Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annan sinulle tehtävän... Ole kiltti ja suorita se...

Vierailija
25.05.2020 |

Sain keikkatyön ravintola-alalle, kesätyö. En vieläkään tajua tätä todeksi, tämä on eka kerta ikinä kun saan kesätöitä, ja olen yrittänyt vaikka kuinka vtusti.

Olen vasta tänään saanut tiedon, että kanssani halutaan solmia sopimus, joten en tiedä vielä yhtään mitään.

Mutta tässä yritän nyt arvioida palkkamäärää, jonka voin parin kuukauden aikana saada. Opintojen takia en voi tehdä montaa vuoroa viikossa, koska minulla on tiukka deadline ja siinä on pysyttävä, ei ole vaihtoehtoja. Tästä tuleekin sitten kiireinen kesä, toivottavasti kerkeän vähän myös rentoutua.

Niin jos nyt ajatellaan että teen vaikka 5-6 tunnin vuoroja, vaikka 2 per viikko. Niin mikä olisi sellainen summa, jota voisi odottaa kuukaudelta?

Kaikki tietävät ravintola-alan palkkatason, sitä ei liene tarpeellista kaivaa esiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 300 € realistinen?

Vierailija
2/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee työtehtävien mukaan MaRan taulukosta, ei sun tarvi sitä itse miettiä. Todennäköisesti saat jotain 9,20-10e/h riippuen vastuualueista ja lisistä.

Vierailija
4/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin että nautit työstä, yritä myös rentoutua. Ennalta ei noissa hommissa lopulta voi paljon tietää joten ihan turha stressata, laske minimi ja elä sen mukaan ja syksyllä sitten ynnäilet. Opiskeluaikoina on jatkuvaa tahinaa kelan kanssa mutta kyllä ne ymmärtää. Jos entiset merkit pitävät koronaaikana paikkansa niin laske minimi ja kerro se kolmella, noin opiskelijoiden työssä aina käy- sitä rahaa alkaa tulla mutta sitä on vaikea ennakoida. Itse taistelin kelan kanssa ja lopetin lopulta yhteydenotot ja jatkoin kesätyöfirmassa.

Jos olet ajokortillinen niin osta auto tai tee joku isompi remppa tai jtain, kela yleensä hyväksyy vähänn kuin yrittäjältä veronvähennykset.

Vierailija
5/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee työtehtävien mukaan MaRan taulukosta, ei sun tarvi sitä itse miettiä. Todennäköisesti saat jotain 9,20-10e/h riippuen vastuualueista ja lisistä.

Totta kai tiedän sen, mutta kun tässä vaiheessa en tiedä itse työstä yhtään mitään. Minkä pituisia vuoroja, kuinka usein. Nuo opinnot vievät tosi paljon aikaa kesällä, eli se on pakko laittaa etusijalle, halusin tai en.

Vierailija
6/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoisin että nautit työstä, yritä myös rentoutua. Ennalta ei noissa hommissa lopulta voi paljon tietää joten ihan turha stressata, laske minimi ja elä sen mukaan ja syksyllä sitten ynnäilet. Opiskeluaikoina on jatkuvaa tahinaa kelan kanssa mutta kyllä ne ymmärtää. Jos entiset merkit pitävät koronaaikana paikkansa niin laske minimi ja kerro se kolmella, noin opiskelijoiden työssä aina käy- sitä rahaa alkaa tulla mutta sitä on vaikea ennakoida. Itse taistelin kelan kanssa ja lopetin lopulta yhteydenotot ja jatkoin kesätyöfirmassa.

Jos olet ajokortillinen niin osta auto tai tee joku isompi remppa tai jtain, kela yleensä hyväksyy vähänn kuin yrittäjältä veronvähennykset.

Mihin remppa liittyy? Siis kyselen vain, koska yritän miettiä raha-asioita vähän etukäteen. Tarvitseeko tuollaisesta muutaman sadan euron palkasta infota Kelaa? Vaikuttaako mitenkään mihinkään? Olen ihan pihalla.

Vierailija
7/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 - 50 tuntia * tuntipalkka (~10 e) - verot+muut (~17 %)

~300 - 400 euroa.

Vierailija
8/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika hyvin arvioin. Täytyykö tuosta infota Kelaa? Menetänkö jotain tukia? En tajua näitä juttuja 😆😆

Vierailija
9/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin remppa liittyy? Siis kyselen vain, koska yritän miettiä raha-asioita vähän etukäteen. Tarvitseeko tuollaisesta muutaman sadan euron palkasta infota Kelaa? Vaikuttaako mitenkään mihinkään? Olen ihan pihalla.

Kela saa verottajalta tiedon tuloistasi joka tapauksessa, ja jos menee yli vuositulorajan, joudut maksamaan opintotukea takaisin. Eli kannattaa lähinnä laskea sen vuoksi, että kannattaako perua opintotukea. Vaikka nostaisit 12 kuukautta tukea, saat ansaita vuodessa yli 8000 euroa, joten ei noilla sun kesätöillä siinä suhteessa ole väliä, ellet ole jossain kovapalkkaisissa hommissa lukukauden aikana.

Vierailija
10/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tiedän sen, mutta kun tässä vaiheessa en tiedä itse työstä yhtään mitään. Minkä pituisia vuoroja, kuinka usein. Nuo opinnot vievät tosi paljon aikaa kesällä, eli se on pakko laittaa etusijalle, halusin tai en.

No miten ihmeessä me osattaisiin sun työn määrä paremmin arvata kuin sä itse? Vaikutat aloituksen ja vastausten perusteella harvinaisen tyhmälle ihmiselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän