Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin muuttunut persoona

Vierailija
25.05.2020 |

Onko normaalia, että persoonallisuus muuttuu yhtäkkiä radikaalisti ihan ääntä myöten?
Äitini on muuttunut erittäin kummalliseksi suhteellisen lyhyen ajan sisällä. Hän on alkanut puhua aivan erilaisella, epämiellyttävällä äänellä, viskoo tavaroita ja on todella vihainen ja hänen kanssaan on vaikea kommunikoida.
Hän on käytökseltään ikään kuin epävakaa teini.
Hän on myös uhkaillut poismuutolla ja uhriutuu nykyään kaikesta ja on osoittanut narsistisia piirteitä, pettää avoimesta isää ja on muutenkin vähintään erikoinen käytökseltään.
Kotona on turvaton ja paha olla, kun äiti on läsnä.
Olen itse valmistellut jo muuttoani.
Voisiko tämä olla merkki alkavasta muistisairaudesta vai mitä kummaa tämä on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Vierailija
2/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairauden merkki. Äitisi tarvitsee hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Jos olet alle 16, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus ja muuta kotoa pois mahdollisimman pian. Tuo ei ole normaalia käytöstä, voi pian muuttua väkivaltaiseksi ja käydä käsiksi.

Vierailija
4/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenkiertohäiriö voi johtaa yhtäkkiseen persoonallisuuden muuttumiseen.

Vierailija
5/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, mielenterveysongelma, alkava dementia (harvinainen keski-ikäisellä. Oletan äitisi iän, koska hänellä on kotona asuvia lapsia).

Vierailija
6/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Muistisairaalla sukulaisella muuttui myös ensin käytös vihaiseksi ja arvaamattomaksi. Vuosia myöhemmin ilmeni vasta muistiongelmat.

Vierailija
7/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on 51-vuotias. Suvussa ei ole muistisairauksia, mutta käsittääkseni mielenterveysongelmia on äidin puolella jonkin verran. Äiti ei käytä alkoholia juuri ollenkaan, joten tuskin johtuu siitä.

Ei mielestäni vaikuta kyllä myöskään siltä, että olisi ollut aivoverenkiertohäiriöitä.

Muutan kesällä pois kotoa, olen 17.

Ap

Vierailija
8/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla masentunut?

Vierailija
9/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on 51-vuotias. Suvussa ei ole muistisairauksia, mutta käsittääkseni mielenterveysongelmia on äidin puolella jonkin verran. Äiti ei käytä alkoholia juuri ollenkaan, joten tuskin johtuu siitä.

Ei mielestäni vaikuta kyllä myöskään siltä, että olisi ollut aivoverenkiertohäiriöitä.

Ap

Reagoiko uskontoon millään tavalla?

Vierailija
10/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini psykoosi alkoi vähän tuohon tyyliin. Ja kyllä, voi puhjeta vasta viiskymppisenä ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
11/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lääkäriin. Juuri todettiin tutulla aivoverenvuoto, ikää 38v. Aivoverenkierron häiriöt voivat ilmetä erittäin monella tavalla laajuudesta ja sijainnista riippuen, etkä pysty niitä itse toteamaan/poissulkemaan. Äkillinen käytöksen ja luonteen muutos on aina lääkärissä käynnin paikka.

Vierailija
12/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole millään tavalla uskonnollinen.

Käy lääkärissä säännöllisesti muiden Pitkäaikaissairauksien takia, luotan että sielläkin huomataan tuo erikoinen käytös.

Minulla tulee tästä enemmän mieleen psykoosi kuin masennus.

Vierailija
13/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse.

Juokse mihin? Toivottavasti tarkoitit, että puhelimeen hakemaan apua äidille. Isän tehtävä toki myöskin. Otsalohkodementia tulee ekana mieleen, mutta tokihan voi olla mt-ongelmaakin. Lääkäriin siis.

Vierailija
14/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodetkin voi kaiketi aiheuttaa tuollaista äreää käyttäytymistä. Joku paremmin tietävä voi täsmentää?

Vierailija
15/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä huomaa, että elämä on ohi. Kyllähän se raivostuttaa.

Vierailija
16/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Dementiaa ?

Vierailija
17/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on uusi puhetapa verrattuna aikaisempaan?

Vierailija
18/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet

Vierailija
19/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Masennus ja menopaussi.

Vierailija
20/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat vaihdevuodet. Lääkäriinhän hänen pitäisi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme