Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamisoikeus

Vierailija
28.05.2020 |

Exästä ei ole kuulunu puoleen vuoteen mitään mutta tänään ilmoitti että voisi ottaa lapsen luokseen vikonlopuksi. Mitä teen?
Miten voin olla varma että lapsi on hyvässä hoidossa?
Lapsikaan ei halua mennä ja kyse on vähän vajaa 5v lapsesta.
Tässä välissä kyselin että tapaako lastaan mutta viesteihin ja puheluihin ei vastattu.
Pari kk jaksoin kysellä mutta turhauduin ja lopetin kyselyn koska vastausta ei koskaan tullu.
Nyt myös sanoi että oli odottanut lasta turhaan pari viimestä kertaa ja että minun pitäisi kasvaa aikuiseksi.
Olen miettinyt että mihinköhän pitäisi ottaa yhteyttä asiasta. Lasu on ehkä liian ylimitotettu toimipide?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mitään sossua jonka kanssa voisi puhua asioista? Esim näyttää noita sekavia viestejä? Joku joka voisi puhua lapsen isän kanssa jos sille saisi vähän järkeä päähän?

Lastenvalvoja nyt on ihan turha paikka eikä se sano juuta eikä jaata mihinkään vaan kirjaa uuden tapaamissopimuksen jos pääsee yhteisymmärrykseen.

Ei tapaamissopimuksessa sinällään ole mitään mitä pitäisi muuttaa vaan lähinnä toisen käytöksessä että lapsi kokisi olonsa turvalliseksi ja itsekkin voisin olla varma että lapsesta pidetään huolta ja lapsi menee kaiken muun edelle. Ainakin pitäisi mennä.

Tai jos ei halua lasta niin sanoisi suoraan koska lapsi tästä kärsii.

Vierailija
22/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat vieraannuttaa lapsen isästään? En usko muutenkaan mitään selityksiäsi, katkerana kostat sairaimmalla tavalla omaa vihaasi mieheen lapsen kustannuksella. 

WTF. Mies tuossa ei ole pitänyt yhteyttä ja lapsi jo vieraantunut. Mutta nyt pitäisi sun mielestä heti olla asennossa ja pokata ja niiata. 

Lapsi pitäisi totutella pikkuhiljaaa uudestaan isäänsä jos tuollaiseen vastuuttomaan renttuun edes kannattaa totuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Käräjillä käytiin 4vuotta sitten jollonka minä sain yksinhuoltajuuden ja tapaamissopimus tehtiin siellä samalla.

Keneenkä minun kannattaisi yhteyttä ottaa?

Olen ihan hukassa asian kanssa.

Aikasemmin olen kyllä "luottavaisin" mielin lapsen vieny mutta nyt ei ole kyllä minkäänlaista luottamusta ja kun lapselle sanoin asiasta niin hän sanoi heti että ei halua mennä ja luetteli mihin voi mennä mutta ei isän luokse.

Tämä kun on vähän alkoholiin taipuvaa sorttia ja siitä syystä myös yksinhuoltajuuden sain

Sulla on yksinhuoltajuus, joten äijällä ei ole juridista asemaa. Jos koet, että et uskalla antaa lasta, niin totta kait et anna. Jos olisi edes huoltaja, suosittelisin vaikka jätskitreffejä ennen vitään viikonloppuja yökylineen. t: lastensuojelun sossu

Nyt kyllä "lastensuojelun sossu" on täysin pihalla kuvioista.... Yksinhuoltajuus ei ole mitenkään kytköksissä tapaamisoikeuksiin. Erillisiä asioita ja kysehän on LAPSEN oikeudesta tavata etävanhempaansa.... 

Et vastannut, millainen tapaamisoikeus tällä hetkellä on. Ota yhteyttä lastenvalvojaan. Jos isä ei mene sovittuun lastenvalvojan tapaamiseen, niin anna olla asian. Toistaiseksi. Isällä pallo. 

Isä voi viedä oikeuteen täytäntöönpanokanteen tapaamisten toteuttamiseksi, jolloin vastakanteena vaadit aikaisemman tapaamispäätöksen muuttamista. Käsitellään sitten oikeudessa ja antamiesi tietojen valossa tapaamispäätöstä tullaan muuttamaan. Ensin päivä tapaamisia (tai valvottuja) ja sitten asteittain laajennetaan. 

Ota siinä vaiheessa yhteyttä asianajajaan tai oikeusaputoimistoon siis kun isän kanne oikeudessa. 

Voit tietenkin hetikin avustajan välityksellä tehdä kanteen. Tai pyytää suoraan oikeudesta asian sovittelua. 

Itse suosittelen alkuun lastenvalvojaa. 

T. Fatalji

Kyllä huoltajuus on kytköksissä tapaamisiin. Jos ei ole huoltajuutta ei ole juuri mitään oikeuksia lapsen asioihin.

Nimenomaan näin. Ilman huoltajuutta ei ole oikeutta edes saada tietoja lapsesta. T: se lasun sossu

Onkos lasun sossu kuullu tiedonsaanti oikeudesta joka määrätään useimmiten etävanhemmalle samalla kun toinen saa yksinhuoltajuuden?

Eli oikeudet on lapsen tietoihin mutta mitään muuta et pysty tekemään.

Vierailija
24/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselta voi kyllä helposti viedä isän tuolla keinolla, että jättää edistämättä tapaamisia aktiivisesti. On kuitenkin lapsen kannalta erittäin tärkeää, että edes pieni yhteys isään säilyy, ihan siitä riippumatta, millainen isä on. Kyllä tapaamisia voi järjestää turvallisestikin. Nyt malttia ja jäitä hattuun, ja ehdotus isälle, että kävisivät lapsen kanssa tekemässä jotakin kivaa vaikka viikolla ja sen jälkeen katsottaisiin pidempää tapaamista. Teillä on vanhempina kaikki oikeudet päättää tapaamisista keskenänne. Kerrot isälle, että ajattelet pelkästään lapsen parasta ja toivot, että hän tekee samoin. Koeta ymmärtää sekä isän että lapsen ikävää. Lapsi helposti sanoo, ettei välitä isästä, jos kokee isän hylänneen, vaikka tosiasiassa kaipaa isää. Lapselta ei voi odottaa aikuisen kypsyyttä.

Vierailija
25/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kerrot jos toinen ei vastaile mihinkään vaan katoaa ja katoamisen jälkeen vaatimalla vaatii lapsen viikonlopuksi. Aion ehdottaa että viettää päivän lapsen kanssa ja haen sen illalla takasin kotiin ja jatketaan näin kunnes lapsi alkaa luottamaan eikä pelkää lähteä isän luokse tai sitte keksitään jonku sossun kautta jotain muita toimenpiteitä

Vierailija
26/36 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vaan on että kaikki ehdotukset kaikuu kuuroille korville mutta yritän ehdottaa kumminki.

Vierailija
27/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et voi muuttaa isää toiseksi vaikka mitä tekisit. Alkoholiongelma kertoo jo tosi paljon. Eli tehtäväsi on SUOJELLA lastasi. Mutta voit toki ehdottaa vaikka lyhyitä tapaamisia ja katsoa mitä isä siihen sanoo.

Vierailija
28/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voikkaan muuttaa toiseksi.

Lähinnä mietin että olisiko jotakin sossua joka selvittää olosuhteet ja kaivelee vähän asioita onkohan siellä tapahtunu jotain vakavempaakin tässä välissä.

Haluaisin vaan viedä lapsen turvallisin mielin.

Olosuhdeselvitystä ei saa kun oikeuden pyynnostä ja sillon kun oikeutta käytiin niin siellä oli kaikenlaista enemmän ja vähemmän mistä minulla ei ollut pienintäkään tietoa enkä kyllä vieläkään tiedä koska kaikkea minulle ei kerrottu eikä tarvitsekkaan.

Yhdessä ei ole mahdollista mennä mihinkään perheneuvolaan tai vastaavaan juttelemaan kun siitä ei tule mitään muuta kun minun haukkumista ja ongelman vähättelyä ja tekosyitä omaan käyttäytymiseen mm katoamisiin jne.

Lastenvalvoja myös ihan turhaa kun lastenvalvoja ei kirjaa kun sopimuksia ja sillä paperilla voi pyyhkiä käytännössä perseen ja oikeus on taas aika ylimitotettua.

Pelkään kyllä pahoin että oikeuteen tämä taas päätyy ja se tietää minulle taas rahaongelmia ja tiukkoja aikoja mutta kaipa niistä selviää niinku tähänki asti.

Joku tuolla veikkasi ettei uskalla oikeuteen haastaa niin ikäväkyllä ihan varmasti uskaltaa.

Edellisenki olisi vieny hoviin mutta hovi ei ottanu käsittelyyn vaan piti käräjäoikeuden päätöksen voimassa

Vierailija
29/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Käräjillä käytiin 4vuotta sitten jollonka minä sain yksinhuoltajuuden ja tapaamissopimus tehtiin siellä samalla.

Aikasemmin olen kyllä "luottavaisin" mielin lapsen vieny mutta nyt ei ole kyllä minkäänlaista luottamusta ja kun lapselle sanoin asiasta niin hän sanoi heti että ei halua mennä ja luetteli mihin voi mennä mutta ei isän luokse.

Tämä kun on vähän alkoholiin taipuvaa sorttia ja siitä syystä myös yksinhuoltajuuden sain

Sulla on yksinhuoltajuus, joten äijällä ei ole juridista asemaa. Jos koet, että et uskalla antaa lasta, niin totta kait et anna. Jos olisi edes huoltaja, suosittelisin vaikka jätskitreffejä ennen vitään viikonloppuja yökylineen. t: lastensuojelun sossu

Nyt kyllä "lastensuojelun sossu" on täysin pihalla kuvioista.... Yksinhuoltajuus ei ole mitenkään kytköksissä tapaamisoikeuksiin. Erillisiä asioita ja kysehän on LAPSEN oikeudesta tavata etävanhempaansa.... 

Et vastannut, millainen tapaamisoikeus tällä hetkellä on. Ota yhteyttä lastenvalvojaan. Jos isä ei mene sovittuun lastenvalvojan tapaamiseen, niin anna olla asian. Toistaiseksi. Isällä pallo. 

Isä voi viedä oikeuteen täytäntöönpanokanteen tapaamisten toteuttamiseksi, jolloin vastakanteena vaadit aikaisemman tapaamispäätöksen muuttamista. Käsitellään sitten oikeudessa ja antamiesi tietojen valossa tapaamispäätöstä tullaan muuttamaan. Ensin päivä tapaamisia (tai valvottuja) ja sitten asteittain laajennetaan. 

Ota siinä vaiheessa yhteyttä asianajajaan tai oikeusaputoimistoon siis kun isän kanne oikeudessa. 

Voit tietenkin hetikin avustajan välityksellä tehdä kanteen. Tai pyytää suoraan oikeudesta asian sovittelua. 

T. Fatalji

Höpö höpö-

Itse en suosittele mitään, AP et vain anna lasta sinne. Jos se ei ex käy niin tehköön hän siirtonsa. Poliisikan sitä lasta ei hae. Ex on mahdollisuus viedä oikeuteen, mutta viekö - tuskin. Ja huonolta se sielläkin näyttäisi, kun ei ole ollut missään tekemisissä lapsen kanssa. 

Mulle lakimies aikoinaan sanoi, että et päästä lasta toisen vanhemman luo, jos olot ovat huonot. Sanoin, ettö sossu sanoi, että pitää päästää. Lakimies sanoi, että sanokoon sossu mitä tykkää, mutta et päästä lasta. Silloin oikeus on ainut keino ja sekin vie vuosia. Lapsi saa silloin ainakin vuosia olla ilman kurjia oloja toisen vanhemman luona.

Miksi AP tarvisi ytehdä yhtään mitään, kun ei mihinkään muutosta halua. Älkää olko lapasia.

Lukaisepa se minun kirjoitukseni uudelleen. 

Kehoitin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja jos isä ei ilmaannu tapaamiseen sinne, ap antaa asian olla eikä anna lasta. Pallo on sitten isällä. 

Isän täytyy viedä asia oikeuteen ja vaatia täytäntöönpanoa, jolloin ap tekee vastakanteen tapaamisten muuttamisesta.

Tätä lastenvalvojaa ap:lle suosittelin siksi, että ap turvaa sillä selustansa, jos isä vie asian oikeuteen. Isä ei oikein tehokkaasti voi enää väittää, että ap yrittää vieraannuttaa/ei ole yhteiskykyinen, jne. , jos isä itse ei edes vaivaudu lastenvalvojalle. 

Kerroin myös vaihtoehdosta, että tietenkin voi itsekin tehdä kanteen tai hakea sovittelua halutessaan. 

Fatalji

Vierailija
30/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä aika tapaamatta lasta, pyydä muutoman kerran kotiinne leikkimään lapsen kanssa, jos nämä tapaamiset onnistuu sovitusti, niin sitten voidaan miettiä uskaltaako lasta antaa pidemmäksi ajaksi hänen hoitoonsa.

Vierailija
31/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

T. Fatalji

Höpö höpö-

Itse en suosittele mitään, AP et vain anna lasta sinne. Jos se ei ex käy niin tehköön hän siirtonsa. Poliisikan sitä lasta ei hae. Ex on mahdollisuus viedä oikeuteen, mutta viekö - tuskin. Ja huonolta se sielläkin näyttäisi, kun ei ole ollut missään tekemisissä lapsen kanssa. 

Mulle lakimies aikoinaan sanoi, että et päästä lasta toisen vanhemman luo, jos olot ovat huonot. Sanoin, ettö sossu sanoi, että pitää päästää. Lakimies sanoi, että sanokoon sossu mitä tykkää, mutta et päästä lasta. Silloin oikeus on ainut keino ja sekin vie vuosia. Lapsi saa silloin ainakin vuosia olla ilman kurjia oloja toisen vanhemman luona.

Miksi AP tarvisi ytehdä yhtään mitään, kun ei mihinkään muutosta halua. Älkää olko lapasia.

Lukaisepa se minun kirjoitukseni uudelleen. 

Kehoitin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja jos isä ei ilmaannu tapaamiseen sinne, ap antaa asian olla eikä anna lasta. Pallo on sitten isällä. 

Isän täytyy viedä asia oikeuteen ja vaatia täytäntöönpanoa, jolloin ap tekee vastakanteen tapaamisten muuttamisesta.

Tätä lastenvalvojaa ap:lle suosittelin siksi, että ap turvaa sillä selustansa, jos isä vie asian oikeuteen. Isä ei oikein tehokkaasti voi enää väittää, että ap yrittää vieraannuttaa/ei ole yhteiskykyinen, jne. , jos isä itse ei edes vaivaudu lastenvalvojalle. 

Kerroin myös vaihtoehdosta, että tietenkin voi itsekin tehdä kanteen tai hakea sovittelua halutessaan. 

Fatalji

Tälleen munkin lakimies neuvoi. Sanoi, että varmistetaan tausta, jos oikeuteen olisi menty. Ei oltais mua voitu syyttää mistään. 

Meillä isä ei koskaan menny valvojalle ja asia kuivui siihe. 

Ei ap

Vierailija
32/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkän erossaolon jälkeen ja lyhyellä varoitusajalla ei ole mitään järkeä suostua koko viikolopun tapaamiseen. Muutaman tunnin tapaaminen voisi olla hyvä vaihtoehto. Niitä olisi hyvä olla useampia, ja jos ne sujuvat hyvin, seuraava siirto olisi koko päivä. 5v varmasti jännittää tapaamista, ja vaikka häntä ei isän tapaaminen sinällään pelottaisikaan, ajatus siitä, että jäisi isälleen yöksi, voi olla se pelottava asia.

On lapsia, jotka kyllä tapaavat mielelläänkin etävanhempaansa, mutta eivät suostu jäämään hänen luokseen yöksi.

Vierailija
33/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmainen tapaa valvotusti. Vaadi siis valvottuja tapaamisia 5-vuotiaalle. Hänen on tultava sinne selvin päin, muuten tapaaminen ei onnistu. Varaa lstenvalvojalle aika ja pyydä häntä kutsumaan exäsi neuvotteluihin.

Kiva että tänne on ilmestynyt myös asiantuntijoita, jotka neuvoo oikein.

Vierailija
34/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat nätisti vaan, että lapsi ei halua tulla ts käyttää oikeuttaan. Etkä tee mitään muuta. Ex vieköön asian käräjille jos intoa on, mutta alkkiksella tuskin on. Siinä se. Ei kannata sekoittaa asiaan sossuja, alkavat vaan hyysäämään isä-raukkeliinia.

Vierailija
35/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa kehotettiin eilen tekemään lastensuojeluilmotus ja sitä olen miettinyt mutta tuntuu ehkä vähä ylimitotetulta. Tai sitte ei?

Nyt ainakin sanoin että lapsi ei halua tulla ja sitä saa tulla huomena puistoon tapaamaan. Kotiini en sitä enään halua.

Ei ole vastannu mitään mikä ei kyllä yllätä mitenkään koska se on sen tapa hoitaa asioita.

Turhaan kyllä sossutki sille soittelis kun ei se puhelimeen vastaa kenellekkään jos ei odota jonku tutun puhelua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän