Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----ooooo HELMET to-su ooooo----

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan huomenna menossa mummolaan viikonlopuksi joten pakkaamista sitten riittää...vaunut vein jo autoon ja olen sitten laitellut vaatteita sun muita kasaan... taitaa tulla melko helteinen viikonloppu joten olenpa taas onnellinen, että meidän vanhassa autossa on ilmastointi :)

Poika taas eilen kikkaili syöntinsä kanssa... söi kyllä velli-maitosatsinsa ihan suht pienellä kikkailulla, mutta sitten se vimppa maitosatsi ei enää uponnutkaan ja niin sitten herättiin 4.30 syömään. No, poika kyllä nukkui sitten melkein kymmeneen, että en taida valitella. Pahin aika yöstä mun mielestä on herätä 2-3 aikaan, en meinaa enää millään saada unta! Sitten jos herää 4 jälkeen niin nukahdan paljon helpommin.

Miehellä alkaa loma, jes! Onkin sitten sukuloimista sun muuta pippalointia tiedossa...on kihlajaiset ja sitten ne miehen kolmikymppiset. Häissä ei olla muuten oltu pariin kesään, sitä ennen oltiinkin joka kesä...viimeiset häät oli omat vuonna 2004 ja sitten onkin ollut hiljaista :)

Pojan reidessä on ihan ihme jälki! Sellainen pyöreä punainen (halkaisija reilu sentti), josta iho kuoriutunut pois. Se ei ole mitenkään turvoksissa, mutta aina inhottavan näköinen. Soitin siitä eilen neuvolaan ja arvelivat, että paarma puraissut....niitä täällä on kyllä riittänyt. Toivottavasti alkaa parantua pikkuhiljaa tai menen ensi viikolla näyttämään sitä jonnekin.

Jepulis, pitää mennä laittamaan pyykit kuivumaan! Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja Eetu 5kk + 5pv

Vierailija
2/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen Vantaan Ikeassa, oikein onnistunut reissu. Olen tainnutkin aikaisemmin puhua teoriasta, jonka mukaan on olemassa kahdenlaisia Ikea-ihmisiä: puolentoista tunnin ja neljän tunnin, riippuen siitä kuinka paljon aikaa saa huonekaluostoksilla kulutettua. Minä ja miespuoleinen ystäväni kuulumme ehdottomasti edellisiin ja siksi käymmekin mielellämme yhdessä ostosreissulla. Puolentoista tunnin ihmiset eivät voi lähteä jälkimmäisten kanssa Ikeaan, koska miten h*lvetissä siellä saa kulutettua neljä tuntia. Vastaavasti neljän tunnin ihmiset eivät voi lähteä edellisten kanssa, koska tartteeko juosta niin stanan lujaa, eihän tässä ehdi mitään?!

No, pointti oli se, että meistä tuli kertaheitolla neljän tunnin ihmisiä, ainakin eilisen reissun puolesta. Miesystävä (mikä on korrekti nimitys miespuoleiselle hyvälle ystävälle :-o?) oli ostamassa sänkyä ja siihen patjoja, joten säätämisessä meni aikaa. Ja voisi ehkä sanoa että tyypillistä miehelle -mies valitsee kuvastosta sängyn, päättää ostaa sen, valitsee sopivan patjan, vuokraa pakettiauton, ajaa yli 200 km Ikeaan vain huomatakseen, että haluamaansa sänkyä saa vain toimitusmyyntinä. Mutta ei hätää, yksi kpl sänkyä, joskin erivärisenä, sattui olemaan varastossa. Huh!

Ensi viikolla lähden pariksi päiväksi kotikonnuille, joten piipahdan todennäköisesti silloin Espoon Ikeassa.

Eipä muuta -kunhan Pukelo herää, lähdemme katsomaan autoja. Miehellä taitaa olla autokuume. Ja kieltämättä olen minäkin haaveillut isommasta autosta, sellaisesta, johon koko perhe koirineen päivineen mahtuisi mukavasti. Saahan sitä unelmoida :).

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2004 mentiin mekin naimisiin, hääpäivä on ensi viikolla eli 13.7. :).

KL.

Vierailija
4/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko&Sasuliini: Heti ekaks,kun vielä muistaa. Mekin mentiin 2004 kesällä naimisiin mutta jo 5.6, joten hääpäivä meni jo :)

Aleksi oppi eilen illalla kääntymään selältään mahalleen. Nyt ei enää pysy yhtään selällään vaan hyvin pian kiepahtaa mahalleen. Kerran teki sellaset käännökset et pyörähti eka selältään mahalleen ja sit vielä takas selälleen va muuten tuo mahaltaan selälleen meno ei oo onnistunut.

Oon täällä ihan hirmu innossani, kun on se niin ihana seurata,kun poika oppii kaikkea uutta. :) Eka lapsi,kun vielä on niin ei oo ennen saanu tällaista kehittymistä seurata.

Aivan hepakoissani täällä oon :)

Lisäksi Aleksi oppi myös heti perään sellasen, että mahallaan pääsee liikkeellekin. Laittaa jalat mahan alle konttausasentoon ja nenä maassa ittteään eteenpäin kiskoo. Välillä taas jalat on suorana ja poika nousee käsien varaan ja varpailla itteään eteenpäin puskee..Tyyli näkyy vaihtelevan mut eteenpäin mennään :)

Ei enää yhtään pysy peitolla minkä oon lattialle laittanut vaan jo ympäri olohuonetta menee :)

On tämän aamun viihtyny itekseen ährätessä tosi hyvin,kun yleensä heti on ruvennut kiukkuamaan jos mä olen kadonnut silmistä. Nyt on riittänyt näissä uusissa jutuissa niin paljon tekemistä,että oon aamun saanu rauhassa kotihommia tehdä.

Kiva kertoa terveydenhoitajalle näistä uusista jutuista,kun tänään on se neuvola.

Yöunia nuo uudet kuviot pikkusen vaan häiritsi, kun Aleksi meni vasta n.klo23 nukkumaan ja heräsi jo klo5 jälkeen.Söi tietty pitkin yötä suunnilleen 2h välein. Valvo 2h ja nukkui sitten vielä pari tuntia lisää.Yleensä se nukkumaan meno on klo21-22 ja herätys klo9-11.

Mulla on ruvennut taas maito pakkaamaan ihan älyttömästi rintoihin. Näköjään ne minipillerit vähensi maidontuotantoa, kun niiden aikana ei tuntunut rinnat näin täydeltä. Kun ei minusta tuo poika oo syömistä ainakaan vähentänyt. Oli tuossa aamulla peräti 4h syönnin väli vaikka nykyään yleensä väli on ollut jotain 2-2h.

Tosi kiva kuulla paljon Aleksi on kasvanut. Tosi pitkä roikale minusta on :)

Va pitääpä nyt ruveta leikimään tuon vekaran kanssa.

Hyvät viikonloput! Jos en satu ehtimään kirjottaa..

En yhtään tiedä vielä olenko nyt sitten millon sinne mummolaan menossa vai mennäänkö sitten mökille.

-Mirjami ja Aleksi 4kk3vko ja neljä päivää-

( Jos nyt aivan tarkkoja ollaan :) )

Vierailija
5/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä isäntä veisi romanttiselle illalliselle tai jotain :)

Meidän epeli oppi sitten tänään kääntymään mahaltaan takaisin selälleen! Teki sen ihan kaksikin kertaa...en tiedä menikö sitten vahingossa, mutta vitsi että oli pojalla leveä hymy!!!

Sasuliini ja päikkäreillä oleva Eetu

Vierailija
6/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas viikon katkon jälkeen linjoilla... Nyt on sitten vaihdettu liittymä ja saa olla taas rauhassa koneella. Vaikken näillä ilmoilla juuri muutenkaan ole viihtynyt sisällä...

Eetu on aloittanut kiljumisen ja niin äänekkäästi että meinaa mennä äidiltä ja iskältä kuulo! Ja yhtään ei Eetu viihdy enää lattialla selällään saati sitten hoitopöydällä (vaipanvaihdot on yhtä tuskaa!) Olis niin paljon hauskempaa olla vaan mahallaan ja katsella maailmaa.

Meillä kanssa mies aloitti maanantaina lomailun. Ja kyllä se vähän kieltämättä ottaa päähän kun ei enää saakaan tehdä niinkuin ollaan Eetun kanssa tehty, siis ei ole sitä tavallista päivärytmiä, vaikka toki olen iloinen että mies on meidän kanssa, eikä mun tarvii täällä yksinäni kököttää... Mulla meni eilen (jo) hermot siihen, nukkui puoli kymmeneen, kun me noustiin Eetun kanssa jo kuuden aikoihin! Yritin kyllä kolistella ja kaikin puolin mekastaa että heräisi, mutta ei niin EI! Ja loppupäivän valitti sitten kuinka on väsy yms, argh!

Tänään oltiin kaupungilla, käytiin testaan yhtä autoa, oltais käyty kyllä useampaakin, mutta sattu oleen juuri koeajossa... No, eipä sinänsä meillä ihan toimivat autot kummallakin.

Aloitettiin tosissaan parisen viikkoa sitten nuo kiinteät. Ja ollaan maisteltu jo kolmea makua. Milloinkahan vois aloittaa " toisen lämpimän" aterian tarjoilun? Entäs puurot ja vellit? Niin ja jostain luin että puuro olisi parempaa kuin vellit, Miksi?

Mulla oli joku ihmeen allerginen reaktio tai jotain viime pe. Puhuin kaverini kanssa puhelimessa ja mun oikea silmä rupesi kutiamaan ja kirvelemään ja polttamaan yms. Hetken päästä se oli aivan tulipunainen ja kävin apteekissa hakemassa silmätippoja, joita en kuitenkaan saanut kun täti lähetti mut lääkärille, mutta eipä lääkärikään oikein osannut sanoa mitään, antoi vaan jotain voidetta jota laittaa silmään ja kotiin lepäämään... Olipa mukava perjantai! En sitten tehnyt mitään muuta kuin makasin sängyssä ja mies leikki ja viihdytti Eetua ja toi tissille kun herra sitä kaipasi. Mutta nyt on silmä taas ok! onneksi!

Nyt tarttis mennä herättään Eetu ja pakkaamaan tavaroita, kun ollaan menossa Eetun kummisedän mökille, on tuossa n 10km päässä. Aah ihanaa pääsee uimaan!!!

Napero ja Eetu kohta 5kk (ei ole mulla enää pientä vauvaa, BYÄÄÄ!!!

Vierailija
7/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vilukissa olen ihan innoissani, kun on niin lämmin (vaikka ei täällä rannassa ole koskaan kunnolla kuuma)! Huomenna lähdetään viikonlopuksi taas anoppilaan, kun heillä on järvenrantatalo, niin pääsee tarvittaessa järveen lillumaan. Vaikka mä en ole mikään vesi-ihminen. Viime kesänä kastauduin 2 kertaa, en siis edes käynyt uimassa. Tänä kesänä olen juhannuksena kastautunut NILKKAAN asti... (oli niin kylmää, etten päässyt pidemmälle).

Helmiä ei näytä onneksi helteet haittaavan. Meillä on kotonakin ihan siedettävän ok lämpötila. Ainoastaan yöllä, kun herään ekan kerran Helmiä syöttämään, mulla on hiki. Mä tyhmä en laittanut tänään itselleni selkään aurinkorasvaa ja se on nyt sitten ihan punainen. Ja koska mulla ei ole mitään kesäpäähinettä ja juon ihan liian vähän, on päätä särkenyt vähän nyt illalla. Huomenna laitan vaikka jonkun typerän karjakko-huivin (mieheni antama nimitys) päähäni ja kittaan vettä litra kaupalla, ettei tule päänsärkyä. Miehen sisko oli meillä tänään iltapäivästä iltaan ja meidän oli miehen kanssa tarkoitus käydä rullaluistelemassa, mutta ei jaksettu mennä. Esikoinen kävi pyöräilemässä tuolla Kaivarissa ja siinä sai itse liikuntaa, kun pitää juosta perässä.

Helmi oli tänään jo klo 22 omassa sängyssään umpiunessa, samoin esikoinen. Mäkin olen melkein valmis menemään nukkumaan. Harsot taittelen kuivaustelineeltä vielä vaipoiksi. Ihmeellistä, että voisin päästä jo ennen klo 23 nukkumaan. Kerran olen mennyt Helmin syntymän jälkeen ennen klo 23 nukkumaan. Jospa menisin tänään toisen kerran.

Ai niin, siitä rintatulehduksesta. Kävin tänään varmuuden vuoksi terveyskeskuksen lääkärillä, koska rinnassa tuntuu nyt joku kova patti, mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei mulla enää ole mitään rintatulehdusta. Ei kyllä sanonut, mikä se patti on. Jos ei parissa päivässä lähde pois, menen kyllä uudestaan lääkärille. Ettei ole mikään vakava patti!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
8/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Helmet!

Laitanpa meidänkin kuulumisia pinoon -taitaa kyllä pinojen lukijat harventua näin heinäkuussa, mutta ainakin itse etsin tältä palstalta aina ekana helmien pinon ja luen, mitä porukalle kuuluu. Vaikka suurinta osaa ei ole koskaan tavannut, niin olette jotenkin " tosi tuttuja jo" -useimpien vauvatkin muistan jo nimeltä :-DD

Meillä tulee ensi viikolla se 5kk mittariin ja kovasti ja hartaasti odotan, koska pikkumiehen elämä muuttuu tyytyväisemmäksi. Mä vieläkin muistan, kuinka kaverini kävi ennen Leon syntymää 4kk tyttönsä kanssa meillä kahvilla ja tyttö istui koko vierailun hiljaa ja tyytyväisenä turvakaukalossaan -ei inahtanutkaan. Mä tsemppasinkin itseäni ne pari ekaa koliikki-kuukautta (tai mitä lie) että 4kk kohdalla helpottaa. Niin juu helpotti 3kk kohdalla, mutta 4,5kk kohdalla alkoi taas. Voi itku.

Kai meille nyt sitten vaan on siunaantunut tällainen eloisampi ja itkuisampi tapaus -en muista, että Leo olisi koskaan ollut 3h putkeen tyytyväinen. Aina siihen joku kriisi iskee.

No, hyvät uutiset: maitoallergiaa ei ole. Olin 2vkoa maidottomalla dieetillä, eikä vaikuttanut ihoon mitenkään eli olemme palanneet normaaliin ruokavalioon, johon kuuluu iltavelli. aaah... heti kun velliä annettiin ekan kerran niin Leo nukkui välittömästä läpi yön ja meni illalla nukkumaan ilman mitään kriisiä -on se tehokasta ainetta tuo maissivelli.

Imetys päättyi tällä viikolla. Päätin, että ruoka-aineallergian jäljittäminen on kaikkein helpointa ja varminta kun en imetä. Silloin tiedän tasan tarkkaan, mitä ruoka-aineita Leo syö ja uudet ruuat saa testattua yksi kerrallaan. Sitäpaitsi munaton-soijaton-viljaton-mitä-lie-ton ruokavalio kuulostaa yksinkertaisesti liian vaikealta mun noudatettavaksi. Maidoton oli suhteellisen helppo -tosin siinäkin tuli lipsahduksia kun en tajunnut, että esim. grillimakkarassa on maitoa!

Imetyksen päättäminen tuntuu omituiselta. En tiedä miksi. Tavallaan helpottava, koska olen sitä pähkäillyt jo jonkin aikaa ja nyt tämä mahdollinen allergiahässäkkä antoi sen viimeisen sysäyksen. Tavallaan haikealta, koska onhan se aika lutunen kun tissittelee... tosin tissistä syöminen on viimeisen kuukauden ollut sellaista ihme koheltamista, ettei touhusta tahdo mitään tulla.

Mitäs muuta. Eilen tultiin mökiltä. Oltiin 4pv reissussa ja voi luoja sitä tavaramäärää! Mondeo natisi liitoksistaan kun meidän perhe (vanhemmat, leo ja koira) matkasi mökille. No, tulipa todistettua että koira mahtuu aika pieneen tilaan kun seurana takakontissa on vaunut ja matkalaukku ja ties mitä. Käytiin veneilemässäkin -ostin Simpulle pelastusliivit. Vähänkö se oli suloinen siellä pelastusliivien keskellä. Nokka näkyi juuri ja juuri.

Jeps, nyt tulee niin pitkä viesti, ettei kukaan jaksa enää lukea. Palaan taas myöhemmin chattailemaan.

Oodi ja Leo

Vierailija
9/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helteen lomassa koitellaan selvitä ;)

Kysymys kuinka ihmeessä saatte sen vellin menemään ? Onko jotain kikkakolmosta siihen ? Meidän Oskari vaan irvistelee ja pistää sellaiset huudot että naapurin korttelissakin kaikuu !!

Meillä on rauhottunu elämä -koputtaa puuta ainakin nyt pariksi päiväksi kun ooon sitten antanu vähän isompia annoksia tuota sapuskaa . Tissiä menee edelleen yhtä paljon tosin yösyötöt rajoittuu kahteen :) en s yö sitten tietty valvotaan nyt kun mainostan tässä.

Jep mulla on huomenna polttari harjoitukset ja lähdetää siis vetää tyttöjen kaa kännit !! Ihan pelottaa ja hirvittää kun tuo kuningas alkoholi ei ole vieraillut tässä nassussa sitten öö milloinkas se oli ennen raskautta. Iskä jo harjoitteli yks ilta pojan nukkumaan laittoa syöttöä yms. Niin kamala huuto oli ollu 2 h mut oli sitten rauhottunu ja nukahtanu -ehkä tajus ettei tissiä tule ;)

Jep pakkanen täynnä maitoo jos sitä edes menee -voihan sitä yhden illan vaikka soseeella elää, ei kai se siihen kuole.

Nyt kuuluu huuto joten moikka

Minkki ja Oskari 4,5 kk

Vierailija
10/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tänne hehkuttamaan!!!

Illalla Eetu otti mun sormen suuhunsa ja olin tuntevani siellä jotain kovaa... No, katsahdin sitten tarkemmin, ja oikein aavistin siellä alhaalla pilkisti pienen pieni valkoinen hampaanalku! Voi, vitsi! Eikä Eetu ole edes hirveämmin itkeskellyt koko asian takia! Tosin kaikki mitä ollaan herran eteen laitettu on mennyt suuhun ja " hangattu" on tosi paljon tavaroilla ja leluilla, ja sitten on nuo " purulelut" olleet tosi in, mutten silti kuvitellut vielä Etskulle tulevan hampuja piiiiiiitkään aikaan. Niin ne meidän pienet vauvat kasvaa! Nyyh! *Meitsi täällä potee päivä päivältä kovempaa vauvakuumetta!!!*

Napero ja yksihampainen Eetu vajaa 5kk

Vierailija
11/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy: Oliko sinulla saksan kieli hallussa?

Vierailija
12/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran sitä osaan ja lisää opiskelen koko ajan :) Kuinka niin?

Jospa tähän laittais kuulumiset samaan syssyyn.

Inkeri kasvaa hurjaa vauhtia. Neuvolassa kävimme tiistaina ja neiti oli jo yli 8kg. reidet on todella rehevät ja posket näkyy naapuriin saakka (suloinen). Hyvin kyllä maistuu ruoka joten ei mikään ihme. Inkerille ei ole tullut mitään vaivoja mistään uudesta ruoka-aineesta. Kasviksia mnee koko kirjo, samoin viljat, lihaa ja hieman hapanmaitovalmisteita (Tuttelin).

Kääntymään Inkeri oppi parisen viikkoa sitten ja nyt koittaa kovasti päästä eteenpäin eikä se kaukana enää ole. Isosiskon kanssa touhuilu on kaikkein ihaninta. Todella paljon Alina jaksaakin Inkerin kanssa touhuta.

Meillä koti tyhjenee hyvää vauhtia. Elämme viimeiset viikot varmaan hyvin tyhjässä kodissa. Tarkka muuttopäivä ei ole vielä selvillä, mutta sekin selviää heinäkuun lopussa. Jännittää niin vietävästi!

Nyt keskeyty kirjuuttelu kun rinkeli päätti herätä..

Birdy Ja Rinkeli 5kk (tasan)

Vierailija
13/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babyhaus-online.de/product_info.php?info=p38_PEG-Pliko-P3.ht…. Ajattelin tilata täältä matkarattaat ja haluaisin vielä varmistaa kauanko toimitus kestää, tänne Suomeen.

