Apua ensimmäisen vuokra-asunnon kanssa!
Eli vuokranantaja kysyi että pystyisinkö muuttaa heti kesäkuun alusta, mutta tajusin vasta nyt että kaikkien tukien(asumistuki, takuuvuokra) käsittely varmasti kestää. Onko minun mahdollista muuttaa vasta sitten heinäkuun alusta vai saako noita tukia jotenkin takautuvasti? En tiedä onko sillä vuokranantajalla kiire että minut haluaa sinne heti kesäkuun alusta( tämä oli ainoa kämppä mistä olen nyt saanut)
Apua asian kanssa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto kelaan. Yleensähän tuet saa, kun hakemuksen jättää ajoissa. Sitä en tiedä saako vuokravakuuden automaattisesti kaikki hakijat. Ei tietenkään vuokranantaja halua pitää asuntoa tyhjillään kuukautta.
Niin tota mietin et voisinko sen sopimuksen kirjoittaa jo 1.6 mutta tietysti pitääkö sitten omasta lompakosta maksaa vuokra ja kela maksaa takautuvasti sen takaisin minulle? Mutta entä sitten toi takuuvuokra? Voiko vuokrasopimuksen kirjoittaa ennekuin on päätös siihen?
Kela ei maksa kokonaan vuokraasi. Oletko edes selvittänyt paljonko saisit tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto kelaan. Yleensähän tuet saa, kun hakemuksen jättää ajoissa. Sitä en tiedä saako vuokravakuuden automaattisesti kaikki hakijat. Ei tietenkään vuokranantaja halua pitää asuntoa tyhjillään kuukautta.
Niin tota mietin et voisinko sen sopimuksen kirjoittaa jo 1.6 mutta tietysti pitääkö sitten omasta lompakosta maksaa vuokra ja kela maksaa takautuvasti sen takaisin minulle? Mutta entä sitten toi takuuvuokra? Voiko vuokrasopimuksen kirjoittaa ennekuin on päätös siihen?
Kela ei maksa kokonaan vuokraasi. Oletko edes selvittänyt paljonko saisit tukea?
Joo katoin sen laskurin kanssa
Niin onko järkevämppää muutta heinäkuun alusta koska tukia pitää hakea? Minulla ei ole juuri tilillä ylimääräistä ja joudun maksaan vielä nykyisestäni kämpästäni kesäkuun vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Niin onko järkevämppää muutta heinäkuun alusta koska tukia pitää hakea? Minulla ei ole juuri tilillä ylimääräistä ja joudun maksaan vielä nykyisestäni kämpästäni kesäkuun vuokran.
Jos saat nykyiseen asuntoon Kelalta tukea kesäkuussa, et voi saada sitä uuteen asuntoon myös.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla vetkuttelulla menee kämppäsi seuraavalle. Kesä on vuokranantajien kulta-aikaa, kun opiskelijat liikkuvat niin valmistuessaan kuin saadessaan opiskelupaikan. Harva varailee asuntoja, kun kumminkin löytyy joku, joka olisi heti valmis sinne muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla vetkuttelulla menee kämppäsi seuraavalle. Kesä on vuokranantajien kulta-aikaa, kun opiskelijat liikkuvat niin valmistuessaan kuin saadessaan opiskelupaikan. Harva varailee asuntoja, kun kumminkin löytyy joku, joka olisi heti valmis sinne muuttamaan.
No sitten pitää sopia jos vuokraanataja suostuu maksamaan kesäkuun vuokran loppukuusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat nykyiseen asuntoon Kelalta tukea kesäkuussa, et voi saada sitä uuteen asuntoon myös.
Asun nyt väliaikaisesti äitini luona joten vain äitini on saanut asumistuen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit juuri maksavasi vuokraa kämpästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit juuri maksavasi vuokraa kämpästäsi?
Maksan siitä jonkun osan
Eli vuokranantaja haluaa saada kämpästä vuokraa jo kesäkuun alusta. Jos haluat maksaa siitä vuokraa jo kesäkuun alusta niin voit sen tehdä. Haet heti kun sopimus tehty kelasta asumistukea ja saat ne takautuvasti. Se koska sinne muutat on oma asiasi mutta vuokranantaja haluaa vuokran kesäkuun alusta asti. Tukia saa takautuvasti kunhan olet ne hakenut ajoissa. Kela vastaa parhaiten mitä saat.