Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

corona-aika on tuhonnut vauva-aikani

Vierailija
26.05.2020 |

En pääse vauvan kanssa mihinkään. en leikkipuistoon, en mihinkään, ja kohta vauva menee jo päiväkotiin kun palaan itse töihin.

Tulen olemaan katkera tästä ikuisesti- olin suunnitellut kaikkea tekemistä, mutta nyt mikään ei toteudu. Vauva on pieni vain kerran elämässä- jäi vauvauinnit. jäi värikylvyt.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hitossa ala ikuisesti katkeraksi ihmiseksi, ne on hirveän ikävää seuraa.

2/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävää että koet näin! Mun ystävällä on pieni 3kk vauva ja vauva syntyi juuri ennen koronahärdelliä. Alkuun heillä oli koliikkia ym. Ovat nyt nauttineet kun saa elää rauhassa perhekuplassa. Mies tekee kotona etätöitä eli saa myös olla enemmän mukana, kuin mitä normaalitilanteessa voisi. Ehkä sinunkin tilanteessa on kuitenkin kääntöpuoli? Ainakin saa olla rauhassa vauvan kanssa ja ihmetellä uutta elämää.

Käytte niissä yhteisissä jutuissa sitten kun tämä hellittää.

Uimahallitkin aukeaa nyt pian niin eikö jo vauvauintejakin järjestettäisi?`Kannattaa selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi vauva-aika on niin lyhyt. Mieti kun useilla on vuosia elämä pilalla tämän takia. Pitkäaikaistyöttömien määrä tulee nousemaan ja tukia tullaan laskemaan, tärkeissä asioissa säästetään.

Eipä ollut Espoon räjähdyksen syynä äiti, jonka vauva-ajan korona pilasi. Pää pois perseestä.

Vierailija
4/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi jostain saada vahingonkorvauksia, jos ei vauvauintiin ja värikylpyyn pääse.

Vierailija
5/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten corona on voinut pilata sun vauva-ajan, kun eihän tämä ole kestänyt kun muutaman kuukauden.

Vierailija
6/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö joku oikeasti vauvauinneissa ja värikylvyssä? Ehkä olen itse liian erakkomainen, mutta en ole ikinä yhdenkään lapseni vauva-aikana käynyt missään järjestetyssä toiminnassa, enkä koe jääneeni mistään paitsi. Nyt on ihana sää käydä vauvan kanssa vaunukävelyillä tai kantorepun/liinan kanssa metsässä. Puiston sijasta voi olla omassa/taloyhtiön pihassa. Pyydä ystäviäsi ulos termarikahveille, vauva kulkee hyvin mukana. Kotona voi nauttia kiireettömyydestä ja leikkimisestä, tehdä vaikka itse niitä värikylpyjä.

Vierailija
7/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei siinä vielä kaikki. Isovanhempi syyttää minua tästä tilanteesta, ettei näe vauvaa coronan vuoksi- Monta kertaa ennen sitä kysyin tulenko käymään, asumme eri kaupungeissa. Aina löytyi joku syy ,miksi en saanut tulla- Milloin oli jäätä, ei voinut ajaa, junaan ei saanut viedä ja sovimme, että tulen keväällä ja sitten tuli corona. Hän on nähnyt vauvan ehkä 2 kertaa syntymän jälkeen ja nyt syyttää minua että ei näe sitä enää koskaan, koska Marin jota jän uskoo kuin kuuta nousevaa , ei ole julistanut, että isovanhemmat saavat tavata lapsenlapsiaan.

Ja koska minä joudun tätä syyttelyä kuuntelemaan, niin sillä lailla on corona tuhonnut vauva-aikani ja tehnyt siitä tunnelmaltaan ihan toisenlaisen kuin kuvittelin.

Vierailija
8/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asiaa vauvan kannalta- sille on ihan sama kävittekö värikylvyissä vai ette, mutta lopun ikää katkera äiti on isompi harmi.

Vierailija
9/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei siinä vielä kaikki. Isovanhempi syyttää minua tästä tilanteesta, ettei näe vauvaa coronan vuoksi- Monta kertaa ennen sitä kysyin tulenko käymään, asumme eri kaupungeissa. Aina löytyi joku syy ,miksi en saanut tulla- Milloin oli jäätä, ei voinut ajaa, junaan ei saanut viedä ja sovimme, että tulen keväällä ja sitten tuli corona. Hän on nähnyt vauvan ehkä 2 kertaa syntymän jälkeen ja nyt syyttää minua että ei näe sitä enää koskaan, koska Marin jota jän uskoo kuin kuuta nousevaa , ei ole julistanut, että isovanhemmat saavat tavata lapsenlapsiaan.

Ja koska minä joudun tätä syyttelyä kuuntelemaan, niin sillä lailla on corona tuhonnut vauva-aikani ja tehnyt siitä tunnelmaltaan ihan toisenlaisen kuin kuvittelin.

Joo kannattaa syytellä toisiaan globaalista pandemiasta.

Vierailija
10/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisia asioita: olet voinut keskittyä vauvaan paremmin, isäkin on todennäköisesti ollut enemmän läsnä. Tuttavapiirissä on nyt kolmekuukautinen ja he ovat kokeneet näin. Kaipaavat tietty jo kaveriseuraa , mutta ehtiihän sitä.

Vierailija
11/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki tässä on menettänyt jotain tärkeää, toiset jopa läheisensä. Kaikki, koko maailmassa, ovat samassa veneessä ja elävät poikkeusaikaa menettäen siten paljon. Mutta aina se on vaan Minä Minä Minä.

Vierailija
12/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varsin tuoreena äitinä koen että tämä korona-aika on vaikuttanut minun perheeni elämään varsin vähän.

Käymme vauvan kanssa kyläilemässä isovanhempien luona (kaikki vielä työelämässä). Käymme myös kävelyillä ja retkillä.

Ainut asia mitä emme ole tehneet, on ruokakaupassa käyminen yhdessä vauvan kanssa.

Ota rennosti ap, vauva ei osaa olla katkera jos vauvauinnit tai muut hömpötykset jäävät väliin. On niin paljon kaikkea muuta mitä voitte tehdä! Ja vauvalle tärkeintä on saada läheisyyttä ja turvaa, eikä hienoja elämyksiä.

Ehditte yhdessä touhuta monenlaista sitten myöhemminkin.

Vierailija
13/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekkään kuuloista narinaa.

Vauva ei kaipaa yhtäkään noista jutuista joista itse nyt koet jääneesi paitsi. Elämässä asiat ei aina mene niin kuin itse on haaveillut.

Ole onnellinen perheestäsi ja vauvastasi. Nauttikaa toistenne seurasta.

Vauva on tosiaan pieni vain kerran. Haluatko pilata ne muistot omalla lapsekkaalla katkeruudellasi?

Vierailija
14/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on nauttinut keväästä täysin siemauksin voidessaan olla lapsensa kanssa kotona.

Lapsi ehti olla vähän aikaa päiväkodissa ennen koronaa.

Väitän että tämä aika on ollut hyväksi heidän perheelle. Voi rauhassa nauttia lapsen seurasta ja seurata kasvua ja kehitystä. Aivan mahtavaa aikaa.

Olen isovanhempi joka tekee etätyötä ja tapaan tyttären perhettä useamman kerran viikossa.

Muuta asennettasi. Nauti elämästä ja pienokaisesta. 

Vierailija
15/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas ymmärtämätöntä kommentointia. Kyllä itselleni ainakin nuo vauvakerhot ja - tapahtumat olivat henkireikiä tasapaksussa vauvavuodessa. Sieltä löysi myös vertaistukea ja samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Kyllä ihminen tarvitsee muitakin kontakteja kuin ydinperheen. Ymmärrän siis hyvin harmisi ap, sinulla on oikeus olla pettynyt. Parasta nyt vain hyväksyä, että nyt tuntuu tältä ja muistaa, että edessä on vielä monta parempaa vuotta oman lapsen kanssa.

Vierailija
16/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leikkipuistossa ei voi käydä? Ei niitä ole suljettu.

Ja koronakin leviää ulkona äärimmäisen huonosti.

Vierailija
17/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä taas ymmärtämätöntä kommentointia. Kyllä itselleni ainakin nuo vauvakerhot ja - tapahtumat olivat henkireikiä tasapaksussa vauvavuodessa. Sieltä löysi myös vertaistukea ja samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Kyllä ihminen tarvitsee muitakin kontakteja kuin ydinperheen. Ymmärrän siis hyvin harmisi ap, sinulla on oikeus olla pettynyt. Parasta nyt vain hyväksyä, että nyt tuntuu tältä ja muistaa, että edessä on vielä monta parempaa vuotta oman lapsen kanssa.

Oma aika olisi henkireikä ei muiden mammojen kanssa lässytys kakkavaippoista ja kilpailu siitä kuka tekee mitäkin ensin.

Vierailija
18/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää kommentointia. Toivottavasti tekään ette koskaan harmistu mistään sillä jollain menee jossain vielä huonommin.

Vierailija
19/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut isoäidit yli 70 ovat tavanneet lapsenlapsiaan? Vanhempani eivät ole en

ää työelämässä ( olen siis ap) ja nyt heillä olisi aikaa tavata, mutta eivät uskalla coronan vuoksi. He uskovat kaikkia auktoriteetteja ja pelkään, että jos kukaan ei koskaan julista corona-aikaa päättyneeksi tai sano että saa tavata, he eivät tule ikinä näkemään ainoaksi jäävää lastenlastaan.

Nytkin jos vauva vähänkin yskäisee puhelimessa ollessani, vastaus on heti, että nyt olemme tartuttaneet häneen koronan.

Olen ihan kädetön tässä tilanteessa ja tunnen huonoa omaatuntoa, kun eivät näe vauvaa ikinä- heillä ei ole älypuhelimia eivätkä osaa soittaa mitään videopuheluita muutenkaan.

Vierailija
20/27 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos te kaikki muut olette introverttejä kotona kyhnääjiä, jotka eivät ikinä tarvitse mitään aktiviteetteja tai muita ihmisiä. En mä itsekään sanoisi, että tämä korona pilaa mun pikkulapsiajan, mutta kyllähän siitä jotenkin tympeämpää ja tylsempää tuli, kun ei näe niitä äitituttuja ja etenkin huonommilla säillä oli kiva käydä jossain lasten kanssa sisätiloissa leikkimässä, myös ohjatut laulu- ja leikkituokiot ovat olleet lapsille mieleisiä ja kun ovat kotihoitolapsia, niin on kiva kun tuollaisista paikoista saa leikkiseuraa. Mulla on siis 3v, 2v lapset ja kohta syntymässä vauva. Ehkä vain yhden pikkuvauvan kanssa jaksaisi notkua sen muutaman kuukauden vain kotona kökkien ja kärrytellen, mutta kyllä tämän isomman kokoonpanon kanssa oli ihan kiva, että oli paljon vaihtoehtoja. No onneksi kesäaika vähän paikkaa tilannetta ja kesällä usea noista toiminnoista olisi muutenkin tauolla.