Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako jäädä vähän narsistisen miehen luokse jos yhteisiä lapsia?

Vierailija
26.05.2020 |

Ollaan yli 20v oltu yhdessä. Odotanko että lapset muuttaa pois kotoa vai lähdenkö jo nyt. Mies sanonut lunastavansa minut talosta ulos.
Narsismi tulee esiin sillä että hänen pitää olla oikeassa kaikessa, pikkutarkka, perfektionisti muiden tekemisissä,ei omassaan, huutaa jos joku on eri mieltä kanssaan ja riidan aiheuttaja on aina joku muu kuin hän. Pelaa pleikkarilla tuntikausia joka päivä. Ei oikein auta kotitöistä ym. Ainakaan riittävästi, keittiön pöydät saattaa siivota. Äitinsä on hälle kuin pyhä..

Ollaan pariterapiassa kerta viikkoon, onko mahdollista että muuttuu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sinua tekemään samaa virhettä kuin äitini. Hän jäi ja tuloksena on siskoni ja minä, kaksi aika rikkinäistä ihmistä jotka ovat joten kuten pääsemässä tolpilleen terapian kautta.

Vierailija
2/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee muuttumaan. Lähde pois suhteesta lastesi takia. Ajattele se näin. Lapsien ei tarvitse seurata sivusta vääristynyttä suhdetta ja narsistin luokse jäämällä näytät lapsillesi että tällaisen käyttäytymisen hyväksyminen on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin parikymmentä vuotta naimisissa narsistisen kanssa. Mies oli perfektionisti, kriittinen, aina oikeassa, syyllistävä (Ei ollut räyhäävä). Erosimme, kun lapset olivat kymmenen tienoilla.

Mies halusi ehdottomasti, että lapset jäävät vuoroviikoiksi. En tiedä mitä tapahtui, mutta molemmat katkaisivat välit isäänsä jossain vaiheessa, eivät suostuneet edes käymään. Toinen sairastui mt-ongelmiin.

Jälkiviisas on hyvä olla, mutta ehkä minä jäisin. Uhraisin itseni lasteni vuoksi. Erotessa muistan ajatelleeni, että minä olen se pehmuste isän ja lasten välissä, ja kun minua ei enää ollut, niin jotain lapsissa meni rikki. Tai sitten ei... ehkä ongelmat olisivat tulleet muutoinkin...

Vierailija
4/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee enemmän mieleen vaativa persoonallisuus kuin narsismi.

Vierailija
5/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap puhunutkaan narsistista, vaan narsistisesta miehestä.

Vierailija
6/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienempi lapsista oireilee jo nyt. Mietin onko ero sitten huono vai hyvä juttu hänelle, en tiedä. Ei ole hoidossa kun emme ole saaneet häntä sinne ja isä vastustaa. Mutta käy suihkussa miten sattuu ja syö miten sattuu. Minä olen se joka yritän huolehtia edes jonkinlaista rutiineista hällä. Nukkuu ja heräilee myös miten sattuu. Ollaan perheneuvovontaan menossa mutta mies kiistää avun hakemisen nuoremmalle. Ollaan siis lastensuojelun asiakkaita. Itsellä myös oma kontakti mt puolelle.

Ap

Vierailija
7/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativa ja epäsosiaalinen persoona voisi olla diagnoosi. Pelkää vieraita ihmisiä. On ahdistusta ja paniikkihäiriöstä ollut. Hoitoon en saa häntä.

Ap

Vierailija
8/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset menisivät, jos eroat?

Vierailija
9/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun saimme tietää, että mies on vastuuta ottamaton perfektionisti, jota ap nimittää narsistiksi. Vähän myöhemmine selviää, että ap itsellä on mielenterveysongelmia ja perhe on ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa.

Vierailija
10/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapset menisivät, jos eroat?

Varmaan isälleen, voisin ottaa heidät itsellenikin mutta luulen etten mt ongelmien takia saa. Eli isästä tulisi lähihuoltaja muuten yhteishuoltajuus.

Ap

Vierailija
11/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pienempi lapsista oireilee jo nyt. Mietin onko ero sitten huono vai hyvä juttu hänelle, en tiedä. Ei ole hoidossa kun emme ole saaneet häntä sinne ja isä vastustaa. Mutta käy suihkussa miten sattuu ja syö miten sattuu. Minä olen se joka yritän huolehtia edes jonkinlaista rutiineista hällä. Nukkuu ja heräilee myös miten sattuu. Ollaan perheneuvovontaan menossa mutta mies kiistää avun hakemisen nuoremmalle. Ollaan siis lastensuojelun asiakkaita. Itsellä myös oma kontakti mt puolelle.

Ap

Eroa. Olen itse narsistisen vanhemman uhri. Ero on ehdottomasti helpompi ja vähemmän traumatisvoiva asia lapselle kuin narsistin kanssa vakituisesti eläminen.

Moni kärsii vielä aikuisena narsistin aiheuttamista vahingoista, mutta enpä ole juuri tavannut ketään, joka olisi kovin pahasti traumatisoitunut vanhempiensa eron takia tai joutuisi setvimään sitä terapiassa vielä päälle kolmekymppisenä, mutta narsistin uhri ei välttämättä oikein toivu ikinä.

Jos epäilet, että miehelläsi on jokin persoonallisuushäiriö tai vaikka olisi muuten vaan kuspää, niin ei hän siitä muutu. Yleensäkin ihmiset harvoin muuttuvat ja lapsesi parhaaksi sun on oletettava, ettei hän muutu.

Lasten takia yhdessä pysyminen taitaa toimia vain, jos vanhemmat ovat edelleen hyviä ystäviä keskenään ja perhe toimii, mutta yleensä se ei toimi.

Vierailija
12/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, lähtisin tuollaisesta suhteesta nopeasti helvettiin. Narsisti on myrkyllinen jonka myrkyllisyyttä vahvistaa sen tahtoon alistuminen mihin valitettavan moni uhreista sortuu joko pelon tai liian ruusuisen kulissin unelman harhan takia :(

Ite en ole koskaan seurustellut (olen 20), mutta yläasteella kun kiusaajani olivat poikia, yksi asia oli varma. Jos seurustelee, mutta se on ongelmallista, on parempi olla yksin, kun kitua hiljalleen.

Ja tiedän kyllä, että asiat ei ole näin yksinkertaisia, mutta jos haluaa ongelma tyypistä eroon, pitää yrittää. Ja jos se ei suostu päästämään uhriaan pois väkivallan avulla, silloin voi tehdä rikosilmoituksen

Vierailija
13/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole lasten kannalta ihan sama, eroatko vai etkö. Mieti asiaa itsesi kannalta: mikä sinulle on hyväksi.

Vierailija
14/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eroa. Olen itse narsistisen vanhemman uhri. Ero on ehdottomasti helpompi ja vähemmän traumatisvoiva asia lapselle kuin narsistin kanssa vakituisesti eläminen.

Moni kärsii vielä aikuisena narsistin aiheuttamista vahingoista, mutta enpä ole juuri tavannut ketään, joka olisi kovin pahasti traumatisoitunut vanhempiensa eron takia tai joutuisi setvimään sitä terapiassa vielä päälle kolmekymppisenä, mutta narsistin uhri ei välttämättä oikein toivu ikinä.

Jos epäilet, että miehelläsi on jokin persoonallisuushäiriö tai vaikka olisi muuten vaan kuspää, niin ei hän siitä muutu. Yleensäkin ihmiset harvoin muuttuvat ja lapsesi parhaaksi sun on oletettava, ettei hän muutu.

Lasten takia yhdessä pysyminen taitaa toimia vain, jos vanhemmat ovat edelleen hyviä ystäviä keskenään ja perhe toimii, mutta yleensä se ei toimi.

Samaa mieltä, mutta: Narsisti ei välttämättä luovu lapsistaan, vaan pitää heistä kynsin hampain kiinni, jos lapset ovat hänen minuutensa jatke, Usein haluaa itselleen. Eli lapsi aika usein joutuu jäämäön elämään narsistin kanssa.

Vierailija
15/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kakara näkee, ettei kotona ole hyvä olla ja oppii vaan kieroon kasvaneet parisuhteen mallit, kun yritetään kärvistellä huonossa suhteessa "lasten takia"

Vierailija
16/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kanssa etten saisi lapsia, mies vetoaisi siihen että minulla mt ongelmia ja hän jää asumaan lasten lapsuuden kotiin. Hänellä ei ole lasten kanssa mitään rutiineista vaan itsekin valvoo myöhään ja pelaa koneillaan. Ruokaa saisi mäkkäristä tai hesestä. Ei osaa itse tehdä kuin tortilloja ruuaksi.

En tulisi kyllä saamaan lapsia mukaani. Näkisin heitä vain joka toinen vk loppu. 4v niin lapset ovat täysi ikäisiä.

Ap

Vierailija
17/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös sanonut että ottaa heti uuden naisen tähän taloon lapsille äidin malliksi.

Ap

Vierailija
18/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen kanssa etten saisi lapsia, mies vetoaisi siihen että minulla mt ongelmia ja hän jää asumaan lasten lapsuuden kotiin. Hänellä ei ole lasten kanssa mitään rutiineista vaan itsekin valvoo myöhään ja pelaa koneillaan. Ruokaa saisi mäkkäristä tai hesestä. Ei osaa itse tehdä kuin tortilloja ruuaksi.

En tulisi kyllä saamaan lapsia mukaani. Näkisin heitä vain joka toinen vk loppu. 4v niin lapset ovat täysi ikäisiä.

Ap

Saisit ainakin kokea millaista on avioeroprosessissa olla tyypillinen isä.

Vierailija
19/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös parisuhteen dynamiikka ylläpitää sairaita kuvioita. Ei välttämättä tilanne menisi eron jälkeen huonommaksi. Ainakaannmies ei niin vain ”ota” uutta naista.

Kysypä neuvoa sieltä lastensuojelusta. Mikä olisi lapsille parasta.

Vierailija
20/23 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä, mutta: Narsisti ei välttämättä luovu lapsistaan, vaan pitää heistä kynsin hampain kiinni, jos lapset ovat hänen minuutensa jatke, Usein haluaa itselleen. Eli lapsi aika usein joutuu jäämäön elämään narsistin kanssa.

Luinkin tuosta viestini kirjoitettua, että ap:n lapset saattaisivat jäädä miehen luokse. Heidän kannaltaan tilanne saattaisi siis pahentua.

Päälle 12-vuotias lapsi voi käsittääkseni itse päättää, kumman vanhemman luona asuu mutta en sitten tiedä, miten asia käytännössä menee tämmöisessä tilanteessa.

Ap:n pitäisi ainakin "pedata" tuo tilanne jo etukäteen niin, että tilanne on täysin viranomaisten tiedossa. Tuo, että mies ei halua hankkia apua oireilevalle lapselle on sinänsä jo aika vakava asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi