Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menikö nyt ihan oikein Kelalla? (työttömyysturva)

Vierailija
26.05.2020 |

Tein hakemuksen jo maaliskuun lopulla ja kun työkkärin kanssa kesti, niin työvoimapoliittiset lausunnot on menneet vasta 5.5. ja 7.5.

5.5. lausunto oli, että työttömyysturvaa voidaan maksaa ajalta 11.5. elokuun loppuun, koska olen TE-toimiston kanssa sovitussa työkokeilussa

7.5. lausunto tuli 90 päivän karenssista, joka oli kyllä odotettavissa, koska irtisanoutumiselleni ei ollut oikein hyvää syytä.

TE-toimiston virkailija sanoi jo viikkoja sitten, että vaikka karenssia tulisi, niin työkokeiluajalta maksetaan silti työttömyyskorvausta. Nyt kuitenkin kun Kelan asiointipalvelussa kävin katsomassa työttömyysajan ilmoitusta, siellä alareunassa luki "maksueste 11.5. alkaen"!

Olin tänään Kelaan yhteydessä kyselläkseni missä päätökset viipyy ja mun asia on tänään käsitelty ja tulee huomenna asiointipalveluun kunnolla näkyviin.

Nyt jännittää tuo maksuestehommeli. Voiko siellä olla sattunut virhe, ja ne on katsoneet että tuo karenssilausunto korvaa tuon työkokeilulausunnon? Vähän harmittaa, koska olen jo yli kaksi viikkoa ollut työkokeilussa. Soitan toki huomenna uudestaan Kelaan, jos ne ei aio maksaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla