Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rockabilly ja rokkenroll piirit

Vierailija
26.05.2020 |

Millainen käsitys sinulla on heistä? Mielestäni kovin kovaäänisiä ja voimakkaita mielipiteitä omaavia. Mahdollisesti jopa pidetään väkivaltaa oikeutettuna ja lakia ei paljoa noudatella. Millon on pysyt pystyssä tai viinapäissään miiteissä ajellaan jenkkiautoilla. Ei toki varmasti kaikki ole tälläisiä, mutta jonkinverran kyllä kuullut tätä uhoilua.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät kyllä ole mitään erityisen lainkuuliaisia.

Tästä voidaan olla montaa mieltä. Monella rokkarilla tuntuu omat mielipiteet olevan ainoa oikea tapa hoitaa asioita ja pienistä lain rikkomisista ei välitetä sillä uhalla koska se on oikein omasta mielestä.

Niin kyllähän tuon rasistisuuden ja kovapäisyyden lisäksi paljon tullut huomattua monenlaista uhoilua lakia vastaan vaan se on sitten oma asiansa jos ei noudata. Syystähän ne on tehty.

Vierailija
22/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni kautta tullut tutuksi. Valitettavasti itsellä tulee sanasta rockabilly mieleen bensalta, hieltä ja vanhalta viinalta haisevat rasistiset öykkääjät ja heidän rinnallaan puolta nuoremmat huonoitsetuntoiset naiset esittämässä jotain muuta kuin he ovat. Tiedän ettei kaikki ole sellaisia mutta kohtaamani ovat just tuommoisia.

Autot ja jotkin vaatteet/meikit ovat kivoja mutta noin muuten ei ole ainakaan mun juttu.

Mistä sä nyt vedät tämmöiset puoltanuoremmat ja heikkoitsetuntoiset naiset? Mitäs väliä sillä on minkä ikäisen kumppanin itselleen ottaa. Kyllä ihan minun piirini tuntien on siellä miehillä monen ikäistä naista eikä ole tuntunut siltä, etteikö yksikään olisi seurasta pitänyt tai joutunut esittämään mitään. Ei kai kukaan heitä pakotakkaan mukaan.

Ja laista sen verran, että onhan niitä näissä piireissä niinkuin yllä mainitaan. Sitä on turha väittää vastaan, mutta silti suurin osa näistäkin tietämistäni tekee asiansa niin hyvin ettei ongelmia koidu. Kaikenkaikkiaan oikein fiksuja ja mukavia ihmisiä mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonraadot ympäristörikos suorastaan. "Musiikki" typerää lätkytystä. Vaattet, aatteet ja kampaukset..silmiä särkee ja sieluun sattuu.

Vierailija
24/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rockabilly on mamiksille, psykobilly rulez.

Vierailija
25/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites psychobillyt?

Vierailija
26/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rockabilly on mamiksille, psykobilly rulez.

Me vasta oikeita rokkareita ollaankin! Pitäkää tunkkinne muut ja leuka pystyyn.

Vierailija
27/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ero on psykopillyillä ja rokkapillyillä?

Vierailija
28/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites psychobillyt?

Tyypillinen av-mamma ei ole psychobillysta kuullutkaan.

Vierailija
29/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli kyllä pettymys kuulla tällaisia :(.

Olen vaan kaukaa katsellut autoja ja pukeutumista ja jotenkin kuvitellut, että meno olisi vähän kuin keskiajan elävöittämisjutuissa, joissa olen ollut mukana, eri aikakausi vaan. Miettinyt, että olisi kiva tutustua tarkemmin.

Olen ilmeisen suojeltua elämää elänyt nörtti.

Vierailija
30/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha mikä naurettava ketju. Eikö ihmiset saa tykätä ja tehdä mitä itse lystää.

Vierailija
31/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni kautta tullut tutuksi. Valitettavasti itsellä tulee sanasta rockabilly mieleen bensalta, hieltä ja vanhalta viinalta haisevat rasistiset öykkääjät ja heidän rinnallaan puolta nuoremmat huonoitsetuntoiset naiset esittämässä jotain muuta kuin he ovat. Tiedän ettei kaikki ole sellaisia mutta kohtaamani ovat just tuommoisia.

Autot ja jotkin vaatteet/meikit ovat kivoja mutta noin muuten ei ole ainakaan mun juttu.

Mistä sä nyt vedät tämmöiset puoltanuoremmat ja heikkoitsetuntoiset naiset? Mitäs väliä sillä on minkä ikäisen kumppanin itselleen ottaa. Kyllä ihan minun piirini tuntien on siellä miehillä monen ikäistä naista eikä ole tuntunut siltä, etteikö yksikään olisi seurasta pitänyt tai joutunut esittämään mitään. Ei kai kukaan heitä pakotakkaan mukaan.

Ja laista sen verran, että onhan niitä näissä piireissä niinkuin yllä mainitaan. Sitä on turha väittää vastaan, mutta silti suurin osa näistäkin tietämistäni tekee asiansa niin hyvin ettei ongelmia koidu. Kaikenkaikkiaan oikein fiksuja ja mukavia ihmisiä mielestäni.

Kuten kirjoitin niin omasta kokemuksestani ne revin, ja vielä laitoin perään että tiedän että kaikki eivät ole sellaisia, mutta kohtaamani ovat. Ketjun aiheena oli millainen käsitys kelläkin on ja minun kokemukseni on tämä. Tylsäähän se olisi jos kaikki tietyn piirin ihmiset olisivat samanlaisia. En minäkään ole samantyylisteni ihmisten kopio.

Vierailija
32/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ero on psykopillyillä ja rokkapillyillä?

Psyko yhtyy punkkiin= psychobilly

Esteettisempää rockabilly kyllä on.

Vierailija
33/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan kaukaa katsellut autoja ja pukeutumista ja jotenkin kuvitellut, että meno olisi vähän kuin keskiajan elävöittämisjutuissa, joissa olen ollut mukana, eri aikakausi vaan. Miettinyt, että olisi kiva tutustua tarkemmin.

Tai sitten olet vaan ymmärtänyt väärin alakulttuurien tarkoituksen. Se on osa normaalia elämää, ei mitään historian elävöittämistä tai larppaamista.

Vierailija
34/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet vaan ymmärtänyt väärin alakulttuurien tarkoituksen. Se on osa normaalia elämää, ei mitään historian elävöittämistä tai larppaamista.

Joo, ihan suosiolla myönnän että näin on käynyt. En tajunnut, että kyse on alakulttuurista vaan tosiaan luulin enemmän niinkuin harrastukseksi. My bad.

Vierailija
35/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan suosiolla myönnän että näin on käynyt. En tajunnut, että kyse on alakulttuurista vaan tosiaan luulin enemmän niinkuin harrastukseksi. My bad.

Onhan se myös omalla tavallaan harrastus. Harrastetaan sitä musiikkia, osa soittaa itse ja osa käy keikoilla tai kuuntelee levyjä, harrastetaan vanhoja autoja, ommellaan vaatteita. Eroavaisuus on siinä, että musiikillisissa tai muissa alakulttuureissa eletään sitä juttua omana itsenä nykyajassa, kun taas historian elävöittäminen ja larppaus on lähinnä roolileikkiä, eläydytään määräajaksi johonkin tiettyyn aikakauteen tai fiktiiviseen maailmaan, missä meidän reaaliaikaamme ei ole olemassakaan.

Vierailija
36/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin moni luulee. Asiahan perustuu pitkälti tämän alakulttuurin arvoihin ja mielipiteisiin, joista ollaan hyvin jäykkiä ja kovaäänisiä mikä näkyy vaikkapa rasisitisina ilmauksina ja vastalauseina asioita kohtaan. Pukeutumiset, autot ja muut ulospäin näkyvät "kivat" jutut ovat osa elämäntyyliä ja sitä millä ulospäin halutaan kannatuksensa näyttää.

Kannattaa ihan suosiolla tutkia historiaa ja lähteitä koko rokkari kulttuuria kohtaan.

Vierailija
37/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varsinaisesti kuulu mihinkääm "piireihin" mutra käyn keikoilla koska pidän rock/hevi musiikista ja keikkojen tunnelmasta. Porukka on mielestäni pääosin rauhallista ja mukavaa 😊 olen kuullut että esim Tuska festivaali on yksiä rauhallisimpia kesäfestivaaleja käytöshäiriöiden osalta.

Vierailija
38/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en varsinaisesti kuulu mihinkääm "piireihin" mutra käyn keikoilla koska pidän rock/hevi musiikista ja keikkojen tunnelmasta. Porukka on mielestäni pääosin rauhallista ja mukavaa 😊 olen kuullut että esim Tuska festivaali on yksiä rauhallisimpia kesäfestivaaleja käytöshäiriöiden osalta.

OLET EKSYNYT VÄÄRÄÄN LANKAAN. HEVARIT POIS ROKKAREIDEN LANGASTA.

Vierailija
39/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavia ihmisiä varmasti monet, mutta kyllä siellä porukassa on lähes valtaosa tuota white tr*sh porukkaa..

Vierailija
40/116 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat yhteyksissä moottoripyöräjengeihin.