ne eivät tulisi muuttumaan. Lisätään tähän väliin vielä, että olemme molemmat yksinhuoltajia, tosin hänen lapsensa on jo lähes aikuinen. Sovimme siis, että emme tapaile muita. Ja uskon vakaasti tähän.

Mies ei kuitenkaan halua parisuhdetta, eli sellaista, missä tehdään kaikki yhdessä ja ollaan kokoajan yhdessä. Suhteemme ei ole myöskään FWB. Eikä siis seksisuhdekkaan. Tuntuu, että pelkää/inhoaa sitä parisuhdetta sanana. Ei halua sitoutua. Mutta emme myöskään tapaile muita.
Välillämme tunnen kuitenkin voimakkaita tunteita ainakin suudellessa ja seksissä, tosin mies ei tee aloitteita. Viestittely aloitettakin saatan joutua odottelemaan jopa viikon. On nyt tämän tapailun aikana kertonut enemmän omista asioistaan ja elämästään. Mutta en ole koskaan käynyt hänen luonaan. Hän käy aina minun luonani. Vkl:sin hän ei ole käynyt kertaakaan. Tekee tosin kahta työtä joista toista vkl:sin. Ja on myöskin se lapsi. Ja olen siis 110% varma, ettei miehellä ole naista, joten tuota on turha ehdottaa.

En tiedä onko hänellä tunteita minua kohtaan?Mitä hän minusta haluaa? Kuitenkin haluaa olla lähellä. Mitä mun kannattais tehdä? Olen odottanut häntä useamman vuoden siis, nyt en vaan halua mokata tätä. Voiko joku vaan haluta asua ikuisesti yksin ja pitää yksityiselämänsä lähes kokonaan erossa suhteesta. Onko tällä suhteella mahdollisuutta koskaan edetä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuli tosi paha mieli sun puolesta ap. En tiedä mitä tuo on, tai no tulee sellainen olo että mies roikottaa sinua. Ei halua parisuhdetta sinun kanssa, mutta kuitenkin seuraneidiksi kelpaat.

Mieti mitä sinä haluat? Jos et halua parisuhdetta ja nykyinen tilanne on hyvä niin kaikki kunnossa. Mutta älä tyydy vähempään kuin mitä oikeasti haluat, jonain päivänä on nimittäin myöhäistä ja pahimmillaan mies saattaa löytää jonkun jonka kanssa tahtoo sen suhteen.

Vierailija
2/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tykätä susta riittävästi, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva kun on joku, ettei tartte ihan yksin olla. Siis mietin, että voisiko tämä olla miehen ajatus. Mutta jos sinä tahdot parisuhteen ja mies ei, niin haluatko varmasti tuota? Ja kyllä, seksissä ja läheisyydessä saattaa naisille ainakin korostua hyvä "yhteys ja tunteet". Mutta onko se sitten fwb jos kerran ei ole parisuhde?

Vierailija
4/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. "Sitoutumiskammo" yleensä haihtuu kuin tuhka tuuleen kun sopiva nainen tulee kohdalle.

Vierailija
5/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. "Sitoutumiskammo" yleensä haihtuu kuin tuhka tuuleen kun sopiva nainen tulee kohdalle.

"Sopiva" saattaa tuossa kohtaa tarkoittaa ihan vaan määrätietoisempaa.

Vierailija
6/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä?

Vierailija
7/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä syyn mies on sanonut sille ettei halua parisuhdetta?

Vierailija
8/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies oli välillä suhteessa ja "vähän rakastunut", niin onko hänellä nyt eri tunne sinun kanssa? Jos kerran sinun kanssa ei suhdetta halua... Silloin kai on laimeammat tunteet?

9/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä syyn mies on sanonut sille ettei halua parisuhdetta?

Hän ei halua sellaista suhdetta, jossa ollaan kokoajan yhdessä ja tehdään kaikki yhdessä. Hänellä on intohimoinen suhde harrastuksiinsa ja työhönsä. Tahtoo pitää ne luultavasti omanaan myös.

Tämä on yksi niistä asioista miksi niin ihastuin häneen. En todellakaan halua sitä häneltä viedä.

Toivoisin niin, että ymmärtäisi tämän.

Ap

10/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva kun on joku, ettei tartte ihan yksin olla. Siis mietin, että voisiko tämä olla miehen ajatus. Mutta jos sinä tahdot parisuhteen ja mies ei, niin haluatko varmasti tuota? Ja kyllä, seksissä ja läheisyydessä saattaa naisille ainakin korostua hyvä "yhteys ja tunteet". Mutta onko se sitten fwb jos kerran ei ole parisuhde?

Seksi ja kosketus tuntuu aivan erilaiselta, kun muiden kanssa. Luulen, että myös hänen mielestään. Tosin varmaksi en tiedä. Tunteistaan kun ei puhu. Mulla ei oo tarvetta muuttaa yhteen tai tehdä lapsia, mutta jotain kumppanuutta, tukea ja turvaa haluan. Ja tietysti aitoa läheisyyttä. Tuo tuntuukin olevan se kompastuskivi. Ei uskalla antautua tunteilleen. Täysin. Tosin kyllä minäkin sitä sattumista pelkään.

No ehkä tässä vaan tarvitaan sitä aikaa. Puolin ja toisin. Meni tosiaan monta vuotta, ennenku uskallettiin toisiimme koskeakkaan. Vaikka mieli teki. Siksi tämä varmaan niin monesti lässähtikin. Nyt vaan päätimme, että aiomme nyt koskea toisiamme. Ja voi luoja se vei pilviin. Taidan vähän itsekkin nyt pelätä näitä tunteitani.

Ap

Vierailija
11/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei puhu ajatuksistaan tai tunteistaan on olemassa suuri riski siitä, että sinulla on vahvat tunteet, halut ja toiveet jne ja mies ei sitten olekaan samalla "levelillä" vaan haluaa sinusta kaverin...

Vierailija
12/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän saattaa vain ajatella tekevänsä sinulle palveluksen, siinä samalla kun etsii sitä parisuhde naistaan.

Olet tunnustanut tunteesi, hän jakaa sulle auliisti palan itsestään, mutta hän on tehnyt selväksi ettet häntä saa parisuhteeseen, reilu peli varmaan hänen mielestään.

Ja sinä odotat että hän muuttaa mielensä...

13/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei puhu ajatuksistaan tai tunteistaan on olemassa suuri riski siitä, että sinulla on vahvat tunteet, halut ja toiveet jne ja mies ei sitten olekaan samalla "levelillä" vaan haluaa sinusta kaverin...

Tätähän mä nyt varmaan pelkäänki. En usko, että pääsen tuosta miehestä eroon tai yli ellei hän satuta tai suututa mua tosi pahasti. Joten jään vaan odottelemaan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Alussahan tässä kuitenki vasta ollaan.

Kiitos, ootte jättäny tosi asiallisia vastauksia tähän ketjuun. Oon yllättynyt.

Vierailija
14/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on selvä Alien. Kuudes matkustaja.

Zinc

Vierailija
15/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein asettua tilanteeseen. Minulla on niin, että jos on vetovoimaa ja kiinnostusta molemmin puolin niin se koskeminen tapahtuu ihan luonnostaan. Ei mitään käskemistä tai kovin pitkään odottelua. Ei tosin ihan ensitreffeilläkään, mutta silleen vaan luontevasti.

Kysyisin kyllä, että miksi mies ei tapaa sinua viikonloppuisin ja ei vie kotiinsa.

Aina ei voi vedota töihin tai kiireeseen. Jos on halua niin aikaa kyllä löytyy. Ja mitä mies sanoo, ettei halua tavata kotonaan?

Oletko varma, että mies on vapaa?

Vierailija
16/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä homma miehen käsiin, anna hänen ylläpitää asioita vähän aikaa ja katso miten käy. Ottaako yhteyttä, pyytääkö käymään luonaan, koskeeko sinua jne.

17/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa oikein asettua tilanteeseen. Minulla on niin, että jos on vetovoimaa ja kiinnostusta molemmin puolin niin se koskeminen tapahtuu ihan luonnostaan. Ei mitään käskemistä tai kovin pitkään odottelua. Ei tosin ihan ensitreffeilläkään, mutta silleen vaan luontevasti.

Kysyisin kyllä, että miksi mies ei tapaa sinua viikonloppuisin ja ei vie kotiinsa.

Aina ei voi vedota töihin tai kiireeseen. Jos on halua niin aikaa kyllä löytyy. Ja mitä mies sanoo, ettei halua tavata kotonaan?

Oletko varma, että mies on vapaa?

Oon ilmaissut myös sen, etten halua mitään salasuhdetta. Joten jossain vaiheessa haluaisin myös käydä hänen luonaan. Tuntuu olevan hänen turvapaikkansa tuo koti. Enkä halua tungeksia. Mistäänhän ei voi olla varma. Sanoin hällekkin, että olen pelkän puheen ja luottamuksrn varassa tässä. En voi olla varma mistään mitä tuo sanoo. On vain luotettava. Eikä mulla oikeestaan oo syytä olla sitä uskomattakaan. Sen verran toki olen stalkannut.

Vierailija
18/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän mä nyt varmaan pelkäänki. En usko, että pääsen tuosta miehestä eroon tai yli ellei hän satuta tai suututa mua tosi pahasti. Joten jään vaan odottelemaan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Alussahan tässä kuitenki vasta ollaan.

Kiitos, ootte jättäny tosi asiallisia vastauksia tähän ketjuun. Oon yllättynyt.

Oken itsekin kokenut tuon maagisen yhteyden tietyn miehen kanssa. Kenekään muun kanssa ei ollut ikinä ollut sellaista, seksi oli taivaallista, hän oli upea jne. Se toinen puoli sitten oli se, että hän ei halunnut minua "omakseen", sulkeutui ja ahdistui parisuhdeajatuksesta. Koville otti ero ja ottaa edelleen, mutta vaikeaa oli se yhteinen aikakin epävarmuuksineen. Minä halusin, hän ei. Ketään ei voi pakottaa, niin se vaan on.

Vierailija
19/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä. Sano, etten tyydy tuollaiseen vaan haluat enemmän. Olen jämerä. Mies tulee järkiinsä jos tulee ja jos ei tule, niin sieti jo mennäkin. 

Vierailija
20/47 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleeni, että onko mies koskaan koko yötä luonasi tai viettääkö aikaa yhdessä julkisesti?

Vai lähteekö ennen aamua tai olette vai sinun luonasi sisällä. Käväiseekö vain kyläilemässä. Tunnetko hänen ystäviään?

Siis mitä yleensäkin teette kun mies on luonasi. Ja kuinka pitkään hän on silloin kun on.

Sekin kertoo jotain, olen siis se joka kysyi onko mies varmasti vapaa.