Oletteko huomanneet, kuinka tietyt etunimet löytyvät tietyistä ammateista
Ja tämähän on täysin epätieteellistä mutu-havainnointia, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. 🤗 Mutta tietyt etunimet yhdistyvät tiettyihin ammetteihin kovin usein:
- Päivi, Ulla: opettajia tai eskariopettajia
- Tuija: esimiesasemassa
- Suvi: eläinlääkäri tai muuten eläinalalla
Omia havaintojanne?
Kommentit (814)
Pirkko-Leenat ja Marja-Liisat on 50-luvun äitien esikoistoivoja, jotka on sittemmin eronneet ja katkeroituneet kaikille. Elämä on ihan paskaa ja miks mulle aina käy näin, vaikka annoin parhaat vuodet elämästä.
Anne, Riikka= lähihoitaja, kosmetologi, siivooja, huoltoaseman kassa
Eija= Sosiaali/terveysalan esimies
Mari, Paula, Auli= Opettaja
Tiina, Tuija, Tarja= Varhaiskasvatuksen opettaja
Miia, Sini, Julia= Psykologi
Vierailija kirjoitti:
Jenni on hoitoalalla tai voi olla myös erityisopettaja. Mutta ei ainakaan tunge esimiestehtäviin.
Jenni on aina työtön, kampaaja, tarjoilija, lähihoitaja tms.
Jari - ensihoitaja
Sari - lähihoitaja/sairaanhoitaja
Paula - opettaja
Kaisa - kahvilatyöntekijä
Janne - palomies
Henna- kampaaja
Outi - hammaslääkäri
Sami - rekkakuski
Susanna - fysioterapeutti
Johannes - musiikinopettaja
Esa - sähköasentaja
Saku - kauppias
Arttu - hitsaaja
Mikko - vakuutusmyyjä
Vierailija kirjoitti:
Jari - ensihoitaja
Sari - lähihoitaja/sairaanhoitaja
Paula - opettaja
Kaisa - kahvilatyöntekijä
Janne - palomies
Henna- kampaaja
Outi - hammaslääkäri
Sami - rekkakuski
Susanna - fysioterapeutti
Johannes - musiikinopettaja
Esa - sähköasentaja
Saku - kauppias
Arttu - hitsaaja
Mikko - vakuutusmyyjä
Markku-maatalouslomittaja
Ari-sillä heittelee päässä, on ehkä mielenterveyseläkkeellä jo nuorena
Leo- monesti aika tummanpuhuva
Wilma instan persepakottaja-viuhkakäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Ritvat, Pirkot ja Pirjo voivat hyvin olla korkeakoulutettuja, sillä suuret ikäluokat tekivät yhteiskuntaloikan menemällä. Yliopistoon, jossa silloiset proffat menivät solmuun. Kun opiskelijat eivät olleetkaan enää niistä paremmista piireistä.
Ritvat, Pirkot ja Pirjot ovat matalapalkkaisia hapannaamoja kun eniten vi#uttaa kaikki...
No mun professorin nimi oli Pirjo, siis ihan yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Niklas -raksamies/kiertävä joulupukkiesiintyjä/puhelinmyyjä/kassa/pikkufirman pomo jolla menee kehnosti
Tunnen kolme Niklasia, kaikki yli 600 henkilön yrityksessä johtoryhmässä. Yhdellä firmalla menee huonosti, mutta koronan, ei Niklasin vuoksi.
Kristiina: lääkäri tai muu hoitoalalla työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Heidi, kaunis ja hienostunut, toimii matkailualalla esimiestehtävissä, asuu ulkomailla
Tunnen kolme Heidiä. Kaksi päällikköasemassa (matkailu), yksi työtön ex-narkki, kaikki asuvat Suomessa, eivätkä ole kauniita. Itse olen myös Heidi, olen päällikköasemassa kuljetusalalla, asun Suomessa ja olen mitättömän näköinen. Mutta aika läheltä arviosi liippasi.
Martti, Juhani. Risto, Erkki, Heikki, Kaarlo.....pulleahkoja varttuneeseen vaiheeseen päässeitä vapaamuurareita
Marika: kampaaja
En edes tajua, miten tämä voi olla mahdollista, mutta miltei jokainen kampaamo, johon olen jalallani astunut - siellä on Marika-niminen kampaaja! Ystäväni tässä myös kertoi, että siskonsa nimi on Marika. Kappas, paljastui, että hän on kampaaja. Eräällä paikkakunnalla, jossa asuin, oli myös Marikan Hiushuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi, kaunis ja hienostunut, toimii matkailualalla esimiestehtävissä, asuu ulkomailla
Tunnen kolme Heidiä. Kaksi päällikköasemassa (matkailu), yksi työtön ex-narkki, kaikki asuvat Suomessa, eivätkä ole kauniita. Itse olen myös Heidi, olen päällikköasemassa kuljetusalalla, asun Suomessa ja olen mitättömän näköinen. Mutta aika läheltä arviosi liippasi.
Tiedän kans erään matkailualalla ainakin yöskennelleen Heidin: iloinen, eloinen, vaalea, punatukka, lyhyt
Vierailija kirjoitti:
En edes tajua, miten tämä voi olla mahdollista, mutta miltei jokainen kampaamo, johon olen jalallani astunut - siellä on Marika-niminen kampaaja! Ystäväni tässä myös kertoi, että siskonsa nimi on Marika. Kappas, paljastui, että hän on kampaaja. Eräällä paikkakunnalla, jossa asuin, oli myös Marikan Hiushuone.
Itse tiedän (tai toisen tunnen ja toisen satuin surffaillesa löytämään) samannimiset parturit : T. Tuomaala:t. Asuvat satojen kilometrien päässä toisistans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niklas -raksamies/kiertävä joulupukkiesiintyjä/puhelinmyyjä/kassa/pikkufirman pomo jolla menee kehnosti
Tunnen kolme Niklasia, kaikki yli 600 henkilön yrityksessä johtoryhmässä. Yhdellä firmalla menee huonosti, mutta koronan, ei Niklasin vuoksi.
Minäkin tunnen kaksi Niklasta jotka ovat suuressa firmassa (n. 2000 henkilöä) johtajina asiantuntija organisaatiossa. Eri firmat ja niillä firmoille ei todellakaan mene kehnosti. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mitä tekee Annina/Anniina?
Hauska ketju, ei voi muuta sanoa. :D
Tuntemani Annina on sairaanhoitaja. Anniina on työtön alkoholisti, joka asuu jossain perähikiällä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän siskokset Marika ja Marita. Marika on se parturi
Pena ja Reiska on viinalla käyviä sekatyömiehiä