Ei ihme että painonpudotus on vaikeaa, kun ihmisen elimistö estää sen
Ihmisen elimistö käyttää kaloreita vuorokaudessa 1200-1500. Kun ihminen alkaa laihduttamaan ja kalorit jää tuon alle, niin elimistö menee säästöliekille, ettei vaan "pahojen päivien varalle" kerätyt läskit katoaisi.
Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Syömällä tarpeeksi usein ja puhdasta ruokaa niin pysyy aineenvaihdunta käynnissä.
Mitä on puhdas ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä tarpeeksi usein ja puhdasta ruokaa niin pysyy aineenvaihdunta käynnissä.
Mitä on puhdas ruoka?
Prosessoimatonta, tuoreita kasviksia, puhdasta lihaa ( ei esim makkaraa) jne.
Ei ne ilman proteiinia tehdyt pikadieetit onnistu.
Mikseihän "leiri"läiset laittaneet säästöliekkiä päälle vaan laihtuivat luurangoiksi ja kuolivat?
Niksi kannattaisi kertoa kaikille "leiri"lle joutuville.
Ihminen alkaa laihduttamaan ja luopuu hyvästä ruuasta ja saa vastineeksi mitä? Ei yhtään mitään. Saa pitää ne läskinsä edelleen ja elämänlaatu vain huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen alkaa laihduttamaan ja luopuu hyvästä ruuasta ja saa vastineeksi mitä? Ei yhtään mitään. Saa pitää ne läskinsä edelleen ja elämänlaatu vain huonontunut.
”Hyvä ruoka” on niin ihmisestä riippuvainen juttu. Minä en tykkää yhtään mistään rasvaisista mätöstä saati sokeriherkuista. Minulle herkkua on kasvisruuat, kalat (nam!!) ja raikkaat salaatit. En koe luopuneeni mistään ja voin hyvin.
Ei elimistö nyt ihan hetkessä säästöliekille mene, kyllä se vaatii kuukausien ja kuukausien miinuskalorit ennen kuin sitä tapahtuu. Mutta ihan todellinen ilmiö se on, vaikka sitä tuolla keskitysleiriesimerkillä yritetäänkin aina kumota. Toki paino putoaa senKIN jälkeen, jos mennään nollakaloreilla, mutta tuskin yleistä nykyaikana, kun harvempi siellä keskitysleirillä on pakkotöitä tekemässä.
On niinkin, että normaalia huoletonta elämää elänyt on ihmeessä kun työt loppuu, ja energian tarve vähenee. Paino alkaa pikku hiljaa lisääntyä. Ennen saattoi syödä "normaalisti", vaan ei enää.
Paska mäihä:(
Pohjois-Koreassa on tiettävästi vain yksi lihava ihminen.
Jos on monta kertaa laihduttanut ja paino tullut kuitenkin takaisin, niin elimistö johtaa 10-0 ihmisen tahtoa.
Elimistö pitää tarkkaa kirjanpitoa että mitä suuhun laitetaan. Ihminen on omalla laihduttamisellaan opettanut elimistölleen kaikki kikat kuinka rasva saadaan säilytettyä. Kun ihminen aloittaa taas uuden diettin niin elimistö nauraa painonpudotuspyrkimyksille ja pelkästään nauttii kun saa nujertaa vastustajansansa. Elimistö kerää kostoksi vielä muutaman kilon läskiä lisää.
Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Jos on monta kertaa laihduttanut ja paino tullut kuitenkin takaisin, niin elimistö johtaa 10-0 ihmisen tahtoa.
Elimistö pitää tarkkaa kirjanpitoa että mitä suuhun laitetaan. Ihminen on omalla laihduttamisellaan opettanut elimistölleen kaikki kikat kuinka rasva saadaan säilytettyä. Kun ihminen aloittaa taas uuden diettin niin elimistö nauraa painonpudotuspyrkimyksille ja pelkästään nauttii kun saa nujertaa vastustajansansa. Elimistö kerää kostoksi vielä muutaman kilon läskiä lisää.
Näin se menee.
Höpsis, ei se läski tyhjästä tule, ihminen on ihan itse syönyt sen.
Jännä että länsimaisten pullukoiden on mahdotonta laihduttaa. Kunpa näitä geenejä saisi afrikkaan niin kukaan ei enää kuo lisi nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Hyvä ruoka” on niin ihmisestä riippuvainen juttu. Minä en tykkää yhtään mistään rasvaisista mätöstä saati sokeriherkuista. Minulle herkkua on kasvisruuat, kalat (nam!!) ja raikkaat salaatit. En koe luopuneeni mistään ja voin hyvin.
Saatko tarpeeksi proteiineja? N. 80-100 grammaa päivässä painosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko tarpeeksi proteiineja? N. 80-100 grammaa päivässä painosta riippuen.
En tiedä, uskoisin kun lihakset kuitenkin kasvavat kun urheilen? Syön kanaa ja kananmunia, pähkinöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee.
Elimistö laittaa syömään vaikka kuinka pullikoisi vastaan.
Tämä on toteutunutta historiaa. Karppaajien kilot tulevat takaisin koska elimistä laittaa semmoisen nälän päälle, että lopulta karppaaja vetää kaksin käsin hiilareita hullun kiilto silmissä.
Totta tuo on. Mulla läskit eivät lähteneet, vaikka kovasti käskin lähtemään. Ja uhkasin soittaa poliisit paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee.
Elimistö laittaa syömään vaikka kuinka pullikoisi vastaan.
Tämä on toteutunutta historiaa. Karppaajien kilot tulevat takaisin koska elimistä laittaa semmoisen nälän päälle, että lopulta karppaaja vetää kaksin käsin hiilareita hullun kiilto silmissä.
”Laittaa syömään” :,D joku tunkee väkisin ruokaa kurkusta alas!! Järkyttävää :,D onneksi ei vielä itselle ole noin käynyt!!
Mitä ap hourii? Minun koomakulutus on noin 2200 kcal/vrk ja pienellä liikkumisella menee 3000 kcal/vrk.