Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini, 58v, ei muista MITÄÄN ja naureskelee itse asialle

Vierailija
25.05.2020 |

Soitin äidille tuossa yksi päivä ja kerroin istuttavani yrttejä viljelylaatikkoon. Kysyi minulta mitä yrttejä laitan, ja 20 sekunnin kuluttua kysyi taas samaa. Menin jotenkin ihan puihin tuosta ja sanoin ehkä vähän ikävästi että onko sulla Alzheimerin tauti, itse vaan naureskelee tuolle.

Kehitys on ollut pitkään tämän suuntaista, ja aina vaan sivuuttaa muiden huolen sanomalla olevansa vaan vähän latvasta laho. Alkoholia käyttää runsaasti. Onkohan mitään enää tehtävissä, puhetta ei kuuntele. Surettaa helvetisti nähdä miten tuon ikäinen menettää itsensä alkoholille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, raitistuminen lähtee omasta halusta, jos ei itse myönnä eikä puhetta kuuntele, niin aika menetetty tapaus.

Vierailija
2/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti johtuu alkoholista.

Siskoni 48v vetänyt alkoholia lähes päivittäin ainakin kymmenen vuotta ja tuohon iso vielä päälle masennus ym lääkkeet. Muisti pätkii hänellä myös melko pahasti, on pätkinyt jo pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti johtuu alkoholista.

Siskoni 48v vetänyt alkoholia lähes päivittäin ainakin kymmenen vuotta ja tuohon iso vielä päälle masennus ym lääkkeet. Muisti pätkii hänellä myös melko pahasti, on pätkinyt jo pitkään.

Surullista. Oma äitini ei voinut edes tulla mun lakkiaisiin koska sanoin ettei saa tulla jos ei voi olla juomatta. Ei myöskään tullut mun häihin, sama syy. AP

Vierailija
4/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla vanhemmalla oli alkoholidementia

Oli samanlaista alussa, unohteli kaikkee mitä oltiin puhuttu ja sovittu, seuraavaks meni sanat sekasin ja hukkaan ja alko raivo turhautumisesta sanojen puuttumiseen, ja sit menikin luonne myös äkkipikaseks ja kirosanat täytti tyhjiöitä puheessa.

Vierailija
5/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää paljon alkoholia? Alko aiheuttaa dementiaa. Ja vaurioittaa kognitiota muutenkin!

Yritä saada äitisi muistitesteihin. Sano vaikka että haluat että se Alzheimer suljetaan pois tms.

Vierailija
6/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla vanhemmalla oli alkoholidementia

Oli samanlaista alussa, unohteli kaikkee mitä oltiin puhuttu ja sovittu, seuraavaks meni sanat sekasin ja hukkaan ja alko raivo turhautumisesta sanojen puuttumiseen, ja sit menikin luonne myös äkkipikaseks ja kirosanat täytti tyhjiöitä puheessa.

Täytyypä seurailla. Oman äitini luonne on mennyt marttyyrimaiseksi tämän kaiken myötä, ei ota mitään vastaan koska heti alkaa järjetön ''voooi olenpa minä huono ja inhottava ihminen ja kaikki vihaavat minua''-itku. 

Vierailija
7/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Muista, että se ei ole sinun vikasi eikä sinun tehtäväsi korjata asiaa.

Vierailija
8/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää paljon alkoholia? Alko aiheuttaa dementiaa. Ja vaurioittaa kognitiota muutenkin!

Yritä saada äitisi muistitesteihin. Sano vaikka että haluat että se Alzheimer suljetaan pois tms.

Käyttää ja vähättelee käyttöä. Ei pysty olemaan esim yhtä viikonloppua juomatta pyynnöstä, ei vaan kykene. Isäni mukaan (ovat eronneet mutta väleissä ja tekemisissä) juo kyllä viikollakin. 

Vierailija
9/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla. Muista, että se ei ole sinun vikasi eikä sinun tehtäväsi korjata asiaa.

Isäni oli alkoholisti yli 10 vuotta, raitistui mun ollessa 17v. Kai tuosta on jäänyt hirveät traumat, ja myös surettaa nähdä miten toinen vanhempi on valmis syöksymään rotkoon kun on isän kohdalla nähnyt millaista se on. Totuin myös lapsuudessa ja nuoruudessa siihen että äiti oli se järkevä ja luotettava aikuinen, jota hän ei nykyään kyllä enää ole. Alkoholistilapsen vastuuntunto tässä kai vieläkin painaa. AP

Vierailija
10/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain viesteistä on unohtunut AP-signeeraus mutta huomaatte varmaan mitkä tulee AP:ltä. 

Vierailija
11/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hauskalta tädiltä, voitaisiin lähteä ottamaan vähän kuppia.

Vierailija
12/12 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää lääkärin vastaanotolla. Varhaisiän alzheimer on periytyvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi