Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan raivona näistä etäpääsykokeista

Vierailija
28.05.2020 |

Ensi viikolla olisi kauppatieteellisen koe. Tai siis ensimmäinen vaihe. Käytännössä ei mitään mahdollisuutta enää päästä sisään, valmennuskurssin harjoituskokeet menevät huonosti, en millään ehdi 1,5 tunnissa varsinkaan matikan tehtäviä tekemään. Hyvä, että kurssi pyrkii jäljittelemään valintakoetta, mutta onhan nämä opiskelijavalinnat täysi farssi ja niin epäoikeudenmukaiset.

Ne, jotka eivät ole ylioppilaita tai joilla on huono todistus ovat räikeän epätasa-arvoisessa asemassa. Olen todella panostanut tähän ja ottanut palkatonta lomaakin. On irvokasta, miten jokainen yliopisto ottaa vain muutamia kymmeniä hakijoita pääsykokeella. Nuo etäkokeet ovat kohtuuttomat vähän hitaammin lukeville ja laskeville, mutta silti osaaville. Normaali 40 kysymystä/3 tuntia riittää mainiosti. Mutta 80-100 kysymystä/1,5 tuntia ei vaan riitä. Tulee pikajuoksu kaikkia aitoja päin. Tätäkö se on sitten yliopistossa? Ei saa paneutua rauhassa, vaan nopeus ja googletustaidot ratkaisee?

KYLLÄ, OLEN KATKERA

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa paneutua rauhassa, vaan nopeus ja googletustaidot ratkaisee

Et tarvitse googlea jos osaat asian. Toimii kuten suunniteltu.

Ap tarkoittikin varmaan sitä, että ne jotka eivät osanneet pystyivät nyt kompensoimaan osaamattomuuttaan käyttämällä googlea.

Se on kieltämättä vähän perseestä. En ole seurannut kyllä asiaa mutta oisko syynä noin tiukkaan aikatauluun googletuksen minimointi? Jos ois loputtomasti aikaa niin kaiken sais googletettua tai kysyttyä vaikka somessa. Tiukalla aikataululla etu on sellaisella joka osaa hyvin eikä tarvitse katsella mistän. Toki tässä on sekin miinus ettei ota huomioon eri ihmistyyppejä, toiset on perusteellisia ja hitaampia (vaikkakaan ei huonompia) ja joutuvat kärsiväksi osapuoleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän