Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras lomamatkanne

Vierailija
28.05.2020 |

Nyt kun mihinkään ei voi mennä niin olisi kiva kuulla mikä on ollut sinun paras lomamatkasi/-kohteesi?
Missä olitte ja mitä teitte?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin matkustanut usealla mantereella, mutta yksi kotimaassatehty reissu on yli muiden.

Olin silloin ala-aste ikäinen, kun perheeni kanssa tehtiin asuntovaunulla retkiä. Oli kesä, ja mentiin Hailuotoon Perämerelle. Sää oli mahtava, hiekkarannat loputtomat ja ihmiset lomatunnelmissa. Luonto oli kuin eri maasta, itse kun olimme tulleet kaukaa Pohjois-Karjalasta. Saimme veljen kanssa ostaa muutamat alkoholittomat drinkit rantabaarista, ja ne oli koristeltu drinkkitikuin joissa luki Hailuoto, ja sitten oli vielä palmun muotoinen tikkukin. Niitä säilytin monta vuotta suurina aarteinani! Nyt tikut ovat kadonneet, mutta lyömätön lomamuisto se vain säilyy...

Vierailija
62/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomailimme Cotswoldin alueella Britanniassa. Kiersimme katsomassa vanhoja englantilaisia kyliä ja kaupunkeja a la Miss Marple tai Midsomarin murhat. Asuimme 1600-luvun mökissä, käytiin kyläjuhlissa, kirkoissa, pubeissa, luomutilalla yms. Kaikki meni hienosti, tavattiin kivoja ihmisiä, ja mielenkiintoista.

Meillä on ensikesälle suunnitteilla puutarhareissu Englannin pikkukyliin, mistä kylistä tuolla pidit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat reissut on olleet autolomia 4 vkoa ympäri Eurooppaa lasten kanssa 90 - luvun alussa ja viimeisin 4v sitten.

Rakkaimmat muistot Piemonten pikkukylästä mihin palaamme aina uudelleen.

yli 80 matkaa (plus työmatkat) takana. Jokaisessa matkassa on jotain ihanaa!998

Vierailija
64/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira. Ihana luonto ja ponca on hyvää.

Vierailija
65/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12v, kun lähdimme 9-vuotiaan serkkutyttöni, mumman ja paapan kanssa Pohjois-Karjalaan mökille viikoksi. Se reissu on yksi rakkaimmista muistoistani. Mumma ja paappa näyttivät meille mumman lapsuuspaikkoja ja mökillä uimme ja teimme pihalla mitä milloinkin. Mikään sen jälkeen tekemäni reissu ei ole vetänyt vertoja sille. Kultainen lapsuus. :)

Etkö sä päässyt sinne kuin yhden  kerran? Mulla vähän vastaava kesänviettomuisto lapsuudesta, mutta mä olin siellä mökillä ainakin 10 kesänä, aina pari viikkoa kerrallaan. 

Vierailija
66/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Road trip Floridassa, 1,5 viikkoa auton kanssa. Miamin pastellivärit ja Art deco-arkkitehtuuri, Evergladesin livenä nähdyt alligaattorit, Key lime pie Key Westissä, Hemingwayn kotitalo ja kuusivarpaiset kissat Key Westissä, ajomatka Miamista Key Westiin ja takaisin, jenkkiläiset dinerit teiden varsilla ja annosten koko suhteessa hintaan sekä tietysti Orlandon outlet-village. Eipä tarvinnut hetkeen ostella uusia vaatteita reissun jälkeen.

Vierailija
67/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämatkalla lennettiin ensin Italiaan josta vuokrattiin villa kahdeksi viikoksi maaseudulta. Vierailtiin luostareissa ja tehtiin viikonloppuretki Roomaan ja Napoliin. Napolista lennettiin Espanjaan ja oltiin viikko tasokkaassa hotellissa Marbellassa.

Vierailija
68/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoristovaellus Nepalin Himalajalla. Niin ainutlaatuinen kokemus. Lumihuippuisia vuoria, vuoristokyliä ja tiibetinbuddhalaista kulttuuria. Yöpyminen majataloissa jotka olivat samalla paikallisten koteja, eli pääsi näkemään oikeasti läheltä paikallisten elämää.

Vierailija
69/93 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat reissut on olleet autolomia 4 vkoa ympäri Eurooppaa lasten kanssa 90 - luvun alussa ja viimeisin 4v sitten.

Rakkaimmat muistot Piemonten pikkukylästä mihin palaamme aina uudelleen.

yli 80 matkaa (plus työmatkat) takana. Jokaisessa matkassa on jotain ihanaa!998

Mulla on kanssa mukavat mielikuvat Piemonten alueelta. Olimme siellä Alban kylässä ja paikalliset olivat todella innokkaita juttelemaan meidän turistien kanssa. Lisäksi majoittuminen oli halpaa, laadukkaassa airbnb-majoituksessa. Osuimme sinne kyllä juuri silloin jolloin ukkosia on lähes joka yö.

Vierailija
70/93 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin tulossa kirjoittamaan mun viikon ryyppäys- ja altaallamakoilumatkasta Fugeen tosi rankan kevään päätteeksi, mutta hitto miten hienoja reissuja teillä on ollut :DDD Kuulostikin melko säälittävältä tämä minun. Mutta, se oli ihan paras loma silti.

