Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär- / poikapuoli

Vierailija
25.05.2020 |

Miesystäväni kanssa joutavia lööpeistä keskustellessa nousi esiin nimitys tytärpuoli. Mieheni tarttui sanaan heti, kuinka hänen mielestään ei ole mitään tytär- tai poikapuolia eikä minun lapset hänelle ole mitään sellaisia vaikka joskus naimisiin menisimme. Hän yritti perustella asiaa, että sisko- ja velipuolellakin on toinen vanhempi sama. Sanoin, että tuo nyt on vaan tuollainen yleisesti käytetty nimitys kumppanin lapsille ja eihän kukaan voi olla puoliksi jonkun vanhempi kuten puoliksi sisarus. Mies sitten vielä painotti sitä, että mikään isäpuoli hän ei silti ikinä olisi eikä lapseni hänen lapsipuoliaan.
Jätin asian sikseen, mutta jossain määrin kyllä pahoitin mieleni ja edelleen tuntuu kurjalta. Tokikaan en häneltä mitään vaadi lasten suhteen kuin mukavaa ja asiallista käytöstä heitä kohtaan, mutta silti tuli pahamieli siitä miten vahvasti ja kielteisesti hän tuosta nimityksestä reagoi. Olenko minä nyt vaan liian herkkä vai onko ymmärrettävää, että tuntuu ikävältä? Toisaalta taustalla vaikuttaa myös se, kun eräs sanoi, että mieheni ei koskaan tule tykkäämään minun lapsista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan vahva reaktio. Mikä siinä sanossa niin kamalaa on?

Vierailija
2/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua tuossa ahdistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koskaan ole kokenut exän lapsia omikseni. Olen heille isän vaimo, "Liisa", yksi aikuinen heidän elämässään.

Omilla lapsillani ei sen sijaan ole koskaan ollut puolikkaita sisaruksia. On sisko ja veli, vaikka heillä onkin eri äiti. Kokonaisia persoonia, ei puolikkaita :)

Vierailija
4/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mikään ahdista vaan tuli pahamieli koska miesystävä niin vahvasti halusi asiaa tuoda ilmi ja painottaa vaikka missään vaiheessa en ole tuollaisia nimityksiä heistä käyttänyt. Vaikutti siltä, että lapset ovat hyvin vastenmielisiä koska tuntui kiihtyvän sanasta niin vaikka sitä ei heistä käytetty.

Vierailija
5/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään koskaan ole kokenut exän lapsia omikseni. Olen heille isän vaimo, "Liisa", yksi aikuinen heidän elämässään.

Omilla lapsillani ei sen sijaan ole koskaan ollut puolikkaita sisaruksia. On sisko ja veli, vaikka heillä onkin eri äiti. Kokonaisia persoonia, ei puolikkaita :)

Kokonaisia persoonia toki, mutta puolisisaruksia, ei täysiä. Olisi ollut yhtä täysverisiä sinun silmissä jos sisarukset olisi isän puolelta eikä sinun?

Vierailija
6/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mikään ahdista vaan tuli pahamieli koska miesystävä niin vahvasti halusi asiaa tuoda ilmi ja painottaa vaikka missään vaiheessa en ole tuollaisia nimityksiä heistä käyttänyt. Vaikutti siltä, että lapset ovat hyvin vastenmielisiä koska tuntui kiihtyvän sanasta niin vaikka sitä ei heistä käytetty.

Minä suhtaudun aviomieheni lapsiin samoin. Ei häntä haittaa. On sanonut, että hoitaa kyllä omat lapsensa.

Vierailija
7/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän uusperheen lapset ole välttämättä mitään sukua toisilleen. Miksi silloin pitää puhua sisar- tai velipuolista, joilla toinen vanhempi on yhteinen.

Vierailija
8/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole vaatinut tai olettanut ominaan pitämään. Noin negatiivinen tunne yhdestä sanasta vaan pisti merkille.

Vierailija
9/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän uusperheen lapset ole välttämättä mitään sukua toisilleen. Miksi silloin pitää puhua sisar- tai velipuolista, joilla toinen vanhempi on yhteinen.

Eihän tässä ole sellaisesta ollut edes puhe.

Vierailija
10/10 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suhtaudun aviomieheni lapsiin samoin. Ei häntä haittaa. On sanonut, että hoitaa kyllä omat lapsensa.

Niin, että vaikka heistä ei puhe ole ollutkaan niin koet tarvetta kesken muun keskustelun painottaa, että he eivät ole sinun tytär- tai poikapuolia? Oikeastaan ei ole olemassakaan lapsipuolia tai äiti-/isäpuolia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi