----ooooo HELMET to-su ooooo----
Kommentit (27)
Onhan se mukavaa, että kesällä on lämmintä, mutta mulle riittäisi muutama aste vähemmänkin.
Joona on nukkunut jo pitkään noin klo 22-9 yleensä herää kerran neljän aikaan. Viime yönä poika alkoi unissaan potkimaan jo puolen yön aikaan ja nukkui aamuyöhön asti levottomasti. Loppuyön nukkui sitten meidän vieressä hyvin. Johtuisiko sitten näistä helteistä.
Minkki: Meillä esikoiselle ei kelvannut mikään velli millään tutilla ennen kuin joskus 7-8 kuukauden iässä. Sitten alkoi kerralla kelpaamaan niin hyvin, että vetäisi aina pari purkkia kerralla. Meillä myös Ainun luonnonkuminen velllitutti oli paras. Joonallekin aion sitten puolen vuoden iässä tarjota velliä, jos kelpaa. Tietysti aiemmin, jos tuntuu tarvitsevan, mutta vielä ollaan täysimetyksellä ja hyvin tuntuu riittävän.
Nyt pitää mennä laittamaan esikoinen nukkumaan, palailen...
nonnu78 & pojat
Huh huh, ompas ollut tosi lämmin päivä! Ensimmäinen kerta koko kesänä, että minäkin sain olla monta monituista tuntia ulkona!! Onni-poika oli suht kiltisti rattaissa ja jopa nukkui niissä niin äitee ja iskä sai kierrellä kaupungilla! Jipii! En raaskinut ostaa niitä matkarattaita vaan ostinkin semmoisen lelukaaren entisiin rattaisiin ja ainakin tänään Onni viihtyi rattaissa vaikka ensin meinasikin kiljua... Saapa nähdä mikä on meininki huomenna?!
Ollaan oltu koko viikko reissussa. Alkuviikosta kävin Oulussa ja loppuviikosta mentiin mökille. Ihan hyvin sujui mökkielämä Onnin kanssa vaikka juoksevaa vettä ei ollutkaan. Ja poika nukkui hyvin upouudessa matkasängyssään =)
Ajattelin yrittää mennä ensi viikolla mökille uudestaan, kun siellä oli niin ihanaa! Ei juurikaan hyttysiä joten voitiin olla Onnin kanssa kaikessa rauhassa ulkona köllöttelemässä! Pitää vaan houkutella joku kaveriksi, kun miehellä loppuu loma :( eikä saunomiset ym. onnistu Onnin kanssa kahden...
Meilläkin on käytössä Ainun luonnonkuminen vellitutti ja se on lemppari. Kyllä se silikoninenkin kelpaa mutta paremmin uppoo vellit siitä rumasta ruskeesta! =)
Meillä on jotenkin jääneet nuo kiinteiden maistelut junnaamaan siihen pelkkään maissiin. Jotain hedelmiä on koitettu mutta ne ei oikeen oo maistuneet. Perunaa olen jo viikkokaupalla aikonut antaa " ensiviikolla" mutta aina se jonkun asian takia siirtyy... Mietinkin, että uskaltaisko sitä antaa suoraan sitä peruna-porkkanavelliä siis ilman, että kumpaakin on eka maistettu yksinään? Ja miten paljon/usein te annatte velliä päivässä? Tuntuu, että meillä se velli uppois paljon paremmin kuin maito...
Noh mutta täytyneepä siirtyä siivoilemaan keittiötä ettei olis niin kamalan sekainen huomenna...
-kumppari&onni 4 ja puoli kk:tta-
Aloiutin siis viikko sitten ma antamaan ensin aamulla perunaporkkana velliä hiukan ja sit aamupäivällä viel perunaa äidinmaidlla löysytettyn' . Illalla jo tyttö joi sit halulla puol desiä perunaporkkanavelliä, ilman mitään ongelmaa. Eli mä en maistattanut erikseen perunaa ja porkkanaa vaan annoin velliä " suoraan" . Nyt meillä syödään aamuin illloin velliä 1dl ja sit perunaa tai peruna porkkanaa noin 1/3 pilttipurkillista tosin teen ne itse. Nyt ollaan lähdössä reissuun ja ajattelin kokeilla pilttiä kaupasta. Sitä peruna porkkanaa. Kun tullaan kotiin niin teen sit taas itse ja alan pakastaakin kuutioissa. Mutta mun kysymykseeni ei tullut yhtään vastausta, mitä ihmettelin, eli antaako joku jo kaksi kasvisateriaa päivässä hiukan yli nelikuiselle?
Semmosia tänne. Terkut taas kaikille
' T:MInna j ELsa 4kk ja 1 vkoa päälle hiukan ylikin
Niisku65, Silva on myös kova syömään velliä ja olen antanut kerrallaan sen 2 dl. Lähes aina imuroi koko satsin ja toisinaan kitisee kun hyvä loppui kesken. Eilen laitoin pulloon 230 ml ja söi kaikki. Laita vaan sinäkin enemmän jos Mirolle maistuu, ei siitä haittaakaan ole.
Pukelon päikkärit on menneet helteillä tosi huonoiksi ja muutenkin tyttö on ollut tavallista itkuisempi. Joko johtuu helteistä tai sitten ilmiö on sama kuin 3 kk:n rokotuksen jälkeen, silloinkin Silva ryhtyi muutama päivä rokotuksen jälkeen rähisijäksi. Lienee sattumaa.
Kovasti pitäisi päästä istumaan, sitteri on nykyään aivan poissa muodista. Silppu ei edelleenkään käänny muuta kuin kyljelleen ja nytkin urputtaa tossa lattialla kun ei pääse mihinkään.
Oodi77, naapurin rouva juuri sanoi, että jokainen lapsi putoaa ainakin kerran jostain, niiden muksu oli aikoinaan pudonnut sängystä nenilleen. Ei käynyt siinäkään pahasti.
Kumppari, voithan sitä " perkkuna" velliä (toissapäivänä mies kysyi multa mitä velliä annetaan, no perkkunaahan toki) antaa, jos jotain tulee niin selvität jälkikäteen kumpi aiheuttaa reaktion.
Miina1980, annan vain yhden kasvis- tai liha-aterian ja toisen hedelmää, tai sitten hedelmän jälkiruoaksi varsinaisen aterian päälle.
Minkki75, joko olet toipunut :)? Toivottavasti oli hauskat juhlat!
Nyt on niin kuuma että joutuin alakertaan...
KL.
kamala pakata ukon kämppää nytten..
nyt sitten on irti lähtevä tavara hilattu tänne..enää ku keksis mihin ne huonekalut laittais, ukko oli nopee sillon marraskuussa ja osteli vaikka mitä sinne boxiinsa..ei niitä oikeen viittis kaatiksellekkaan viedä..no varastoa siivoomaan sitten..
mä annan kans vaan yhden kasvisaterian päivässä, mut aamulla syödään puuroo, sitä " lounas" liukuvalla aika käsitteellä on kasvisateria+hedelmää, sit iltapäivällä hedelmää jos maistuu. illalla 2dl velliä ja maitoo aina ku näyttää tarvetta olevan. nyt menee enemmän maitoo ku ruokaa, helteistä johtuen. Mä teen kaikki kasvismössöt itse, puurot vielä niitä ensi puuroja ja velli purkista. Hedelmää tuoreena ja purkkina.
Lihaa ajattelin aloittaa piakkoin, ei oo mitään kiirettä siihen. Nyt olen antanut kuorittua kurkkua ja porkkanaa käteen imuteltavaksi ja ne maistuu tosi hyvin. Uusin suosikki on se melooni.
