Uimahallit avautuu, uskallatteko mennä
Nyt kun uimahallit ensi viikolla avautuvat, uskallatteko mennä niihin? Mun tekisi mieli mennä saman tien, mutta mies toppuuttelee ja sanoo että kannattaisi odottaa ja katsoa ensin miten avautuneet rajoitukset vaikuttaatartuntatilastoihin. Asumme Helsingissä ja normisti käymme uimassa vähintään kerran viikossa.
Mites te muut, uskallatteko mennä?
Kommentit (38)
En mene uimahalleihin, oksettaa pelkkä ajatuskin.
En. Saan aina uimahallista nuhan tai korvatulehduksen. Turvavälin pito mahdotonta. Uin mielummin järvessä.
Kävin hallissa ja ihanaa oli. Saunassa olin yksin ja altaissa oli vain pari muuta lisäkseni. Pesutiloissa max 2 hlöä samaan aikaan ku minä. Kahvilassa olin ainoa asiakas. Puku tiloissa vaan yksi lisäkseni. Suurempi vaara koronan saantiin piilee kyllä jossain muualla.
Uimahalleista otetaan vesinäytteet, mutta ne pitäisi ohjeen mukaan ottaa viikon ruuhkaisimman päivän iltana.
Kaikissa kylpylöissä ja uimahalleissa joissa olen käynyt, on näytteet otettu aamulla ennen asiakkaita, kun vesi on kierrätetty ja levännyt yön yli.
Ovat siis todellisia pöpöpesiä sen jälkeen kun sadat ihmiset siellä ui. Ja pissiii...
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö missä on Suomen toiseksi suurin uimahalli? Suurin on Turussa.
Stadissa.
En mene, vaikka rakastan uintia. 677Jo pukuhuoneet ovat niin ahtaita, että mitään turvaväliä ei onnistu pitämään. Vedessä ehkä, mutta se on niin kemikaaleilla pilattua ettei houkuttele. Saunon kotona.
Olen ollut monta kertaa.
Eilen isossa altaassa oli lisäyksen vesijuoksemassa 3-4 muuta, saunassa olin yksin kuten edelliselläkin kerralla.
Suihkujakin paljon, joten turvavälit onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadissa.
Mäkelänrinne?
Siellä on tilaa ja nyt tosi väljää, joten homma pelittää.
Koko kesän olen käynyt ja toistaiseksi aion käydä, lapsikin on ilmoitettu uimakouluun (joka muuten on niin täynnä että ovat perustaneet lisäryhmiä). Tässä sairaanhoitopiirissä on tällä viikolla tullut ekat tartunnat koko kesän nollasuoran jälkeen. Jos tartunnat lähtevät kasvuun niin sitten arvioidaan uudestaan.
Meillä aukeaa uimahalli ensi viikolla, ja kyllä vain menen lapsen kanssa heti kun mahdollista.
En pidä luonnonvesistä. Vesi on kylmää, siinä on virtausta ja lisäksi levää, maa-ainesta, tehdasjätteitä ja vene- ja lantavuotoja, puhumattakaan kaloista. Ällöttävä ajatus. Aina tuulee jonkin verran, joten kylmä vesi ja märkä iho yhdistettynä tuuleen saa minut aina sairastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa. On komia, on käyty jo kahdesti!
Mikä järki on kesällä käydä uimahallissa?
Vierailija kirjoitti:
Kuopioon avattiin juuri Suomen toiseksi suurin uimahalli
Vierailija kirjoitti:
Likainen vesi ja huono sää.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa sadesään puuhaa, ja lasten kanssa vähemmän stressaavaa kuin tummissa, syvenevissä luonnonvesissä uiminen. Käytiin/käydään kyllä paljon rannallakin ja uidaan mökillä, mutta uimahallissa 6v uskaltaa kokeilla rohkeammin kokeilla kellumista ja sukeltelua, ja rajatussa, max 1 m syvässä altaassa lapset voi päästää kauemmas ja keskittyä pienen hetken toisen temppuun sen sijaan että yrittää koko ajan pitää silmissään kaksi lasta ja saa pienen sydänkohtauksen aina jos lapsi ehtii sukeltaa sillä välin kun räpäytät silmiä. Noin kärjistettynä. En minä hermokimppu ole rannallakaan ja tottakai valvon lapsia myös hallissa, mutta on se halliolosuhteissa rennompaa ja lasten uimataito ja itsenäinen liikkuminen vedessä edistyy nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa. On komia, on käyty jo kahdesti!
Oikein! Suomen paras uimahalli.
-Mäkelänrinne on suomen suurin uimahalli ja mun BFF
Olen käynyt koko kesän uimahallissa ja pysynyt terveenä, tosin siellä on ollut hiljaista. Nyt tartuntamäärien noustessa olen pitänyt tämän viikon ajan taukoa ja on alkanut myös arveluttamaan. Aion kuitenkin käydä siihen saakka kunnes ne taas suljetaan.
Oletan uimisen olevan laji, jota kukaan ei muutenkaan harrasta mikäli tuntee olonsa yhtään huonoksi, ja ettei kukaan koronaan sairastanut jaksaisi uida. Toisaalta oireettomia kantajia voi uusimman uutisen mukaan olla jopa yhtä paljon kuin oireellisia.