Työssäkäyvien velvollisuus elättää
Työtätekevillä ihmisillä on velvollisuus elättää työtätekemättömät vanhukset, lapset, opiskelijat, työkyvyttömät ja työttömät, heidän ihonväristään ja kansallisuudestaan huolimatta. Työssäkäyvien palkasta jää kuitenkin useimmiten suurin osa heille itselleen, vain pieni osa menee valtion muihin menoihin ja muiden ihmisten elättämiseen. Älkää olko niin itsekkäitä, suokaa se hyvyys, että teiltä verotettua tuloa käytetään muiden ihmisten elättämiseen.
Kommentit (50)
20 vuodessa tyyliin maksat 5 senttiä siitä
Wooou onpa paljo!!!!
Vierailija kirjoitti:
20 vuodessa tyyliin maksat 5 senttiä siitä
Wooou onpa paljo!!!!
Joo, eihän se ole mitään, ihan turhaan valittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kukaan ei halua maksaa näille ”ammattityöttömille”. Muuten mä ainakin pidän hyvänä sitä, että me työssäkäyvät maksetaan siitä, että kaikilla on jonkinlainen perusturva.
Toivoa vaan täytyy, että rahat riittää. Jos tulee liikaa työttömiä, niin ei riitä raha. Osa työssäkäyvistäkin on jo tiukoilla eli verotuksen kiristäminen ei taida auttaa.
Eukko ja minä ollaan ulosotossa. Silti köteen jää 3.500€/kk yhteensä.
Kaupungin kämppä Stadissa.
Ei tee yhtään heikkoo.
Työtön ei ole tahallaan ilman työtä. Totuus on se, että kaikille ei riitä töitä.
Työssä käyvän ansiotaso on useimmiten selvästi korkeampi kuin työttömän, jotka voivat vain kadehtia niitä onnellisa jotka ovat saaneet työn.
Kyllä ihmisillä pitää olla myös velvollisuuksia, kaikkein köyhimmätkin yhteiskunnan jäsenet pitää
elättää.
Vierailija kirjoitti:
Kohta voi oikeasti olla se tilanne, että kotona oleville ei kukaan maksa mitään. Kannattaa alkaa miettiä, millä sitten elää.
Olen työkyvytön joten saisinko sitten vain kuulan kallooni kiitos?
Tekevät pitävät yhteiskunnan pystyssä, tiedetään, mutta myös äänioikeus pitäisi ottaa pois tekemättömiltä. Miksi heidän pitäisi saada äänestää, pitää riittää että saa ruokarahaa.
Täällä myös yksi joka vain makaa päivät sängyssä. Vakava sairaus vei työkyvyn 40 -vuotiaana. Eläkkeelle ei päästetä vaikka minulla on avustajat läpi vuorokauden kun en pärjää yksin. Työmarkkinatuella pitää kituuttaa, ei paljon naurata! On se kivaa kun toisten mielestä pitäisi sekin tuki lopettaa, kyllähän sitä nyt itse pitää pärjätä. Säästöt meni parissa vuodessa lääkäreihin jne. Oikeesti, vit taa nämä teidän fiksut kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi joka vain makaa päivät sängyssä. Vakava sairaus vei työkyvyn 40 -vuotiaana. Eläkkeelle ei päästetä vaikka minulla on avustajat läpi vuorokauden kun en pärjää yksin. Työmarkkinatuella pitää kituuttaa, ei paljon naurata! On se kivaa kun toisten mielestä pitäisi sekin tuki lopettaa, kyllähän sitä nyt itse pitää pärjätä. Säästöt meni parissa vuodessa lääkäreihin jne. Oikeesti, vit taa nämä teidän fiksut kommentit.
Tuo on vaikea tilanne. Ihmisiä varten jotka ovat sinun asemassasi, pitäisi perustaa järjestö, joka kykenisi kustantamaan lakimiehiä ja lääkäreitä, jotta saisitte oikeutta. Yksilön itsensä ei ole aina mahdollista ajaa omaa asiaansa ja oikeuksiaan riittävän hyvin, mutta asiantuntijoiden avulla moni asia ratkeaisi.
Mikä on se kannustinloukku, joka estää työnantajia palkkaamasta kuten ennen? Mikä on muuttunut?