Siellä kyllä ilmoitettu 3-4Tage(olivatko ne päiviä?), mutta haluaisin vielä laittaa niille s. postia ja varmistaa, kun olisi kiire rattaille.

Vierailija
14/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tuo tarkoittaa eli tuossa ajassa pitäisi tulla. Huomasitko, että toimituskulut on aika suuret? Itse maksoin postikuluja 15¿ ja toivat kotiin saakka. Oletko vertaillut eri paikkoja? Esim. www.mytois.de.

Birdy

Vierailija
15/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin Mytoysin sivuja ja siellä näytti olevan paljon rattaita tarjouksessa (hyviä sellaisia). Koitan laittaa tähän linkin http://www.mytoys.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/DEU/Mt_Br…

Toivottavasti toi toimii, olen surkea näissä :)

Birdy

Vierailija
17/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut helteisestä Turusta... ollaan oltu tontilla maalilemasssa aina varjon puolella ja silti mä paloin komeasti. Elsa viihtyy kyllä vaippasiltaan varjossa ja nukkuukin päivisin. Öisin sit taas... hm. Mä laitoin sille uudet pinnasängyn suojat ja niitä ihmetellessä tai jotain on viime yöt mennyt. Nukkuu korkeintaan kaks tuntia, ja sit herää virkeänän potkimaan. No tissitainnutus auttaa. Meillä on nyt sit harjoiteltu kiinteitä sen mun tulevan leikkauksen takia. Elsa syö hienosti peruna-porkkana velliä ja äidinmaitoperunaa... Kolmatta päivää mennään ja nyt heti kysymyksiäkauanko itsetehty maitoperuna säilyy jääkaapissa, eli onko se niin kuin äidinmaito,e li vuorokauden vai? Ja paljonko voi syöttää kerralla perunaa? Siis aluksi maisteltiin vain teelusikan verran sit hiukan enemmän, mut kunb on totuttu, niin minkä verran teillä menee kerralla ja syöttekö " lämmintä Ruokaa" eli perunapohjaista kasvismössöä kerran vai jo kaks päivässä?

Esikoinen jee. Ei mitään hajua näistä syöttö määristä ole mulla. No kokeillaan ja opitaan. Entä kuinka pian tulee allergia oireita jos tulee? Ajattelin noudattaa sitä viikko per uusi maku linjaa, on varmaan ok. nO joo. sellasta. Muuten meillä on iso likka, tuntuu nyt kun aloitettiin kiinteät, että se vauva kasvoi silmissä.. Juttelee naureskelee on sylissä jo ihan erilailla kuin hetki sitten... Sellaisia..

Terveiset kaikille helmille ja mammoille kans!

T:minna ja Elsa

Vierailija
18/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy:

Kattelin Mytoysin sivuja ja siellä näytti olevan paljon rattaita tarjouksessa (hyviä sellaisia). Koitan laittaa tähän linkin http://www.mytoys.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/DEU/Mt_Br…

Toivottavasti toi toimii, olen surkea näissä :)

Birdy

IHANIA RATTAITA SIELLÄKIN ON, MUTTA KUN TOIMITUS ON LIIAN PITKÄ =(

Vierailija
19/27 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvii pukea kauheeta kasaa vaatteita päälle:)

Minkki mitä velliä sä oikeen annat ja millä tuttiosalla kun ei kelpaa. Muistaakseni sekoittelit sitä maitoon, koitapa pelkkää maissivelliä tai perunaporkkanavelliä, ihme lapsi jos ei kelpaa. Itse en ikinä sekoittanut sitä mihinkään ja heti kelpas koko tetra, nyt on pitkään ollut että tetra ei meinais riittää vaan aina loppuu kesken ja tulee pieni itku kun haluais lisää. Oon vaan aatellut että kyllä sen 2 dl pitäis riittää kerta-annokseksi. Onko kukaan antanut enempää kerralla? Pitäis varmaan joku ilta testata paljonko sitä oikeen menis, jospa se sitten nukkuis aamuun asti, kun nyt on ainakin viikon pari ollut että aina viiden aikaan poitsu herää syömään, jonka jälkeen nukahtaa (yleensä) ja herää seitsemältä. Ihan hyvä näin, siis ainakin parempi kuin se entinen kuudelta pirteenä ylös.