Tyttö nostaa ittensä nyt konttausasentoon, saa nähdä millon se oikeen lähtee menemään kunnolla. Siis kaikilla noi hampaat nyt ´pukkaa pintaan, meillä ne on jääneet sitten tohon samaan vaiheeseen ku 3 kuukautisena, eli kutittaa mut eivät tuu ulos...
no mä jatkan purkamista.
kuumetta ja hikinen lapsi
Tultiin pari tuntia sitten sieltä anoppilasta ja ehkä oltiin vähän tyhmiä, kun sinne mentiin näin kuumalla. Heiän asunto on nimittäin kuin sauna ja ulkonakin on paljon kuumempi kuin meillä. Kotona ois siis ollut viileämpää. Eilen oli kyllä ihan tajuttoman kuuma. Varjossakin vaan hiki valui. Tuolla anoppilassa ei tarvitse onneksi muuta tehdä kuin olla paikallaan. Täällä kotona kun ollaan, käydään joka päivä puistossa ja sinne kävely on aika hikistä hommaa. Varsinkin jos joutuu kävelemään auringossa.
Helmikin on alkanut nukkua paljon huonommin. Ennen nukkui yhdet 3 h unet ja edelleenkin nukkuu silloin 2-3 h, mutta herää koko ajan niiden unien aikana. Noiden lisäksi nukkuu 2 x n. 45 min unet. Yöunet on 9-10 h, joten kamalan paljon ei unta vuorokaudessa tule (jos vertaa siihen, että esikoinen nukkui vielä 2,5-vuotiaana melkein 14 h/vrk). No, ehkä ne unet tästä taas jossain vaiheessa pitenee.
Helmi haluaa istua joka paikassa, joten sitterissäkin nousee itse istua nököttämään. Rattaissa kun makaa, yrittää myös päästä niissä ylös. Meillä on vaan rattaissa valjaat/vyöt käytössä, joten yritykseksi jää nousu. Helmi on yleensä vaipanvaihdon yhteydessä ilmakylvyssä 5-20 min ja yritän silloin pitää pyyhettä Helmin alla. No, eihän Helmi ole kuin sekunnin sen pyyhkeen päällä ja on sen jälkeen peruuttanut siitä pyyhkeeltä pois ja pissannut lattialle/matolle/sängylle. Helmi on parin viikon aikana oppinut tarttumaan leluihin ja muihin tavaroihin jo ihan kunnolla (juhannuksena se oli vielä vähän haparoivaa) ja on tosi hassun näköinen, kun ottaa tutin itse käteen ja yrittää laittaa sen suuhun. Yleensä tutti on vain menossa suuhun väärin päin. Nukahtaessaan Helmi on alkanut imeä peukkua, eikä huoli silloin tuttia. Söpöä! Vaikka sitten kun toi peukun lutkutus alkaa olla jatkuvaa, niin pitää yrittää tunkea tuttia tilalle.
Nyt on pakko mennä laittamaan puhtaat pyykit telineeltä kaappiin ja märät harsot ym. vaippapyykki koneesta telineelle.
T:Fassiloora ja Helmi (ensi viikolla 5 kk)
Pikainen moi !!
Vellistä : meillä Ainun luonnonkumi tutti ja peruna-porkkana velliä oon koittanu tuupata ihan sellaisenaan. Maanantaina meinasin mennä maissivelli kauppaan jos se sitten uppois !!
Vähän jännittä kun Osku on isän kaa nyt sitten kaksin ja yö sekä iltasyötö joutuu hoitaa ;) huoh....
Nyt pitäis vaan relata ja ottaa tuota Lapin kultaa :) eikä murehtia. Osku kyllä syö toosi hyvin mössöjä lusikalla ja juo nokkamukista maitoa että ei se " pallero" nälkään kuole , eriasia on tietty jos äitiä tulee ikävä!
OOdi : lapset toipuu kolhuista tosi hyvin !! Jos kaikki hyvin niin ota rennosti, niitä sattuu ja tulee sattumaan. Toki eihän sitä toivois mutta kyllä muistan esikon aikaan kun liikkumaan rupes niin ei sitä aina tajunnu kun selkäs käänsit niin kups ja muks ;) Sängystäkin tippu pari kertaa eikä mitään tullu !
Jep ny lähtee moikka :)
Minkki ja Oskari