YLE: Suomalaisten tulisi antaa rahansa Italialle.
Otsikkoa ei tietenkään suoraan sanottu, koska sitten pitäisi perustella että miksi. Ei edes sanottu onko idea hyvä vai huono. Silloinkin pitäisi perustella. Sen sijaan kutsuttiin parit "asiantuntijat" Sixtenit sun muut tiputtelemaan sanoja "solidaarisuus," "pitkän tähtäimen suunnitelma," ynnä muuta.
Minähän en itse asiasta mitään tiedä. Voi olla hyväkin idea. Mutta sen tiedän että kun joku käyttää fraaseja jotka vetoavat tunteisiin ja joita voi käyttää missä tahansa yhteydessä miten päin vaan, on kyse joko idiootista tai propagandasta. Siispä kehotan kaikkia näinä historiallisina hetkinä miettimään asian kuultuaan, että mitä lopulta jäi käytännössä käteen, kun adjektiivit poistetaan.
Hejsan vaan!
Kommentit (6)
Nyt kun maksetaan hieman lisää niin sitten ei voida erota ennen kuin on saatu rahat takaisin korkojen kanssa.
Lomailijat antoivat rahansa Italialle ja toivat kulkutaudin tullessaan. Eiköhän riitä solidaarisuus nyt tältä erää.
Lyhyen tähtäimen suunnitelma on lahjoittaa rahaa Italialle. Pitkän tähtäimen suunnitelma on sama.
Se on vaan jännää seurata tätä keskustelua Italian tilanteesta, missään vaiheessa kukaan ei oo että "niin muuten, mites se itse ongelma ratkeaa, eli se miten tähän on jouduttu?" Mutta mitäs pienistä.
Jotkut luulevat Italian avustamisen auttavan vientiteollisuutta. Avustukset menevät ranskalaisten pankkien lainalyhennyksiin ja jos jotain jää niin vasemmistohallitus jakaa ylijäämän tulonsiirtoina pysyäkseen vallassa.
YLE: "EU:n suunnitelma on pitkän tähtäimen suunnitelma!"
Pertsa: "Kuulostaa hyvältä! Eikai kukaan halua lyhytnäköistä suunnitelmaa! Kannattaa ajatella pidemmälle!"
Propagandan-tunnistaja-mies (nimi kehitteillä): "STOP! Yleisesti ottaen olet oikeassa, mutta pelkkä suunnitelman pituus ei takaa että itse suunnitelma on hyvä! Ota selvää vaihtoehdoista ja vertaile!"
Musta on mielenkiintoinen aihe, miten positiivisia/negatiivisia mielikuvia saa ujutettua uutisiin/keskusteluun vaikka varsinaisesti ei sanota mitään. Se on tosin ehkä arka aihe Suomessa, meillä kun on kova historia propagandasta jota ei olla edes kaduttu missään vaiheessa. Maan tapa?