Jokos siellä ollaan testailtu uudelleen, josko olis plussaa?

Meidän pitäis joskus pistää " anoppien parhaat jutut" pinoon, tuntuu aika monella olevan niin mielenkiintoiset anopit, jospa jollain ois kirjoittajan vikaa, niin tekaista niistä jopa kirjan. Vois päästä bestsellerien joukkoon... Meilläkin mies nauroi kun kerroin Marcelin anopin hienostelusta, oman äitinsä jutuille ei naura, sanoo mulle vaan että miksi väittelet sen kanssa kun se ei ymmärrä vaikka kuinka sanoo, parempi sanoa vaan joo joo. Ehkä silleen pääsis helpommalla, muttei sovi mun luonnolle.

Niin muuten kohtelen lastani anopin mielestä aika huonosti, sillä tänään kun se oli meillä poju pyöri täkillään ja jalat olivat hetken päästä täkiltä pois PELKÄN LATTIAN PÄÄLLÄ, HUI, jolloin anoppi tuli tunkemaan sinne alle pehmikettä, ettei jalat vaan oo pelkällä lattialla. Ja vihjaili mulle että niillä ois kyllä ylimääräisiä täkkejä mitä vois laittaa Miron alle, kysyin vaan että pitäiskö mun peittää kaikki lattiat jollain täkeillä kun se kohta lähtee liikkeelle ja siirrellä niitä sitä mukaa kun kundi etenee. Sama juttu hetken päästä ulkona, kun jalat olivat nurmikolla, sehän ei ois sopinut ollenkaan, pistin sitten Miron kiusallakin kokonaan nurmikolle tutkimaan niin se meinas saa hepulin, voi voi kun ne kutittaa, voi voi...

Nyt rupes pätkiin kun on niin kuuma ja väsyttää, jotain piti kyllä vielä kirjoittaa, joskus toiste.

niisku ja miro

Vierailija
20/27 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä " kauhulla" odottelen, koska Leo lähtee liikkeelle. Kas kun meillä on koiran ja ei-niin-aktiivisten siivoajien ansiosta koko ajan jotain pölyä lattialla ja tietty koiran karvaa jokapaikassa. Niin Leo sitten varmaan kuolaa mennessään ja puseron rinnuksilla " kiillottaa" lattian, mistä kulkee. Meillä siis varmaan menee sellaisia raitoja lattiassa muutaman viikon päästä :-D

Laitoin muuten Leon eilen nurmikolle -ai että se oli ihmeissään. Taputteli ja hypisteli ruohoa... ja tunki tietty myös suuhun. Tutkimusretkeläinen viihtyi nurtsilla varmaan 20min itsekseen -ei millään tahdo viihtyä kotona lattialla niin kauaa- ja tuloksena multaiset sormet, vaatteet ja naama.

Minun äitini muuten myös koko ajan tunkemassa noita vilttejä vauvan alle. Samoin peittelee pojan koko ajan täkeillä ja vilteillä, ettei tulis kylmä (??!!?) -no, minkäs teet.

Aijoo... huono äiti tunnustaa jälleen: Leo putosi saunan lattialle. Siis miten ihmeessä se ehti. Irrotin valehtelematta katseeni sekunniksi kun nappasin pyyhkeen pepun kuivaamista varten (mökillä ei juoksevaa vettä, joten saunassa oli pakko hoitaa pyllynpesut lauteen päällä) ja muks, poika oli lattialla. Voi itku mulla oli huono fiilis. Leo toipui mätkäyksestä huomattavasti nopeammin kuin äitinsä, joka vieläkin kuulee kopsahduksen korvissaan. Uuh, taas yksi syy lisää Leolle anoa siirtoa johonkin normaaliin perheeseen.

Ja minä voisin myös antaa vinkin vellin syöntiin:

Kokeile Ainu Luonnonkumi-vellituttia. Erittäin hyvä ja vauva saa vellin siitä sujuvasti. Mekään ei laimenneta velliä vaan maissivelliä suoraan tetrasta pulloon ja mikron kautta poitsun massuun.