Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä tämä voisi onnistua? Toisen unelmat toteutuu vain!

Vierailija
25.05.2020 |

Olen jumissa. Lasten teon jälkeen puoliso muuttikin mielensä, joten yhteiset unelmat muuttui minun unelmiksi.
Hän toteuttaa itseään vapaasti, harrastaa kalliisti jne.
Asumme laitakaupungilla kerrostalossa.

Minä haluaisin maalle. Puoliso ei (enää).
Hänellä on lyhyt työmatka ja harrastus lähellä yms.

Minä haluaisin enemmän lemmikkieläimiä (joo, hoidan kyllä itse täysin nykyisetkin, kaksi kissaa). Kerrostalo ahdistaa.
Puoliso ei suostu mymään osaketta, että pääsisimme maalle.
Kesämökkiä ei ole varaa yksin ostaa. Eroko auttaisi? Keskustelu ei tuota kompromissia ollenkaan :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt tämän saman avauksen vähän eri sanoin aiemminkin, eikö totta? Itse olen samaa mieltä kuin niillä aiemmillakin kerroilla: jos ette selkeästi ole sopineet maallemuutosta, on kohtuutonta odottaa toisen suostuvan siihen. Olennainen kysymys nyt on, oliko teillä selkeä sopimus, että kun lapset ovat tietyn ikäisiä tms niin muutatte maalle? Jos ei, niin olen 100 % miehen puolella.

Avioliitossa voi olla, vaikka asuisitte erillään; sinä muutat sinne maalle ja mies pysyy kaupungissa.

Vierailija
22/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä sovittiin kyllä. Lapset nyt isompia, eli ei kuskaamisrumbaa.

Lapset toivoo myös muuttoa.

Mummolassa ovat tottuneet olemaan maalla ja hoitamaan eläimiä jne.

Vanhin poika sai juuri ajokortin, toisetkin lapset jo isompia, mopoikä lähestyy, alakoulussa ei ketään enää. Minä teen töitä kotoa käsin.

Puolison ei tarvitsisi tehdä mitään eläin-, tai pihahommia.

Paritaloon tai rivitaloon kukaan meistä ei halua.

Kerrostaloon ei koiraa (puoliso kieltää).

Yritän tässä vastailla useimpiin kysymyksiin.

ap

Milloin "sopimus" maalle muutosta on tehty? Vuosi sitten? 3 vuotta sitten? Vai kenties 10 tai 20 vuotta sitten? Ette ole enää mitään nuoria, jos vanhinkin lapsista täysi-ikäinen. On ihan normaalia, että haaveet ja toiveet muuttuvat iän myötä. Ymmärrän siis miestäsi oikein hyvin. En itsekään haluaisi muuttaa jonnekin huitsin nevadaan, josta työmatkakin pitenisi ihan merkittävästi. Mietin myös, että ei mene kauaa, kun lapsenne muuttavat omilleen. Sinulla olisi maalla etätöiden lisäksi eläimet, pihahommat ja kaikki talon kunnossapitoon liittyvät hommat, mutta mitä miehelläsi olisi siellä? Ei yhtään mitään. Paitsi sinä, mutta sulla olisi kiirettä omissa hommissasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että asutaan okt:ssa, jonka töihin mies ei ota osaa. Hoidan kaiken itse. Hommaan remonttimiehet, ränninpuhdistajat, putkimiehet, aidanleikkaajat. Puutarhan olen käytännössä lopettanut, kaivatin ylös kaikki marjapensaat yms, nurmikko on muuttunut sammalpeitteeksi. Kuitenkaan hän ei halua myydä taloa! Onneksi talo on minun ja parin vuoden kuluttua muutan kaupungin keskustaan ilman piha- ja remonttihuolia, miehen kanssa tai ilman. Olen kyllästynyt työleiriin okt:ssa.

Vierailija
24/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta puolisolle matka pattayalle, sen jälkeen tulee ero muutenkin.

kaupungissa mukavempi thaikkutyttöjen olla muutenki.

Vierailija
25/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyttäämiseksi tämä  näkyy menevän. Sama kuin keskustelisi puolison kanssa...

Olen asunut maalla (ennen eroa, meillä on omia, sekä yhteisiä lapsia nykyisen kanssa).

En todellakaan velvoita puolisoa tekemään mitään "hommia".

En ole aiemmin kirjoittanut tänne aiheesta.

Sovimme, että alakoulun jälkeen muutto aiheellinen. Nyt muutti mielensä.

Sanoin, että kelpaa lähempääkin talo, ettei työmatkansa paljoa muuttuisi.

Minä teen kompromisseja, hän ei. Tippaakaan.

ap

Vierailija
26/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyttäämiseksi tämä  näkyy menevän. Sama kuin keskustelisi puolison kanssa...

Olen asunut maalla (ennen eroa, meillä on omia, sekä yhteisiä lapsia nykyisen kanssa).

En todellakaan velvoita puolisoa tekemään mitään "hommia".

En ole aiemmin kirjoittanut tänne aiheesta.

Sovimme, että alakoulun jälkeen muutto aiheellinen. Nyt muutti mielensä.

Sanoin, että kelpaa lähempääkin talo, ettei työmatkansa paljoa muuttuisi.

Minä teen kompromisseja, hän ei. Tippaakaan.

ap

Muutto maalle ei ole kompromissin tekemista, se on iso elämänmuutos. Jos olette muutosta selvästi sopineet, mies rikkoo nyt lupauksensa. Sinun ei auta muu kuin tehdä siitä johtopäätökset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi