Ajatuskin Helsingissä asumisesta aiheuttaa minussa paniikkihäiriökohtauksen
Ompa hyvä ettei tarvitse asua siellä. Varsinkin näin Korona-aikaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa syntynyt Ruotsiin niin voisin asua kauniissa Tukholmassa.
Ap
Kuka estää muuttamasta Tukholmaan? EU:n sisällä on vapaus valita asuinpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on muutakin kuin keskustansa. Ei täällä toki ihan maaseudun rauhassa, 5 kilometrin päässä lähimmästä naapurista pysty asumaan, mutta esim. Pohjois-Helsingin pientaloalueilla saa asustella aika pikkukaupunkitunnelmissa luonnon helmassa ja kuitenkin aivan täydellisten palveluiden ja kulttuuri- ja viihdetarjonnan vieressä. Juuri tässä katselen ikkunasta takapihan yli vieressä aukeavaa niittyä ja sen takana siintävää metsää ja mietin, pitäisikö kohta lähteä tuohon 50 m päähän viljelypalstalle jo kasteluhommiin, kun ei ole vähään aikaan satanut.
Joka puolella Helsinkiä on näitä omakotialueita, myös meren rannalla. Kaikissa lähiöissä on omat alueensa niille. Itse kyllä viihtyisin jossain keskustan arvoasunnossa jos olisi rahaa tarpeeksi. Se on minun versioni unelma-asunnosta talo järven rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on muutakin kuin keskustansa. Ei täällä toki ihan maaseudun rauhassa, 5 kilometrin päässä lähimmästä naapurista pysty asumaan, mutta esim. Pohjois-Helsingin pientaloalueilla saa asustella aika pikkukaupunkitunnelmissa luonnon helmassa ja kuitenkin aivan täydellisten palveluiden ja kulttuuri- ja viihdetarjonnan vieressä. Juuri tässä katselen ikkunasta takapihan yli vieressä aukeavaa niittyä ja sen takana siintävää metsää ja mietin, pitäisikö kohta lähteä tuohon 50 m päähän viljelypalstalle jo kasteluhommiin, kun ei ole vähään aikaan satanut.
Tämä! Olin käynyt monta kertaa Helsingin keskustassa, mutta vasta kun muutin tänne, tajusin miten paljon mukavia ja rauhallisia alueita täällä on. Ja jos haluaa vielä pöndemmälle, niin Espoossa on jo sellaisia alueita, että tuntuu kuin olisi ihan maaseudulla. Ja silti ison kaupungin palvelut ja ravintolat on tosi lähellä. Ei kannata tuomita Helsinkiä ydinkeskustan perusteella.
Helsinki on aika harvaanasuttu kaupunki.
Minua alkaa ahdistaa silloin kuin ajattelen lapsia, jotka elävät huonoissa oloissa, ovat sairaita, kiusattuja tai muuten kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua teitä böndekustaita Helsinkiin. Ahdistaa ajatuskin.[/
Eiköhän siellä niitä junantuomia böndekustaita ole enemmän kuin syntyperäisiä. Mahdatko itsekin olla?
Jaa-a, minkähänlainen käsitys AP:lla on Helsingistä? Tämä on muutakin kuin Postitalon Stockmannin väli, tai Jakomäki. Pääsee täälläkin pellonreunaan asumaan jos sitä haluaa. Ei kaikki suinkaan edes asu kerrostalossa!
Vierailija kirjoitti:
Älä mene edes käymään. Lintsillä tai missään. Se vaan pahentaa tuota oireilua.[/
Lintsi? Muuta mainitsemisen arvoista siellä ei taida ollakaan, kuppainen huvipuisto.
Ah, Helsinki, tuo savokarjalaisen diasporan jalo kohdekaupunki! Okei on siellä vielä ehkä säkällä joku kantiskin.
"Oonko mie myöhässä?" sanoi stadilainen kun bileisiin tuli. :D