Vierailija
71/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuba. 7 päivää Havannassa ja 7 päivää Varaderossa. Upea reissu, ja näki ikäänkuin 2 aivan erilaista maata. Havanna on ns. vanha Kuuba vanhoine hienoine autoineen, ja Varadero on all inclusive rantalomaparatiisi.

Vierailija
72/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, näitä on niin monia...

Varmaan se viimesin on aina paras. Oltii tyttöjen kans laivallal. Mun mies otti pitkän viikonlopun töistä että pysty katsoon lapsii. Mä olin siis niin väsy tohon arkeen ja kaikkeen et oli ihan pakko päästä hetkeks pois. Sattui sit parin frendien kaa järjesyy kahden yön risteily ja luoja et teki hyvää! Nyt on pelkästään hymyä ollut jo parit viikot ja niin taas jaksaa. Siis tollanen getaway on ihan parasta

Vierailija
73/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko Azoreilla jäi positiivisesti mieleen. Upeat patikkapolut ja kuumat lähteet. Ilta Ponta Delagadan sataman alueella. Hyvä sapuska ja mukavat paikalliset ihmiset.

Vierailija
74/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk reissu matkailuautolla berliinistä cape towniin.

Aika monta kertaa sai kaivaa autoa irti lällystä yms.   Mutta hyvin se kesti.  Ja monenmoista eläjää ja luontoa tuli nähtyä.

Ja rahaa meni.....ihan sikana.

Vierailija
75/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi Espanjassa jäi sydämeen, jonka seurauksena olisimme juuri muuttaneet sinne kokonaan huhtikuussa, mutta korona siirsi muuttoa. Saa nähdä pääsevätkö lapset aloittamaan syksyllä koulun Fuengirolassa niinkuin oli tarkoitus...

Espanja avaa rajansa heinäkuun alussa, joten menoksi vaan!

Vierailija
76/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitkään odottamamme reissu viime vuonna! Olimme siis koko kesä- ja heinäkuun Yhdysvalloissa. Matkassa oli minä, mieheni ja 5 lasta.

Lensimme ensin Miamiin, jossa olimme viikon. Kävimme mm. Hard Rock stadiumilla jalkapallo-ottelussa. Seuraava viikko kului Caribian risteilyllä, jolloin kävimme esim Barbadoksella.

Risteilyltä palattuamme lensimme New Yorkiin kahdeksi viikoksi. Nycissä kiertelimme mm. vapaudenpatsaalla, Central Parkissa, NHL-matseissa ja Broadwaylla.

Kesäkuun viimeinen päivä lensimme Los Angelesiin. Heinäkuun ajan kiertelimme mm. San Franciscossa, Las Vegasissa, Crand Canyonilla, Santa Monicassa sekä Beverly Hillsissä. Elokuun ensimmäinen päivä olimme taas koti-Suomessa.

Tämä reissu oli ikimuistoinen, ja suunnittelemme jo uutta reissua Jenkkeihin sitten kun koronatilanne on siellä ohi. Myös lapset saivat paljon uusia kokemuksia ja heidän englannin kieli kehittyi todella paljon, jonka huomasi jopa todistuksen numeroissa. Seuraavalla kerralla on tarkoitus suunnata Pohjoisempaan ja käydä ehkä Kanadan puolella. Toivottavasti se vaan on vielä mahdollista joskus.

Vuonna 2019 New Yorkissa ei pelattu yhtään NHL-ottelua kesäkuussa eikä myöskään heinäkuussa. Kesäkuussa pelataan vain NHL:n Stanley Cup -finaaleja. Heinäkuussa ei ole edes NHL-harjoitusotteluita, koska sarja on tauolla. Harjoituspelit alkavat syyskuussa.

Tämä vuosi tulee olemaan poikkeus, koska kausi on nyt tauolla koronan takia ja pelit jatkuvat vasta loppukesästä.

Mutta viime vuonna et ole  Nykissä kesällä NHL-pelejä katsonut, tarkoititko kenties MLB-sarjaa, joka on siis Baseballin sarja.

Vierailija
77/93 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla Skotlannissa. 3 viikkoa perillä. Kahdesti olen sellaisen reissun tehnyt.

Yleensäkin autolla matkailu on parasta, valitettavasti nykyisin pystyy vain viikon Kanarian matkoihin talvella.

Vierailija
78/93 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana tuntemattoman netistä löytämäni tytön kanssa kuukausi reissattiin pitkin Californiaa ja käytiin myös Mexicossa. Onneksi uskalsin nuorena lähteä maailmalle niin nyt uskallan reissata yksinkin. En ikinä unohda tuota reissua enkä tule koskaan kokemaan parempaa reissua kuin mitä tuo oli!

Vierailija
79/93 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlannin ylämaat, Isle of Skye. Aivan pakko päästä uudestaan. Tunnelma, maisemat.. Rakastuin aivan täysin. Unelmana päästä kiertelemään Skotlantia muuallakin.

Pakkomielteen Skotlantiin sain Outlander sarjasta.

Unkarin Budapest. Olen käyny siellä 6 kertaa mutta olo siellä aina kuin kotiin palaisi. Rakastan suuren kaupungin tuntua ja siellä myös oma tunnelmansa. Kunhan tämä korona helpottaa, palaan takaisin.

Vierailija
80/93 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza koko perheen kesken ja Turkki Alanya miehen kanssa kahdestaan. Toki Turkissa häiritsi kaapunaiset eli kaksinaismoralismi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän