Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa valmistua koronavuonna

Vierailija
28.05.2020 |

Tämä ongelmani on nyt toki pieni verrattuna siihen, mitä korona on monelle muulle aiheuttanut. Olisi kuitenkin kiva kuulla vertaistukea, vinkkejä tai tsemppiä, miten suhtautua siihen, että opintojen päättyminen (joka on muutenkin jännittävää aikaa, siirtymä työelämään, "oikeasti" aikuisuuteen) sijoittuu tähän aikaan, kun ei voi enää ottaa iloa irti viimeisistä opiskelijatapahtumista, ei voi suunnitella sitä, miten viimeisellä luennolla kilistellään, ei tavata vielä kaikkia niitä ihmisiä joita halusi, ennen kuin työelämä (niin, jos töitä nyt saa) hajottaa kaikki ympäri Suomea. :( Tuntuu, että tärkeät rituaalit jäi kokematta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel.

Ajatteles jos valmistuisit sotavuonna, lumihiutale.

kiitos krokotiilinkyyneleestäsi :D jep, se olisikin ihan eri asia jo sitten valmistua sotavuonna, onnekkaita olemme ettemme ole siinä tilanteessa. nyt on kuitenkin toisella tavalla ja toisessa mittakaavassa hankala tilanne, jota saa harmitella. 

terv. toinen lumihiutale

Vierailija
22/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin jo harmituksen yli, mutta en jotenkin halua mitään etäjuhlaa tai juhlaa toisena ajankohtana. Ajattelen, ettei se kuitenkaan ole sama asia, ja minulla tämä juhla nyt vaan jää uupumaan. Juhlin sitten jotakin muuta asiaa, vaikka työpaikan saamista tai ihan vaan isommin synttäreitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aikoinani tuli vatsatautiin omien ylioppilasjuhlieni aikaan ja jäin omista juhlistani pois. nyt ehkä lohduttaa ammattiin valmistuessa että muilla on sama tilanne, kukaan muukaan ei saa juhlia. vaikka ärsyttää silti tietty.

Vierailija
24/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on tähän mennessä: 

- Harmittanut elää harmaalla ja alkoholisoituneella 80-luvulla

- Harmittanut elää 90-luvun lama

- Harmittanut elää dotcom -romahdus ja valmistua juuri sen kohdalla

- Harmittanut nähdä WTC-iskut ja siitä alkanut lännen sekoilu

- Harmittanut nähdä, että Venäjä se ei vain koskaan muutu sivistysvaltioksi, vaikka maa hajoaisi tasaisesti sadan vuoden välein

- Harmittanut nähdä Suomen siirtyminen pääkaupunkikeskeisyyteen

- Harmittanut elää aikaa kun idässä oman tilanteensa uskonnollaan pilanneet ihmiset ovat siirtyneet sekoilemaan eurooppaan

- Harmittanut valmistua maailman pisimpään taantuman aikaan

- Harmittanut nähdä Turun Tero

- Harmittanut nähdä Yhdysvaltojen presidentuurin taantuminen vitsiksi joka ei enää edes naurata

- Harmittanut elää aikaa, jossa faktuaalisesta tiedosta on tullut vitsi ja MuTu sekä suoranainen pskanpuhuminen rullaa ja vakuuttaa

- Harmittanut nähdä suomalaisten (ja monen muunkin) hidas taantuminen ja kaipuu takaisin vaheelliseen menneisyyteen todellisen entisen, eli jatkuvan kehityksen airuen sijaan

- Harmittanut nähdä Suomen alkanut taantuminen takaisin sääntö-Suomeksi EU-aikana tapahtuneen positiivisen muutoksen jälkeen

- Harmittanut suomalaisten poliitikkojen jatkuva omien virheiden sysääminen "EU-säännösten" -päälle

- Harmittanut suomalaisten poliitikkojen populismi

- Harmittanut nähdä suomalaisten syntyvyyden romahdus ja siihen vahvasti vaikuttanut Suomen johto

- Harmittaa, että tulen todennäköisesti vielä näkemään suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan romahtamisen ja suursodan, jonka jälkeen Suomea ei enää ole

Onhan näitä harmeja.

vau, hieno naseva kommentti. jos jokin asia harmittaa, tarkoittaako se sitä että ei olisi tietoinen muista harmeista? tai voiko olla että tuollainen harmi, jota avaus käsittelee, on vain viimeinen niitti kaikissa muissa harmeissa, joita aloittajalla on, eikä suinkaan AINOA ongelma elämässä?

Vierailija
25/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa se kun mua ei harmita kun mua harmittaa.

Vierailija
26/26 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin juhlimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi