Helppo lemmikki
Hei! Olisiko kellään ideoita, mikä olisi helppo lemmikki? Ns. Kala jne....
Kertokaa jos tiedätte!
Kommentit (38)
Mä hankin huonekasveja. Ei tosin niin helppoja kuin kuvittelin. Kuolevat helposti ja tulee kaikenmaailman ongelmia, kuten ötököitä. Silti tykkään kun on vihreää ympärillä ja Peikonlehden lehtiä on kiva silitellä. Juttelen samalla sille.
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
2. Vuokra-asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä
3. Asunnossa olisi kaikkea vaarallista kuten sähköjohtoja, kasveja jne joita kissa kuitenkin pureskelisi
4. Kallis jos tulee eläinlääkärikeikkoja
Mulla sekä naakkoja että papukaijoja. Ei yhtäaikaa.
Siis mulla ollu naakkoja ja papukaijoja.
Laita leikkihampsteri häkkiin. On helppo. Ei syä paljoo eikä tuu jätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
3. Asunnossa olisi kaikkea vaarallista kuten sähköjohtoja, kasveja jne joita kissa kuitenkin pureskelisi
4. Kallis jos tulee eläinlääkärikeikkoja
Mulla on vuokra-asunnossa kissoja. Aika monella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
4. Kallis jos tulee eläinlääkärikeikkojaMulla on vuokra-asunnossa kissoja. Aika monella on.
Mun vuokrasopimuksessa mainitaan erikseen ettei lemmikkejä saa tuoda.. :(
Koti laitetaan lemmikkien ehdoilla, jos joku lemmikki on. Ei mitään vaarallisia johtoja eikä kasveja. T: kissatalossa asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
4. Kallis jos tulee eläinlääkärikeikkojaMulla on vuokra-asunnossa kissoja. Aika monella on.
??? En ole moista kuullu. Asutko jossain luksuslukaalissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
Ihan normaalissa vuokra-asunnossa Helsingissä. Tosi monessa vuokra-asunnossa joita olen katsellut on ollut ehto ei lemmikkejä.
Joku asiantuntija tms. sanoi joskus, että ei ole sellaista käsitettä kuin "helppo" lemmikki.
Se saattaa johtaa ihmisiä harhaan ja voi olla jopa vaarallista puhetta.
Eläimet ovat kuitenkin eläviä olentoja ja lemmikkinä riippuvaisia ihmisestä.
Niiden kanssa voi tulla yllättäviä tilanteita ( esim. sairautta ym.).
On vastuutonta ottaa lemmikkiä kovin pienelle lapselle, ainakaan jos aikuinen ole siitä päävastuussa ja valvo lapsen ja lemmikin yhdessäoloa.
Tämä koskee siis aivan kaikkia eläimiä, myös mahdollisia vieraana kyläileviä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
Ihan normaalissa vuokra-asunnossa Helsingissä. Tosi monessa vuokra-asunnossa joita olen katsellut on ollut ehto ei lemmikkejä.
Erikoista. Missäs ne asuu, joilla on kissoja ja koiria? Mä siis kaukana maalla pohjoses. Ei meillä tollasia kieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kissan, mutta:
1. Olen allerginen
Oman kokemukseni mukaan on yleistä että lemmikit ovat kielletty vuokra-asunnunnoissa (sopimuksessa määrätty). Asuin n. 10 vuotta opiskeluiden ja työelämän aloittamisen aikaan (2007-2018) vuokralla kolmessa kaupungissa Suomessa ja asuntoja oli yhteensä 5. Muistaakseni yhdesssä ei ollu lemmikkikieltoa.
Hamsteri, häkkki putsaataan kerran kahdessa viikossa, siihen mene ehkä 15 min
Akvaario on hyvin helppo, laiskalle ihmiselle sopiva.
Vie aikaa n. 1h/2vkoa jos on vähänkään isompi allas, alle 200l hoitoon menee n. 15min/vko
Mitä tarkoitat helpolla ja miksi pitää olla helppo? Kaikki elävät eläimet vaativat huolenpitoa ja sitoutumista. Mutta vastataan marsu, on suht helppo. Ovat aika hellyttäviä pötkylöitä:
Kissa on helppo ainoastaan siinä mielessä ettei tarvitse lenkittää. Jos haluaa helpon lemmikin niin ei kannata ottaa mitään eläintä